SDR en ddr

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik wil vandaag wat nieuw spul halen voor m'n pc, maar vroeg me het volgende af; mijn oog was enigszins gevallen op de Shuttle ak32e, met 2 ddr, en 2 sdram slots...
Maar, kan je dan bijde types tegelijk gebruiken? zoja, gaat dan niet de ddr prestatie omlaag? zo nee, is de ddr prestatie dan nit lager dan op een bord met alleen ddr?

Verder... ik wou dr een athlon XP 2500+ op zetten, mede omdat ik gehoord heb dat die goed over te clocken zijn... moet ik dan nog ergens op letten qua serie enzo?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, je kunt maar 1 van de 2 types tegelijk gebruiken.
Staat vast ook wel in de manual.

en SDR SDram op een Athlon 2500+ is gewoon zielig voor je proc. gewoon DDR kopen dus.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:11

Piggen

Lekker bakkie

Zou je niet gewoon een nforce 2 bord kopen ipv een KT266A bord? Is toch al behoorlijk verouderd

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals Terw_Dan al zegt, dat staat vast in de handleiding. Er is iig geen enkel bord waar je beiden naast elkaar kunt gebruiken. En wat betreft lagere prestaties dan op een bord met enkel DDR, dat hangt ervan af hoe je het bekijkt- er zijn borden met enkel DDR die sneller zijn dan borden met beiden, maar toen ze nieuw waren, waren borden met beiden net zo snel (denk aan de K7S5A die toen het uitkwam het snelste mobo voor SoA was en toch beide types had). Er zijn dus snellere mobo's, maar dat deze dat niet is komt doordat het wat verouderd is, niet door het hebben van beide type slots an sich.

Beetje een zoekertje/zelfwerkzaamheidsvraagje (met slechte titel)- dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.