Toon posts:

[HD Bracket] is deze compatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.enermax.com.tw/uc106tmfab3.jpg

deze HDD bracket van enermax ziet er erg mooi uit enzo,..

maar mijn vraag is of deze bracket wel compatible is met die saaie grijze dingen van school...

kortom kan deze bay zo daarin geschoven worden ? :)

website: http://www.enermax.com.tw/uc-106tmfa.htm

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 06:08 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 06:08:
[afbeelding]

deze HDD bracket van enermax ziet er erg mooi uit enzo,..

maar mijn vraag is of deze bracket wel compatible is met die saaie grijze dingen van school...
Saaie grijze dingen :?
kortom kan deze bay zo daarin geschoven worden ? :)

website: http://www.enermax.com.tw/uc-106tmfa.htm
Die enermas heeft qua hoogte en breedte dezelfde afmetingen als een CD-ROM speler. Dus hij moet gewoon in elke 5 1/4 bay passen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik denk dat hij wil dat we raden wat voor bracket ze op school bij hem gebruiken, en dan ook meteen aangeven of de slede uit dit bracket in het bracket op school kan.

Denk dat je dan toch met meer specs moet komen.

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Nee.

Sterker nog, die 'saaie' brackets zijn onderling vaak niet eens compatible.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 09:32:
Nee.

Sterker nog, die 'saaie' brackets zijn onderling vaak niet eens compatible.
En soms zijn ze physiek wel compatible maar is de pinbezetting intern anders... (gebruiken ze meestal niet dezelfde soort centronix connector?)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:30
Dat zal jammer genoeg niet gaan lukken (of je hebt geluk), die dingen zijn bijna allemaal anders (stom eigenlijk, dat ze daar geen standaard voor ontwikkelen).

Verwijderd

Rukapul schreef op 17 October 2003 @ 09:52:
[...]

(gebruiken ze meestal niet dezelfde soort centronix connector?)
jups zo'n aansluting die ook op een LPT printer zit.
Ik heb hier zelf zo'n gaar grijs ding en ik kan je zo al vertellen dat dat niet gaat passen. Hier zit een soort handvat aan en in de bay een uitsparing daarvoor, bij dat oerlelijke ding (uit... een oude schoolcomputer gesloopt, zat nog een mooie hd in :+ ) wat ik heb zit dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb bericht van een retailer en helaas deze is NIET compatible...

ik had voor de zekerheid ook maar gemaild,...

maar misschien dta iemand zelf ui eigen ervaring kon praten helaas :/

"saaie grijze dingen": de huis-tuin-en-keuken dingen die normaliter worden gebruikt ;)

Verwijderd

Topicstarter
als compensatie ga ik voor deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.target-int.nl/photo/13014.jpg

http://www.target-int.nl/txt/tx13014.htm

een zwarte TARGET standaard Bracket en hopen dat deze compatible is :D

Specifications:
Plastic removable harddisk rack.
IDE ATA 66/100/133 IDE interface.
Built-in two ball bearing high quality fans for airflow.
2 control leds and keylock.
Black front

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:54

DSK

boeiend...

xzoticate schreef op 17 October 2003 @ 10:47:
Dat zal jammer genoeg niet gaan lukken (of je hebt geluk), die dingen zijn bijna allemaal anders (stom eigenlijk, dat ze daar geen standaard voor ontwikkelen).
Idd, heb je groot gelijk in.
Heb één rack met slotje op (voor LAN-Party's enzow) en ander zonder slotje en ik vond het vanzelfsprekend dat deze uitwisselbaar gingen zijn... Niet dus :(

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 02:48:
als compensatie ga ik voor deze:

[afbeelding]

http://www.target-int.nl/txt/tx13014.htm

een zwarte TARGET standaard Bracket en hopen dat deze compatible is :D

Specifications:
Plastic removable harddisk rack.
IDE ATA 66/100/133 IDE interface.
Built-in two ball bearing high quality fans for airflow.
2 control leds and keylock.
Black front
deze en die bovenste lijken wel op elkaar qua bouw (dat handvat bijv.), maar volgens mij gaat die ook niet passen in zo'n oud ding (mede door dat handvat weer).
Ik kijk net op mijn ding en die heeft ook een ander inschuif mechanisme (rails is heel anders)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 10:55 ]

Verwijderd

Ik ga duimen voor je, want ik heb hier tientallen rekjes gehad die onderling niet uitwisselbaar waren (van 1 merk).

Overigens wil passen idd ook niet zeggen dat het gaat werken, zoals Rukapul correct opmerkt zijn er ook varianten in pinbezetting.

Verwijderd

ik heb hier 1 merkloos ding en 1 van Antec en die kan ik zo uitwisselen met elkaar :9

Verwijderd

Topicstarter
noujah ik hoop op het beste,... ik ben gelukkig niet meteen een fortuin kwijt, maarjah 9 euro is wel veel voor een student :D zijn toch weer 9 biertjes :D :D :D

ik post mn bevindingen zodra ie binnen is !

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:29

Mentalist

[avdD]

Ik heb toevallig wat ervaring met wat van die dingen....

Een A4 tech rack, een Vivanco ding en een Target (de beige versie van wat Myst1k4l hierboven post).

A4tech bay in Target : NP
Target bay in A4tech : NP
Target/A4tech bay in Vivanco : NP
Vivanco bay in A4tech/Target : eerst wat plastic klepjes eraf slopen, maar daarna past en werkt het wel

Target en A4tech pasten fysiek ook goed in elkaar. Vivanco dus wat minder, maar werkt technisch verder wel.

En TS : ga eens rap achterhalen wat voor racks er bij jou op school gebruikt worden. Dat had ik eigenlijk al in je TS willen zien, anders kunnen we je nooit een antwoord geven en heeft dit topic ook bijster weinig waarde..

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 19-10-2003 19:03 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 19 October 2003 @ 19:00:
Ik heb toevallig wat ervaring met wat van die dingen....

Een A4 tech rack, een Vivanco ding en een Target (de beige versie van wat Myst1k4l hierboven post).

A4tech bay in Target : NP
Target bay in A4tech : NP
Target/A4tech bay in Vivanco : NP
Vivanco bay in A4tech/Target : eerst wat plastic klepjes eraf slopen, maar daarna past en werkt het wel

Target en A4tech pasten fysiek ook goed in elkaar. Vivanco dus wat minder, maar werkt technisch verder wel.

En TS : ga eens rap achterhalen wat voor racks er bij jou op school gebruikt worden. Dat had ik eigenlijk al in je TS willen zien, anders kunnen we je nooit een antwoord geven en heeft dit topic ook bijster weinig waarde..
bedankt! ik weet eerlijk gezegd niet wat voor ze op me school hebben.. anders had ik dat uiteraard vermeld,... ik was echter in de veronderstelling dat er 1 "standaard" was, wat echter niet zo bleek te zijn.

ik zit op HRO - Rotterdam maar zal even koekeloeren of ik iets kan ontdekken...

Verwijderd

Topicstarter
heb er even aand8ig naar zitten kijken maar kan totaal geen merk oid herkennen, ook niet binnenin!

Ook heb ik even gekeken naar het binnenwerk en dat _lijkt_ gelijk te zijn met de TARGET... ik hoop het beste,... de TARGET is overigens nog NIET binnen :/

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 16:34:
heb er even aand8ig naar zitten kijken maar kan totaal geen merk oid herkennen, ook niet binnenin!

Ook heb ik even gekeken naar het binnenwerk en dat _lijkt_ gelijk te zijn met de TARGET... ik hoop het beste,... de TARGET is overigens nog NIET binnen :/

Op die racks zelf staat meestal ook niks. Je moet het doosje waar ze in hebben gezeten bemachtigen.

Anders is het frontje vaak wel vrij herkenbaar. Zo zit er bij Enermax die LCD op, bij Target allemaal gaatjes en bij A4tech een soort "tralies".

Maar ik weet niet hoe dat er bij die dingen die jullie op school gebruiken uitziet.

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 23 October 2003 @ 16:45:

[...]

Op die racks zelf staat meestal ook niks. Je moet het doosje waar ze in hebben gezeten bemachtigen.

Anders is het frontje vaak wel vrij herkenbaar. Zo zit er bij Enermax die LCD op, bij Target allemaal gaatjes en bij A4tech een soort "tralies".

Maar ik weet niet hoe dat er bij die dingen die jullie op school gebruiken uitziet.
het zijn "open gaten" der zit niets in... de bays zelf kun je op school kopen,.. alleen niet de racks waar ie in moet :D ik d8 bij mezelf dus ze hebben gewoon er een genomen die meest compatible is met als (universele versie oid) echter er blijkt dus geen standaard te zijn.

de target indeling... slotje + zijkantje 2x herken ik echter wel erin terug. daarom hoop ik ook dat ie gewoon in 1x past :P

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 16:48:
[...]

het zijn "open gaten" der zit niets in...

Natuurlijk zijn die gaten open, anders zouden het geen gaten zijn 7(8)7

Kun je het niet ff met paint tekenen oid :?

Verwijderd

Topicstarter
ok bracket is min of meer binnen,.. lag vanmorgen een briefje met dat ik em op kon halen op het postkantoor,.. ga dit maandag dan ook doen. Vandaag helaas geen tijd meer voor :/.

Dan weet ik OF maandag OF dinsdag of ie past of niet :D

ik houd jullie op de hoogte!
Pagina: 1