Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Cooling] Fanduct 80 > 90mm maken.

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb nog een paar 90mm fans liggen en zou daar een fanduct willen voor maken (vind ze nergens te koop in belgie). Heeft iemand een idee hoe ik dat makkelijk in elkaar kan steken? Want ik vind maar geen oplossing.

Heb geprobeert met stevig karton. Dat ging op voorwaarde dat ik de fan aan de case vast hing, maar dat is niet het geval. De van aan het karton vast hangen was niet stevig genoeg (fan weegt te veel)

Verwijderd

maak 2 ijzere vierkanten.
1 van 80 mm en 1 van 90 mm
Zet daar een ijzer(ander sterk material mag natuurlijk ook) tussen op de hoek van 80mm naar 90mm. en maak het geramte dicht.

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 09:48
ijzer zonder goed gereedschap lastig te bewerken en redelijk zwaar, voor mijn eigen project(Airduct) wil ik gaan werken met Plexi, wat met een zaagje(dremel) en wat kunststof lijm toch redelijk stevige en lichte constructies oplevert. plexi geleid ook geen stroom/hitte

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
stevig karton will do the trick :Y)
easy in gebruik, niet duur, en overal verkrijgbaar

Verwijderd

Crash-Override schreef op 17 oktober 2003 @ 11:08:
stevig karton will do the trick :Y)
easy in gebruik, niet duur, en overal verkrijgbaar
Heb geprobeert met stevig karton. Dat ging op voorwaarde dat ik de fan aan de case vast hing, maar dat is niet het geval.
:O

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Inderdaad gewoon karton of dun plastic en een rol ducktape. Goedkoop en het vangt ook nog de trilling op, als je ruimte tussen de onderdelen laat, en deze "opvult/aanelkaar plakt" met ducktape.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

• Zet de fan vast op 92mm regenpijp
  • Hang de fan op aan een metalen beugel zodat je airduct flexibel mag zijn (slang)
  • Ga aan de gang met plexiplaat lijmen/schroeven
  • Rol een flap metalen plaatmateriaal op tot trechter
  • Maak het van houten plaatjes
  • Gebruik een colafles oid.
  • Hol een boomstammetje uit :+
Andere ideëen:
Maak je eigen airduct! (pics!)
Hoe maak ik een "Airduct"
Doorzichtige Airduct
Te grote fan op cpu?
Air-duct
[rml][ CM] idee voor een airduct (pics)[/rml]
[rml][ CPU-koeling] HHC-01 + 92mm -> Houdt je socket dit?[/rml]
http://www.overclockersclub.com/fanduct.php
reviews: Extreme cooling

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Buzz_NL schreef op 17 oktober 2003 @ 10:24:
ijzer zonder goed gereedschap lastig te bewerken en redelijk zwaar, voor mijn eigen project(Airduct) wil ik gaan werken met Plexi, wat met een zaagje(dremel) en wat kunststof lijm toch redelijk stevige en lichte constructies oplevert. plexi geleid ook geen stroom/hitte
Stroom, wat voor stroom, ik hoop maar dat er geen stroom op je HS staat.
Enne, dat het warmte geleid is alleen maar goed, wat dacht je waarom je heatsink van metaal is ? Hoe meer metaal hoe beter.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Buzz_NL
  • Laatst online: 28-11 09:48
hmmm mischien stray molex of statische :-S
maar neem dan geen ijzer maar Alu en het doel van een airduct is om lucht van of naar een hotspot te brengen niet om die hete lucht in de kast te houden door het door de airduct nogmaals af te laten geven. eerst even nadenken voor je bl44t

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
:|
tis maar goed dan dat andere mensen dit wel succesvol voor elkaar gekregen hebben he :{

de fan van de TS was hiervoor te zwaar, dit kan je oplossen door een andere fan te nemen, of een stevigere constructie te maken van karton
de manier waarop je het doet is dus belangrijk
heb zelf ook ooit een complete suckhole en blowhole van stevig karton gemaakt, en dat werkte als een tiet :P

• SlinkingAnt
  • Niet online
Idee: Neem een 80mm en 92mm fingerguard. pak een soldeerbout en wat koperdraad, zet de 2 fingerguard nu stevig aan elkaar vast. Rest kun je doen met (again) karton, of met (duck)tape. Zo heb je ook meteen 8 plekkies om je fan vast te zetten

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• MickMack
  • Laatst online: 28-11 13:22
Wat ook goed werkt, zijn die kleine plastic bloempotjes. Aan een zeide hebben die een opening van bijna 80 mm en de andere zijde is ongeveer 90 mm . Ik heb deze al zo vaak gebruikt en werkt perfect. Het bloemptje is misschien een beetje slap, maar dat kan je versterken met houtstripjes of iets dergelijks. En wanneer je opening aan een zijde te klein is of groter wil maken snij je gewoon wat van het bloempotje af, want ze hebben tenslotte een kegel vorm :)

The JavaScript GoT Tracker

Pagina: 1