Beschermen HD bij trillingen door bouw (heien)

Pagina: 1
Acties:

• josteman
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Direct naast ons bedrijfspand (aanliggend pand) gaan ze heien. Hierdoor verwachten wij heel de dag door trillingen, omdat er in ons pand een tiental pc's staat willen wij weten wat voor effect dit heeft op de (uitstaande) computers, vooral de hard disks.

Infomatie over de hard disks geeft vaak aan dat de schijf een Non-Operating Shock van 200 tot 300 Gs aankan. Echter wij weten niet hoeveeel Gs inhoudt en wat het effect is als het een hele dag door is. '

Moeten wij eventueel onze Harde schijven eruit halen en op kussens leggen (eerste gedachte) of kunnen we deze zonder risico in de pc's laten?
We hebben al besloten om alle pc's uit te schakelen (moet dan ook de stroom eraf?).

Met vriendelijke groet,
Josteman

Boei

Verwijderd

1G = 9,8m/s² , als ze gewoon uitstaan lijkt mij genoeg.
ik weet niet of ze er ook last van hebben als ze aan staan.

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

offtopic:
Greets mag je achterwege laten :) wij groeten elkaar zowieso... :P
mocht je het toch nodig vinden zet het dan in je ondertitel oid...

Als je de HDD's uit hebt staan kan er nix gebeuren...
en zodra er koffie kopjes op je bureau gaan springen dan zou ik m'n pc wel op een kussentje zetten ;)
Ik denk niet dat het grote gevolgen heeft verder...

[ Voor 12% gewijzigd door SjOuKeS op 17-10-2003 12:15 ]

Verwijderd

uit laten staan lijkt me genoeg, als je naar een lan gaat trilt je hele systeem ook in de auto lijkt me.
Stilstaande onderdelen kunnen meer hebben.

Verwijderd

Als je had geen stroom krijgt gaat de kop (waarmee de hd word gelezen en geschreven) d.m.v een veertje naast de schijven staan. dus er moeten wel erg grote schokken komen wil de hd beschadigen als hij uit staan. Denk er wel aan dat er ook nog ander gevoelige onderdelen in je pc zitten di wellicht niet tegen deze schokken zouden kunnen (ik zou niet weten welke maar je moet de kans natuurlijk niet uitsluiten)

/edtit
foutje |:(
/edit

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 12:19 . Reden: foutje ]

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Op mijn werk zitten we momenteel ook in een verbouwing. De verbouwing duurt momenteel al een jaar en zal nog een jaar doorgaan. Ook veel trillingen ivm. bobcats, pneumatisch boren etc. Tot nu toe gaat alles goed, pc's die uitstaan hebben geen last van de trillingen, voor zover geconstateerd. De meeste pc's die aanstaan houden het ook uit, behalve als het te erg word.

De gebruikers hier geef ik meestal de vuistregel "Als er spullen op je bureau beginnen te 'lopen' (weg trillen) zet dan je pc uit." Tot nu toe werkt dat prima. Aangezien het bij jullie om heien bij de buren gaat, zal dat wel goed gaan bij jullie.

edit:

Ook een foutje |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Righteye op 17-10-2003 12:20 . Reden: typo ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Fludizz
  • Niet online
Als je echt zeker wil weten kan je natuurlijk ook alle hdd's eruit halen en op een schokabsorberende (antistatische) ondergrond leggen. dan kan er iig niets mis gaan :)

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10
Het lijkt mij geen probleem, als ze buiten aan het heien zijn dan zijn de trillingen in het pand al een stuk minder dan als ze IN het pand zelf bezig zijn.
En zoals eerder gemeld: hou de kopjes en de schoteltjes in de gaten. Mochten die gaan trillen dan de pc's uit zetten. Uit de pc's halen en op kussens leggen lijkt me zwaar overdreven.

• josteman
  • Laatst online: 21-12-2022
Bedankt voor jullie reacties, we zullen het morgen weten, dan zetten we de pc's uit en hopen we dat het goed gaat.

Boei

Verwijderd

josteman schreef op 20 October 2003 @ 14:15:
Bedankt voor jullie reacties, we zullen het morgen weten, dan zetten we de pc's uit en hopen we dat het goed gaat.
hmm even afwegen idd lijkt me... staan er nu hele belangrijke bedrijfssgegvens op... dan zou ik die HDs misschien toch als is het maar voor de zekerheid / veiligheid apart leggen..

staan er gewoon huis tuin keuken appz + office etc op dan is het geen ramp :)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:45

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien nog een kleine tip vergeet een eventueel server niet uit te zetten, en/of te backuppen (volledig)

iRacing Profiel

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
(antistatische) ondergrond
Geen plastic PC-zakjes er tussen want die geleiden soms stroom. :)

De trillingen moeten echt wel heel voelbaar zijn, wil een hdd er last van krijgen.
M'n notebook werkt ook gewoon in de trein zonder problemen en dat is ook niet bepaald schokvrij.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1