Toon posts:

[Iexplore]Laden van 'grote' pagina's mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Op mijn werk worden grote pagina's niet geladen. Wat bedoel ik hier mee?
Simpel voorbeeld: een topic bestaande uit 10-15 replies wordt nog geladen. Een topic met meer dan 15 topics wordt de melding 'done' gegeven in de progressbar, maar de page-content blijft onzichtbaar en wordt niet geladen.
Dit probleem doet zich ook elders voor, denk dan aan grote e-mails van hotmail etc etc.

Een topic van mij gisteren, dat page-content door de bedrijfsfirewall wordt gescand en in geval van abused-content wordt geweigerd, werd gesloten omdat de moderator vond dat ik de beveiliging probeerde te omzeilen zoals die door het bedrijf werd gesteld. Ok, snap ik. Moderator heeft gelijk. Jullie kunnen niet nagaan of ik echt alleen goede bedoelingen heb. Echter: daarna ben ik aan de slag gegaan en heb eens getest met grote e-mails (zonder faul-language natuurlijk) en ook die worden niet geladen in web-based mail providers.
Bijna alle (gok:90%) topics op GoT die groter zijn dan zeg 15-20 replies worden niet geladen.

Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen?

Ow: het gaat om Iexplorer 5.50 :) en zelf upgraden naar een andere nieuwe versie gaat niet anders had ik dat wel geprobeerd. ICT-Diensten zijn uitbesteed en ik zou een upgrade dus aan moeten vragen.

Bedankt

Edit: Ik kan ook niet goed searchen want ook die pagina's worden niet weergegeven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 11:10 ]

Verwijderd

Hmm; heb iets dergelijks gehad. Na het verwijderen van het user rpofile was het probleem opgelost. (nieuw schoon profile dus).

Ben niet achter wat de exacte oorzaak is; maar nogmaals probeer het eens en laat het ons weten.....

(en laat me raden; het gaat alleen over content die in IE word gelezen...)

[edit] wat doe je nu als je "teveel" hulp krijgt op Got en het draadje niet meer kan lezen ?? })

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 11:09:
Hmm; heb iets dergelijks gehad. Na het verwijderen van het user rpofile was het probleem opgelost. (nieuw schoon profile dus).

Ben niet achter wat de exacte oorzaak is; maar nogmaals probeer het eens en laat het ons weten.....

(en laat me raden; het gaat alleen over content die in IE word gelezen...)

[edit] wat doe je nu als je "teveel" hulp krijgt op Got en het draadje niet meer kan lezen ?? })
User-profile verwijderen? mmmm moeilijk, veel beveiliging op de pc

Jup alleen IE content

Lol als ik teveel hulp krijg, dan heb ik er nog 1 probleem bij :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Hebben anderen er ook last van? Test eens bij een collega.

Dit lijkt meer op een extern verbindingsprobleem, bijv. de proxy of gateway.

Verwijderd

Topicstarter
MetHod schreef op 17 October 2003 @ 11:13:
Hebben anderen er ook last van? Test eens bij een collega.

Dit lijkt meer op een extern verbindingsprobleem, bijv. de proxy of gateway.
ok, geprobeerd en idd het werkt bij de collega ook niet.

Heb een FAQ van GoT geopend die erg groot is. 'done' maar geen content.

• Arnout
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 11:21:
[...]

ok, geprobeerd en idd het werkt bij de collega ook niet.

Heb een FAQ van GoT geopend die erg groot is. 'done' maar geen content.
Tijd om de externe ICT-knakkers in te schakelen, voor dit soort dingen zijn die lui nu eenmaal. :P

Verwijderd

Topicstarter
MetHod schreef op 17 October 2003 @ 11:23:
[...]

Tijd om de externe ICT-knakkers in te schakelen, voor dit soort dingen zijn die lui nu eenmaal. :P
mwa ziet er wel naar uit ja. Dan gaan we maar even 30 mins in de wacht staan aan de telefoon. :Z

In ieder geval bedankt. Had gehoopt dat iemand me een local oplossing zou geven maarja.

Verwijderd

Ik begrijp dat er GoT'ers zijn die mijn profile verhaal in twijfel trekken... Geeft nix, ik vind het zelf ook vaag, maar nogmaals hier heeft het het probleem opgelost......

Probeer (of laat het proberen) het eens.. Heb je geen account zonder profile waar je dit mee kan testen ??

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37

YggY

Try me...

De pagina's zijn waarschijnlijk te groot voor je userprofile. Dit wordt ingesteld door systeembeheer, maar je moet je eigen userprofile kunnen aanpassen. Dat wil zeggen dat je naar die map toe kan gaan en je temp internet files kan weggooien (dan heb je misschien weer ruimte).

WinXP (2k misschien ook?) c:\documents and settings\loginnaam\local settings\temporary internet files
de dir loginnaam => userprofile
Ouder windows: %windir%\profile\loginnaam

nb: check ook de subdir van temp inet files: Content.ie5 => deze vreemt een hoop ruimte.

suc6

• Arnout
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 11:28:
Ik begrijp dat er GoT'ers zijn die mijn profile verhaal in twijfel trekken... Geeft nix, ik vind het zelf ook vaag, maar nogmaals hier heeft het het probleem opgelost......

Probeer (of laat het proberen) het eens.. Heb je geen account zonder profile waar je dit mee kan testen ??
Een nieuw profiel neerzetten is nogal rigoreus he, het is de last exit before herinstallatie als je het mij vraagt.

Daarnaast kun je als user niet zomaar je profiel laten vervangen, en de helpdesk zal ook niet echt behulpzaam zijn als jij belt: zet ff een nieuw profiel voor me neer (krijgen ze sowieso argwaan van).

• YggY

YggY

Try me...

De inhoud van de mappen die ik boven genoemd heb zijn slechts kopieën van je userprofile op een server...vandaar dat je ze zo kan wegpleuren...opnieuw inloggen en voilà, klaar is kees.

Nb: dan moet je natuurlijk wel een zwervend profiel hebben, en geen lokaal!!

Verwijderd

rigoreus ?? last exit voor herinstallatie... Nou.. volgens mij begrijpen we elkaar dan niet helemaal...

Ik maak altijd eerst een copy van de user profile en dat is dus ook zo weer terug gezet.

Maarre als je toch een hellupdesk hebt; laat zij het dan oplossen.... })

Suc6, en laat weten of en hoe eea is opgelost..

• YggY

YggY

Try me...

een user profile is wat anders dan een hardware profile: dat is volgens mij wat er door elkaar wordt gehaald...

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen ik heb die temp directories leeg gemaakt. (Tuurlijk gebruik ik geen local profile)

Helaas no-effect. I-net werkt wel iets sneller met het laden van pagina's maar topics groter dan 20 laten niets zien.

Iexplorer is ook constant aan het laden, wereldbolletje rechtsboven in beeld draait voortdurend.

p.s: de oplossing moet opschieten want weldra zitten we aan 20+ replies.... :(

:D

/me lacht met gemengde gevoelens

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 11:47 ]

• Arnout
YggY schreef op 17 October 2003 @ 11:40:
een user profile is wat anders dan een hardware profile: dat is volgens mij wat er door elkaar wordt gehaald...
Nee, de digitale kip bedoelt het verwijderen van het lokale profiel en ik doel op een schoon profiel wat door het beheer op de server wordt gezet (dus ook nieuwe hkey current user hive).

Twee redelijk verschillende dingen.

• YggY

YggY

Try me...

ik denk niet dat je daar dan veel mee opschiet. Mijn diagnose is: te kleine quota.

Verwijderd

MetHod schreef op 17 October 2003 @ 11:50:
[...]

Nee, de digitale kip bedoelt het verwijderen van het lokale profiel en ik doel op een schoon profiel wat door het beheer op de server wordt gezet (dus ook nieuwe hkey current user hive).

Twee redelijk verschillende dingen.
De Kip bedoeld je user profile.... Dit staat op de server en wordt bij aanloggen van de server gehaald en locaal gekopieerd. Bij uitloggen wordt dit weer terug op de server gezet. Je kan een profiel niet deleten als je als die user bent ingelogd en in sommige gevallen moet je zowel het profiel op de rserver als de kopie op het WS weghalen........

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die de oplossing voor dit probleem willen weten:

Ik heb zojuist eindelijk de oplossing voor dit probleem gekregen van de systeembeheerder hier op de zaak.

De optie: Gebruik JavaScript voor de lijsten? Ja - Forumlijst / Topiclijst / Topic
in de preferences moet niet aangevinkt zijn.

Was een instelling in de firewall in combinatie met deze setting.
Pagina: 1