Toon posts:

Computer doet helemaal niks meer

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met mijn pc.

afgelopen weekend begon de ellende. cpu fan deed het niet goed meer (compl. verstofd). maandag nieuwe cooler gehaald (coolermaster) en de pc deed weer normaal.

eerst ff mijn specs.

asus a7v266E mainboard
chaintech gf4 vga-kaart
kingston 256 ddr ram
1400 amd cpu
coolermaster cpu-cooling (2x zo zwaar als nodig voor cpu, dus dat coolt goed)
windows xp prof volledig up to date (sp1 en alle shit)
40 gig hd 7200 rpm (merk weet ik zo ff niet) (3 partities>>> c (os) d (apps/software) e (multimedia, films mp3)

oke gisternacht pc aangezet allerlei spul downloaden op e schijf. was bijna vol maar volgens mij kon wat ik downloade net op de partitie)
word vanochtend wakker en wil ff downloads checken.
pc zit vast, ff reboot>>> zwart beeld (monitor geeft aan>>> no connection)
lampje hdd brand continu en beeld dus zwart. hoor ook geen piepjes van pc dat er iets fout is).

ik weet dus niet wat er aan hand is exact. wie kan mij helpen. heb pc heel hard nodig voor school en er staan dus ook bestanden op die ik niet wil/mag kwijt raken.

metr vriendelijke groet,

Darkster

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Heb je de cpu-temp gecontroleerd na het monteren van je cooler? Die cpu is nogal een heethoofd en goede koeling en montage is absoluut noodzakelijk!
Aangezien je PC ook geen piepjes geeft, vermoed ik dat je cpu te heet geworden en verbrand is :'(

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
kabels gecontroleert?

al eens helemaal uit gezet? (des noods zelfs even de stekker eruit en dan met de stekker eruit op de aan knop drukken, dan fff wachten dan stekker er weer in en aan zetten.

heb je tovallig zo'n moederboard met status lights erop?

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
oke maar is het dan niet normaal dat je piepjes hoort van het mainboard. kan best zijn heb nu twee keer al gehad dat mijn computer zich steeds resette doordat temp te hoog was door een slechte cooling (fuck die goedkope coolers).
hoe kan ik constateren dat mijn processor is doorgebrand?

Verwijderd

Topicstarter
status lights? op mijn moederboard zit een groen ledje, tenminste die is altijd groen geweest als hij op een spanningsbron is aangesloten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

en daarin:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

De troubleshooter staat boordevol tips om erachter te komen wat er aan de hand is, ga die dus eerst door (daarom staat het ook bovenin de Policy). Dan kom je vast achter wat het probleem is (gezien de Tbird 1400 en koelergezeik vrees ik overigens het ergste...)

/faq/zelfweekzaamheid - dicht

P.s. de GoT huisregels - wij Tweakers doen elkaar constant de groeten dus hoef je niet onderaan elke post 'met vriendelijke groet, Darkster' te zetten. Wil je dat alsnog doen? Daar is je sig voor ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.