Sorry voor de beetje vage titel maar anders samenvatten kan ik niet.
Wat is nu het geval
Ik heb een formulier dat dynamisch gegenereerd wordt in een lus.
Het aantal velden in het formulier kan dus verschillen.
Om niet in de war te komen met de waarden die gesubmit worden laat ik een tellertje meelopen.
buildInputRow() ziet er ca. zo uit.
De gesubmitte waarden komen er dan zo uit;
De lengte kan dus veranderen aan de hand van het aantal gegereerde velden in het formulier.
Wat ik eigelijk wil hebben
is
Op die manier is het namelijk veel makkelijker uit zoeken hoeveel rijen er zij gegenereerd.
Maar nu heb ik geen enkel idee hoe ik dat moet aanpakken, ik weet niet eens welke functies ik hier voor moet gebruiken.
Wat is nu het geval
Ik heb een formulier dat dynamisch gegenereerd wordt in een lus.
Het aantal velden in het formulier kan dus verschillen.
Om niet in de war te komen met de waarden die gesubmit worden laat ik een tellertje meelopen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $i =0; while() { buildInputRow($i); $i++; } |
buildInputRow() ziet er ca. zo uit.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| function buildInputRow($i) { echo "<input type=\"text\" name=\"naam".$i."\">\n" ."<input type=\"text\" name=\"blaat".$i."\">\n" ."<input type=\"text\" name=\"schaap".$i."\">\n"; } |
De gesubmitte waarden komen er dan zo uit;
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| print_R($_POST) /* output Array ( [text0] => waarde_text0 [blaat0] => waarde_blaat0 [schaap0] => waarde_schaap0 [text1] => waarde_text1 [blaat1] => waarde_blaat1 [schaap1] => waarde_schaap1 [text2] => waarde_text2 [blaat2] => waarde_blaat2 [schaap2] => waarde_schaap2 ) */ |
De lengte kan dus veranderen aan de hand van het aantal gegereerde velden in het formulier.
Wat ik eigelijk wil hebben
is
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Array ( [0] Array ( [text] => waarde_text [blaat] => waarde_blaat [schaap] => waarde_schaap ) [1] Array ( [text] => waarde_text [blaat] => waarde_blaat [schaap] => waarde_schaap ) [2] Array ( [text] => waarde_text [blaat] => waarde_blaat [schaap] => waarde_schaap ) ) |
Op die manier is het namelijk veel makkelijker uit zoeken hoeveel rijen er zij gegenereerd.
Maar nu heb ik geen enkel idee hoe ik dat moet aanpakken, ik weet niet eens welke functies ik hier voor moet gebruiken.