Wel netwerk, geen ping of VNC

Pagina: 1
Acties:

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

DSK

boeiend...

Topicstarter
Heb vandaag een Celly300@374 geïnstalleerd om op de komende LAN-Party als UT server te werken. Heb er Windows98SE opgezet, VNC geïnstalleerd, UT Server opgezet enzo. Alles zonder enige problemen.

Als ik nu van mn hoofdcomputer thuis (waar internet toekomt) wil connecten naar die UT server werkt dit niet. Pingen geeft een time-out, VNC werkt ook niet. Ik kan wel de gedeelde mappen op die UT server zien en bestanden wijzigen :?

Als ik het probeer met mn flaptop (die draadloos gebridged is door de hoofdcomputer) werkt alles wel... Ik kan de ServerAdmin draaien, VNC'en, pingen enz...

Ook pingen van de hoofdcomputer naar de Laptop werkt niet, geeft time-out.
Pingen naar een andere computer (van mn ouders) werkt wel. Die computer hangt trouwens aan dezelfde HUB als die UT server.

Config:
Hoofdcomputer
3 netwerkkaarten:
-USB adapter waar internet toekomt
-10/100 kaart die verbonden is met HUB (waar ook die server & ouders comp aanhangen)
-Wireless kaart (die Ad-Hoc staat met laptop)
Internet deel ik via Sygate Office Network die ook de bridge maakt tussen het draadloos netwerk & het ander netwerk.

UT Server:
Netwerkkaart die IP krijgt van de hoofdcomputer (DHCP)
Kan overal in netwerk verbinding mee maken, ook pingen naar alle computers

Laptop
Draadloze netwerkkaart krijgt ook IP van hoofdPC (DHCP)
kan overal verbinding mee maken...
Krijg wel soms ongeldig IP-adres van hoofdcomputer.

Heb al geprobeerd met de firewall uit te zetten, maar geen resultaat.
Hopelijk weet iemand hier een oplossing op

Blog (Linux-related)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

DSK

boeiend...

Topicstarter
Probleem opgelost...

Heb alle netwerkkaartenv erwijderd onder safe mode, ze werden netjes trg geinstalled bij reboot. Alles terug ingesteld met allemaal vaste IP's en het werkt als een zonnetje :*)

Blog (Linux-related)