Toon posts:

[XP] spoolsv.exe vreet 100% CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik mn pc opstart, en ik kijk dan in mn taskmanager (omdat t zo verschrikkelijk sloom gaal allemaal) zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/floriz/cpu.JPG

Pas als ik t proces beëindig loopt t allemaal weer lekker. Dit mag ik vervolgens ook 3x doen, omdat spoolsv zichzelf weer opstart en doodleuk weer al mn cpu op slurpt.
Iemand een idee van dit rare probleem :? :?

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 17:37

Xtremelead

powered by E-MU

Nieuwe printer geïnstalleerd?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
nope, gewoon mn oude printertje die ik altijd gebruik.... van de een op andere dag deed ie dit, snap dr echt nix van

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Lijkt erg op stinger virus..kzou maar is een check doen..Stinger komt binnen via shared printer. Tijdje terug lan gehad maybe?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in een lan... dat wil zeggen via server (win 2003) 3 computers waaronder die van mij...

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Ja dat kan maar je eigen lan is niet echt een plek waar je een virus krijgt. Dan komt het toch echt van buitenaf.

Ik had het op netgamez 2003b gekregen en mijn cpu stond ook steeds op 100 procent. Kon ook geen ftp dc++ of ander sharing spul gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door Omebas op 17-10-2003 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
enid id waar ik een "stinger-check" kan doen ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 17:41
De McAfee AVERT Stinger utility controleert of je daadwerkelijk het Stinger virus hebt, of één van de andere virussen waar ie zelf op controleert, en kan het dan ook gelijk verwijderen. Er staat een duidelijke uitleg bij van hoe je het moet gebruiken, dus dat lijkt me geen probleem :)

The devil is in the details.

• GjanZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2018
Ik had dit probleem een tijdje terug ook.

Installeer de laatste hotfixes en Service Packs. Er zijn sinds 13 oktober weer een paar nieuwe fixes voor o.a. Win XP uitgekomen. Gewoon ff via de automatic Updates in Windows doen. Dit verhielp voor mij het probleem...

Mocht dit nog niet werken kan je de printer nog ff verwijderen en opnieuw aanmaken. Wil ook nog wel eens helpen.

Sometimes I like to Pretend...

Verwijderd

Topicstarter
Gonads schreef op 17 October 2003 @ 12:20:
Ik had dit probleem een tijdje terug ook.

Installeer de laatste hotfixes en Service Packs. Er zijn sinds 13 oktober weer een paar nieuwe fixes voor o.a. Win XP uitgekomen. Gewoon ff via de automatic Updates in Windows doen. Dit verhielp voor mij het probleem...

Mocht dit nog niet werken kan je de printer nog ff verwijderen en opnieuw aanmaken. Wil ook nog wel eens helpen.
had alle updates geinstalleerd, na een reboot was t probleem niet verholpen. Heb vervolgens mn printer verwijderd en toen viel me pas iets op...
Naast mijn eigen printer stond de image printer van windows met een 3tje eronder... oftewel 3 documenten in de wacht...
Heb vervolgens alles geannuleerd en t probleem was opgelost...
Dat ik dit nooit gezien heb |:(
anywayz, tnx for the tips
Pagina: 1