Toon posts:

Macromedia software via terminal services? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met de windows 2000 server terminal software een terminal te maken waardoor alle macromediasoftware op de server door iedereen kan worden gebruikt. Het is dus de bedoeling dat het hele macromediapakket wordt gedraait via de server. Het zijn ongeveer 30pc's. Het systeem is krachtig genoeg om het te kunnen draaien dus dat is verder geen probleem

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 19:47

mrsar

waar een sar is,is een wodka

is dat dan niet de gewone terminal server mode(licenties,dus niet de admin mode)?
dus het antwoord zou ja zijn,stel je in bij administrative tools,en dan terminal server management.
maar als ik het goed heb moet je hiervoor een licence server hebben draaien op een andere server(als de terminal server in een domain zit)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:47

Swerfer

Hmm...

Wat mrsar zegt is waar, je kan het wel 60 dagen uitproberen zonder licencies...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, dat is wel erg kort. Het moet altijd werken namelijk.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 10:26:
Dan moet je licenties aanschaffen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:47

Swerfer

Hmm...

Kan je wel kijken of het bevalt voordat je licenties koopt. Misschien bevalt het toch niet, en heb je voor niets licenties gekocht...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 22:09
duh, dan koop je de licentie?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 21:46
mrsar schreef op 17 October 2003 @ 10:04:
is dat dan niet de gewone terminal server mode(licenties,dus niet de admin mode)?
dus het antwoord zou ja zijn,stel je in bij administrative tools,en dan terminal server management.
maar als ik het goed heb moet je hiervoor een licence server hebben draaien op een andere server(als de terminal server in een domain zit)
Waar de license service draait maakt volgens mij niet uit, dit kan best op dezelfde server.

Het is ook afhankelijk van de clients die je gebruikt of je een TS CAL nodig hebt. Als je server W2K is en de clients W2K Pro of XP Pro heb je volgens mij geen aparte TS CALS nodig.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel is nu afgemaakt :Y)

Alles is eigenlijk al gezegd geloof ik, als je het op 1 server wilt draaien om het met 1 licentie te redden heb je pech, als je het doet voor centraal beheer moet je wat licenties aanschaffen (zie je leverancier) :)

Je zegt trouwens dat het systeem krachtig genoeg is, maar ik zou het toch even testen met X concurrent users voor je licenties aanschaft; al zal het inderdaad best goed gaan met een dikke server.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Had Macromedia dat hele coldfusion gebeuren niet ontwikkeld voor dit soort dingen??

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 19:47

mrsar

waar een sar is,is een wodka

kwiebus schreef op 17 October 2003 @ 10:41:
[...]

Waar de license service draait maakt volgens mij niet uit, dit kan best op dezelfde server.

Het is ook afhankelijk van de clients die je gebruikt of je een TS CAL nodig hebt. Als je server W2K is en de clients W2K Pro of XP Pro heb je volgens mij geen aparte TS CALS nodig.
hier op het werk had ik opeens problemen met de terminal connectie en dit bleek dus bij de terminal licencing te liggen,het waren wat specifieke dingen :)
tis al weer ff terug,wat me bij staat is dat als je een native win2k domein heb,dan kan de licence server voor de terminal server niet op de terminal server zelf,maar deze moet op een andere dc.als het een standalone is maakt het niet uit (tot zover ik me kan herinneren dus :+ )

en voor TS : mocht je eerst willen testen,hou er dan even rekening mee dat soms bij sommige clients de temp licentie in de registry blijft hangen waardoor deze niet meer wil inloggen,is een bekend probleem dat soms omhoog komt.bij support.microsoft.com is de oplossing te vinden mocht het gebeuren :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 10:12
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 08:44:
Is het mogelijk om met de windows 2000 server terminal software een terminal te maken waardoor alle macromediasoftware op de server door iedereen kan worden gebruikt. Het is dus de bedoeling dat het hele macromediapakket wordt gedraait via de server. Het zijn ongeveer 30pc's. Het systeem is krachtig genoeg om het te kunnen draaien dus dat is verder geen probleem
Ik zou eerst maar eens gaan testen met je standaard terminal server admin mode voordat je dit gaat opzetten!!!!
Als je 30 (!) pc's gaat connecten naar de TS dan moet het wel een hele beste server zijn en helemaal als je macromedia gaat draaien. wat is dat voor server?? dat kan nooit goed gaan.....

Ik zou zeggen spit eens wat white papers van TS door voordat je hieraan begint

De TS van win2k is sowieso traag met beeldopbouw bij grafische apps, je zult toch echt voor TS en citrix moeten gaan (of voor de TS van w2k3 gaan) wil jij jouw gebruikers een redelijke snelheid (en kleurdiepte) kunnen bieden (wat nog maar de vraag is of je dat ooit haalt ) als op hun werkstation .

Ik neem aan dat de server minimaal dual cpu is en mooi wat gigs aan geheugen heeft ? Het laatste wat je wilt is als er 1 gebruikerssessie vastloopt de rest van je gebruikers ook hangt .... Ook zul je zorgen moeten dat dit een dedicated server wordt :dus voor TS only

Al met al een boel dingen om eerst eens over na te denken voordat je dit wilt uitvoeren, en ik kan er nog wel een paar verzinnen. Oftewel ik zou eerst maar eens een test-omgeving gaan opzetten als ik jou was

Suc6
Pagina: 1