Toon posts:

Sitecom WL-106 Wanadoo nieuw Motorola

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Wireless Network Broadband Home Station 54M (WL-106). Ik heb deze voorzien van een nieuwe firmware ver 1007. Daarna heb ik hem helemaal ingesteld dit ging allemaal lekker snel. :*) Maar nu komt het ik krijg netjes internet verbinding maar na een uurtje valt mijn verbinding weg en de router probeert dan nog steeds online te komen maar dit lukt niet!!! :( Als ik de router nu opnieuw start dan heb ik in eens wel weer verbinding! :? Ik heb trouwens het nieuwe modem dan de Casema Motorola 5*00 surfboard met L2TP protocol.

Ik kan prima verbinding maken met het intern netwerk dus pingen lukt naar alle adressen en printen etc.
Dus ook het wireles gedeelte werkt prima met 128bit codering. Als in internet verbinding heb werkt alles voorbeeldig!

Oja, om even te vermelden ik heb 1 laptop met WL-100(b) ook 54M werkt allemaal prima!
En ik heb er 1 pc aanhangen met een normale 100/10Nic.

Heeft iemmand een oplossing of soort gelijke ervaringen???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 10:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Heb je dit probleem sinds je de router nieuw hebt gekocht of sinds je de firmware hebt geupdate?
Welke ISP heb je?
Doet je modem het normaal op dat moment?
Wordt je IP adres niet toevallig verandert?

Verwijderd

Heeft dit niet te maken met de optie "keep connection alive"? Nu ken ik je router niet, maar wel andere Sitecoms met L2TP + Motorola.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelijk de nieuwe firmware er op gezet maar dit is goed gegaan!
ISP is er eigenlijk maar ééntje die werkt met L2TP en dat is Casema Cable Wanadoo :(
Jep de modem lijkt het normaal te doen ik heb hem nog eens extra laten doormeten door de casema. Ik heb ook gevraagd of het nieuwe motorola modem nog veel anders is dan de 4200E Surfboard maar volgens de internet storingsdienst zijn deze modens nagenoeg iedentiek.
IP veranderd???? Ik heb geen vast WAN IP dus de router staat dan ook op DHCP voor de WAN connectie.

"Keep connection alive" wat is er met deze functie het lijkt mij geen kwaad te kunnen om deze optie aan te hebben staan. Geeft dit dan problemen met L2TP????
:?

Verwijderd

Nee ik zei het voor het geval dat je de functie NIET aan had staan :).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm Jammer... Op een of andere manier valt de verbinding weg!
En heeft de router moeite met het weer opnieuw inbellen.
Zal wel door dat gare L2TP protocol komen!!!!

Heeft iemand de exacte instellingen voor dat protcol in combinatie met Casema Wanadoo?

het adres voor de L2TP verbinding is toch "10.255.253.1" ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 13:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemmand bekend met dit probleem.

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 17:20
Ik heb hetzelfde met eenWL-018 van sitecom. Wel de firmware upgedate maar verder krijg ik het net ingesteld.

edit:
Het is zojuist gelukt had een foutje in de instellingen

[ Voor 25% gewijzigd door magicstar op 30-10-2003 21:52 ]

Pagina: 1