Toon posts:

[WIN XP] problemen met verschillende gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde 5 gebruikers op mijn computer installeren, waarvan er 2 administrator zijn.
Dus ik maak 4 nieuwe accounts aan (de eerste was er al) en wilde daarna de instelling gaan aanpassen.

Toen ik wilde instellen dat de computer bij het opstarten het accountkeuze scherm weergeeft, gaf ie de foutmelding dat door het onlangs installeren van een programma deze optie was uitgeschakeld :?

hij gaf ook een bestand wat ermee te maken zou kunnen hebben, maar dat was een bestandje uit system32 wat voor het laatst gewijzigd was in 2001. Dit bestand ga ik natuurlijk niet verwijderen.

Heeft iemand ideeën?

Verwijderd

heb je ook onlangs een programma geinstalleerd wat daar voor zorgt. Ik weet zo uit mijn hoofd dat bijv. PCanywhere deze functie uitschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
niet dat ik weet

een formule 1 spel voor mn broeder
en mn pa een virus scanner, kaspersky geloof ik

Verwijderd

ja gooi die progs er weer eens af en test het dan nog een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Nu is het helemaal fout
Bij het opstarten zegt ie dat er systeem bestanden ontbreken, maar ik heb nix gedelete
en dat ie zich daardoor niet kan aanmelden, ik klik op OK en hij herstart weer

Verwijderd

Ziet er erg virus achtig uit, systeem herstel al geprobeert?
Anders word het toch ff een formatje draaien :(

Verwijderd

Topicstarter
in veilige modus kan ik wel opstarten

Verwijderd

Topicstarter
f*ck ik lees net op een ander forum dat een aantal mensen met hetzelfde probleem allemaal hebben moeten formatten :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Emoe - als je zelf de laatste poster bent, zou je dan je bericht willen bewerken (door middel van het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif icoontje) - nu lijkt het erop dat je je topic kickt en dat is vast niet de bedoeling.

Probeer in je topic ook zoveel mogelijk informatie te geven. Welke foutmelding krijg je exact? Wat heb je zelf al geprobeerd? Als je iets vindt (zoals in je laatste post) - *wat* heb je dan gevonden?

[ Voor 6% gewijzigd door elevator op 17-10-2003 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry

hier wat meer gegevens:

de foutmelding die hij geeft:
"Enkele systeembestanden ontbreken of zijn beschadigd. U kunt zich momenteel niet aanmelden. Gebruik de installatei-cd om Windows te repareren.
Foutcode: 0x80040507"

Ik denk dat het komt doordat ik een aantal bestandjes heb verwijder met ad-aware.

Nou lees ik op deze site [F_J_Knip, zie m'n opmerking hieronder]

[ Voor 32% gewijzigd door F_J_K op 17-10-2003 17:40 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 16:10:
ok sorry

hier wat meer gegevens:

de foutmelding die hij geeft:
"Enkele systeembestanden ontbreken of zijn beschadigd. U kunt zich momenteel niet aanmelden. Gebruik de installatei-cd om Windows te repareren.
Foutcode: 0x80040507"

Ik denk dat het komt doordat ik een aantal bestandjes heb verwijder met ad-aware.

[knip] heb het register scherm hier, maar dat activation required kan ik niet vinden.
lijkt me niet legaal wat je daar post

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Omzeilingen van beveiligingen worden idd totaal niet gewaardeerd op GoT, dat valt hier heel erg mee (Windows registratie is niet te omzeilen met die ene regkey). Maar omdat zo'n beetje elke google hit die ik er op vind gaat over juist wel het omzeilen van de registratie en de TS er niet mee is geholpen (hij weet het al) haal ik het toch weg O-)

Je hebt trouwens wel een legale versie van WinXP? Anders zou ik een probleempje met je crack niet vreemd vinden, en dan heb je gewoon pech :P

Google groups geeft heel veel topics over je foutmelding, loop ze even langs (al zie ik zo snel geen oplossing). Overigens is het heel erg verstandig om voortaan meteen in je topicstart die foutmelding te geven ;)
Zoals elevator al zegt: geef alle relevante info, zo is de bestandsnaam uit je topicstart misschien ook wel handig.

En verder: heb je de laatste tijd iets als AdAware of Spybot SD gedraaid?
Edit: oeps :X Snel mn bril pakken 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 17-10-2003 19:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Dat bestand heet ginamsi.dll
Ik heb een legale versie van Windows Home Edition

En zoals ik al zei komt het waarschijnlijk door AdAware waarmee ik een aantal bestandjes heb verwijderd.

Bedankt voor die google groups! daar ga ik is ff lezen.

Ok ik heb hem nog niet aan de praat gekregen.
opstarten in veilige modus kan, maar niet met netwerkmogelijkheden.
ik las een aantal dingen over via de cd booten, ik weet alleen niet hoe dat moet :'(
In de veilige modus heb ik met AdAware de bestanden ge-restored, maar ook dat helpt niet.

Kortom: help!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 19:44 ]

Pagina: 1