Temperatuur Duron 700@800

Pagina: 1
Acties:

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 09:14
Ik heb een Duron 700@800 op een A7V met standaard Vcore, en een Alpha koeler, nu wordt mn CPU bij normaal gebruik al 44-45 graden en les ik hier in het forum over mensen die 30-35 graden halen bij normaal gebruik. Wat kan er bij mij niet goed zijn?

Verwijderd

Ik heb geen idee of dat normaal is, maar mijn Duron 700@875 op 1,8V. Dat alles met een Spire-koeler. Hij wordt zwaargestresst niet meer dan 39 graden.

Maar daarvoor heb ik ook nog 2 fans onder m'n GeForce zitten die m'n GF koelen en een gedeelte van die airflow gaat ook nog langs de videokaart over de processor.

Verwijderd

EelcoB:
daar klopt inderdaad iets niet, want de overgeklokte AMD's (met Spire koelers) die ik tot nu toe heb gebouwd worden allemaal +/- 28C idle en 50C stressed+overclocked.

zijn je bios en Via hardware monitor het over de temperatuur eens?
heb je goede koelpasta (arctic paste bijv.) ?

Verwijderd

Mijn duron wordt al 54 graden, maar ik heb dan ook geen bijzondere koeling...:'(

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 19:03

Kit

ik heb een duron 650@900, temperatuur +/- 50 c. Maar heb nu 2 fans op de zijpanelen gemonteerd, is het gedaald naar max 40c. Misschien is de airflow van jouw kast niet goed, probeer eens met een open kast te stressen, kijk dan water gebeurd.... :)

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 06:53
Mijn Thunderbird 900@1100@1,91 V (volgens bios) wordt idle 28 graden en full load MAX 40

Gekoeld door een spire MA, de 6x6 fan vervangen door een ytech 6x6 en 2 8x8 delta's als in&outtake.

Verwijderd

Ik ga zo'n gave Antech server kast kope, Antec Performance Series ATX Case (SX830 EC)
Daar zitten al twee 80mm fans in en er kunnen er nog twee bij...8-)

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 09:14
Ik heb hem ook al open gehad, maar dat maakt geen fluit uit, de koelpasta die ik er tussen heb zitten is degene die er bij m'n Alpha geleverd werd. Hij is op het ogenblik iets koeler sinds ik het frontje van mn kast af heb
Pagina: 1