Toon posts:

Divx encoden duurt erg lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben vanochtend een beetje gaan expirimenteren met wat programma's om een ondertiteling op mij .AVI bestand te krijgen en deze dan te branden...

Alleen dit duurt nu nog 6 uur (encoden), zijn er ook andere manieren?? Ik kan niets vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

6 uur is toch normaal (vind ik dan).

maar helaas, mijn glazen bol heb ik gisteren kapot laten vallen |:(

dus misschien is het makkelijk als je de specs van je bak post, de duur van je avi, de progsels die je gebruikt, dan kan ik er vast iets zinnigs over zeggen.

Maar ga er vanuit dat encoden gewoon lang duurt (ook weer afhankelijk van de gebruikte codec).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

tja, of 6 uur nou lang is of niet. dat is afhankelijk van je pc.

maar een ondertitel in een avi zetten is niet echt al te handig. nu ben je verplicht om de ondertitel te zien.

je kan bij een beetje videoplayer een los subtitle bestand selecteren en zo ondertitels op het scherm toveren. hoef je niet voor te encoden.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 17-10-2003 10:37 ]

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

waarom kan je niks vinden? welk programma heb je nu gebruikt? waar gaat het om? Divx XVID MPEG? Wat voor ondertiteling? Welke andere programma's heb je nog meer gebruikt?
Wat voor pc heb je ?

Goed. moraal van mijn verhaal.. Geef is wat informatie.. We zijn niet telepatisch hierzo.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een XviD avi bestand. Nu heb ik met VobSub de audiostream eruit gehaald en apart opgeslagen...

Daarna de subtitles goed gesynchroniseert en VobSub laten "serven". Met TmpGenc voeg ik alles weer samen tot een .MPG stream...

Deze wil ik daarna met nero branden

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 17 October 2003 @ 10:36:
dus misschien is het makkelijk als je de specs van je bak post, de duur van je avi, de progsels die je gebruikt, dan kan ik er vast iets zinnigs over zeggen.
AMD Ahtlon 2000+
256 mbr ddr 2700
7200 rpm hdd

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 10:39:
[...]

AMD Ahtlon 2000+
256 mbr ddr 2700
7200 rpm hdd
Bij hoge compressie en grote film kan ik dat normaal noemen... Tenminste, te verwachten met 256MB. Ik wil overigens opmerken dat je geheugen sneller is op pc2100 met een 2000+ normaal gesproken, ivm de synchrone bus, overweeg dus je mem op 100% te zetten (pc2100). Verder verbaasd het me niet dat t allemaal wat langer duurt ;) :+ Zeker met winxp en 256mb schiet t niet echt op, prik dr eens 256MB bij (pc2100, tenzij je wilt oc'en), dat scheelt al enorm.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de info caesartje!

Is het trouwens ook mogelijk om gewoon die avi files op een cd te pleuren met de subtitles erbij en dan kijken in de dvd speler?? Nee zeker??

Vind het k*t dat ik 6 uur moet encoden om vanavond een filmpje op tv te kijken

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 22:48
Met VobSub de audiostream eruitgehaald? Ik neem aan dat je bedoeld dat het met VirtualDub of Nandub gedaan is? VobSub is voor de SUBtitels/ondertitels...
Maar antwoord gevende op jou vraag, TmpEnc is een van de traagste encoders en dus klopt de genoemde tijd wel. Het is ook een van de betere ook, ik neem aan dat je wel een beetje kwaliteit wil. Je kan ook kijken of je op een 'www.sinterklaas.com' site ergens Canopus ProCoder kan vinden, dan ben je namelijk weer blij met de snelheid van TmpegEnc.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Topicstarter
RudiVader schreef op 17 oktober 2003 @ 10:49:
Met VobSub de audiostream eruitgehaald? Ik neem aan dat je bedoeld dat het met VirtualDub of Nandub gedaan is? VobSub is voor de SUBtitels/ondertitels...
Maar antwoord gevende op jou vraag, TmpEnc is een van de traagste encoders en dus klopt de genoemde tijd wel. Het is ook een van de betere ook, ik neem aan dat je wel een beetje kwaliteit wil. Je kan ook kijken of je op een 'www.sinterklaas.com' site ergens Canopus ProCoder kan vinden, dan ben je namelijk weer blij met de snelheid van TmpegEnc.
Ja foutje, ik bedoel virtualdub..

Is Procoder snel??? Zonee wat is een van de snellere?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 10:52 ]

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 22:48
ProCoder is helemaal traag... maar helemaal top qua kwaliteit. Dat bedoel ik dus, kijk naar die encoder en dan vind je 6 uur eigenlijk niet eens meer lang.
Ik weet eigenlijk geen andere mpg encoder waar je de ondertitels bij kan plakken. Je zou kunnen kijken bij Adobe Premiere Pro maar of die sneller is en of die kan wat jij wilt..... betwijfel ik.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
offtopic: 6 uur valt wel mee voor een xvid ik ben bezig met een dvd een cce duurt al 18 uur :|

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 10:46:

Is het trouwens ook mogelijk om gewoon die avi files op een cd te pleuren met de subtitles erbij en dan kijken in de dvd speler?? Nee zeker??

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon op je computer afspelen en op de TV-Out gooien.

}:O

• job

job

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 10:46:

ja dat kan zoals ik al eerder gezegd heb.
damster in "Divx encoden duurt erg lang"

gewoon een goede movieplayer gebruiken.
bijvoorbeeld bsplayer: http://www.bsplayer.com/
of media player classic: http://sourceforge.net/pr...d=82303&release_id=190414

[ Voor 19% gewijzigd door job op 18-10-2003 12:42 ]

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Ik neem aan dat hij een stand alone DVD speler bedoelt. Dan heb je niets aan de programmatjes die jij noemt. En volgens mij kan het niet!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
met dvd2svcd de avi omzetten naar dvd formaat dan de de streams uit de mpeg halen.
Vervolgens kun je in dvdmeastro of spruce up deze importeren en een ondertiteling toevoegen. dit alles kost op een systeem met een 2000+xp en 512mb ram ongeveer 6 uur en dan zijn je subs ook selecteble en je kunt er een menu en alles bij maken.

als je meer info wilt kun je beter ff kijken bij www.doom9.org daar staat alles perfect op.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• job

job

Vergeten schreef op 18 October 2003 @ 12:54:
[...]
Ik neem aan dat hij een stand alone DVD speler bedoelt. Dan heb je niets aan de programmatjes die jij noemt. En volgens mij kan het niet!
aah verrek.
niet goed gelezen. :(
op een standalone dvd kan het inderdaad niet.

en je zult ook al moeten coden omdat je eerst die avi om zult moeten zetten naar mpeg. de meeste dvd's lezen geen avi natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door job op 18-10-2003 15:31 ]

Verwijderd

Lang ? :P

Ik ben een 4 pass encode aan het doen van TTT met de laatste pass op slowest. Das pas lang :P Is al 2 dagen aan het rekenen nu met nog 6 uur left :P :+

2fps :+

Btw leuke guides vinde je hier

edit:
inprincipe kun je met vdubmode je subs in de avi "branden"

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 15:45 ]

Pagina: 1