Toon posts:

DCOM meldingen in Eventviewer.

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rare DCOM melding in Eventviewer.
Source: DCOM
Event ID : 10006
type: Error.
computer: Roosnt1

DCom got error "class not registered " from the computer roosdtp.... when attempting to activate the server. :?

Situatie >:) :
RoosNT1 = Windows 2000 Server (SP4)
RoosDTP = Windows 2000 Pro (SP4), die fungeert als "server", in het zelfde domein. 8)

Deze melding komt iedere 5 minuten terug, en ik krijg hem niet weg. Beide machines al gereboot, maar niks helpt. Services nagekeken, niks vreemds kunnen vinden.

Wie weet wat het kan zijn ?
Volgens mij is het niks ernstigs, want alles loopt nog gewoon door, alleen komt Eventviewer helemaal vol te staan.
OPM: RoosDTP kan geen W2000-server worden, want ze willen hier geen geld uitgeven aan een licentie W2000 Srv.

Alvast bedankt,
Prodigy

Verwijderd

Er is op de client een applicatie niet correct verwijderd.

check:
http://www.microsoft.com/...v/support/EE_win2ksvr.asp

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

prodigy_1972, ik zie dat je nog niet zolang lid bent van GOT dus welcome.

Het wordt bij GOT zeer gewaardeerd als je zelf ook initiatief toont door zelf te zoeken op bv een goede site voor events www.eventid.net of op microsoft technet

Bij Technet bv kun je in de search simpelweg jou eventid nr invoeren en dan op de GO knop drukken. Je krijgt dan een overzicht van mogelijke oorzaken/oplossingen.

hier voorbeeld als je zoekt op 10006 op technet

Ook is het handig om iets uitgebreider je prolbeem te omschrijven. Draai je bijvoorbeeld Active Directory en Exchange2000 erbij of een ander pakket.. etc.

[ Voor 20% gewijzigd door mutsje op 17-10-2003 10:37 ]