Fotograferen, doen jullie dat ook samen ?

Pagina: 1
Acties:

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Topicstarter
Als amateur fotograaf met gebrek aan inspiratie en scanner, vraag ik mij af of hier mensen zijn die echt samen een dag op pad gaan met in hun achterhoofd een bepaald onderwerp, waar ze dan naar op zoek gaan.

T lijkt mij namelijk best leuk om een keer met iemand bij mij uit de buurt, die ook een analoge spiegelreflex heeft, op pad te gaan om ergens foto's te maken. T winterseizoen komt er weer aan, en op de een of andere manier wordt ik dan aangetrokken door het landschap, maar wel het liefst in zwart-wit.

Dus, zijn er hier mensen die dat wel eens doen, en kies je dan van te voren een onderwerp, of ga je gewoon mooie momenten vast leggen op de gevoelige plaat ?

Zelf heb ik 2 camera's:

Canon AE-1 nonauto
-- 50 mm F 1.8
-- 100-200 Sigma F4.5
-- Flitser
-- Losse lichtmeter

Pentax
(mijn eerste spiegelreflex)
-- 50 mm
-- 100 mm

Ik heb zelf geen foto's om hier te laten zien, heb nl geen scanner.

mocht er hier iemand uit enschede met een analoog rondzwerven, en die denkt, ja lijkt me leuk, contact me maar :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07
Pelle en ik gaan er wel eens samen op uit om te fotograferen.. 't is wel aardig omdat je meestal met compleet andere platen terugkomt. Daarnaast kun je elkaar wijzen op bepaalde situaties, beelden, composities of andere ideeën.

Foto's graveren lijkt me zonde van de afdruk ;) :P

[ Voor 13% gewijzigd door Willem op 17-10-2003 07:55 ]

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 17:49
Hm nee, ben een beetje een solist en ik ken eigenlijk weinig mensen die een beetje "serieus" fotograferen.
Maar lijkt me op zich wel geinig om het es samen te doen :)

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Natuurlijk, ik vind het juist leuker en gezelliger om met wat vrienden foto's te maken. :)
Wat betreft het onderwerp, als je met meerdere mensen bent, overleg je natuurlijk waar je heen gaat. Meestal komt er dan wel een onderwerp uitrollen, bijvoorbeeld dat je met elkaar foto's van het kustgebied gaat maken (om maar eens wat te noemen).

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Lijktme wel eens leuk om met wat anderen op pad te gaan.
Helemaal als iemand een stapeltje lenzen heeft die ik eens kan proberen ;)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Azrael
En niemand kan ondertussen jouw EF-S spul gebruiken :+

• HunterPro
  • Niet online
heb wel eens met Pelle foto's geschoten, en schiet regelmatiger met courvoisier foto's (net zoals vandaag dus :)). Meestal is dat wel gezellig :) beetje ouwehoeren, beetje kijken, beetje foto's maken :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Oscar: Je mag mijn lensjes volgende week vrijdag wel ff misbruiken, maar niet te erg, heb ze de volgende dag wel nodig om Ferry Corsten (en wellicht Thunderdome een stukje nog) vast te leggen...

Ik fotografeer bijna altijd solo, hoewel we ik ook wel met meerdere mensen op het zelfde feest rondloop, maar omdat iedereen zo zijn eigen aanpak heeft... Morgen ga ik wel een flinke periode met dezelfde persoon op stap, we zullen zien hoe het loopt :) (Ja weer op een feest, HQ-XL deze keer)

Bericht hierboven

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43

Jaymz

Keep on moving !

*Jaymz heeft voornamelijk solo gefotografeerd.

Ik zou het persoonlijk he-le-maal niet erg vinden om met een geduldige collega op stap te gaan (er zijn zat dingen die ik gewoon nog door moet krijgen en m'n camara kan nu tèveel voor mij :P)

Daarnaast ontbreekt het me gewoon aan creativiteit om es [daar-of-daarvan] foto's te maken. Ik zou bij bijvoorbeeld niet weten waar ik morgen heen zou kunnen gaan om es 'los' te gaan :{ ;)

• Azrael
Floris schreef op 18 October 2003 @ 02:31:
(Ja weer op een feest, HQ-XL deze keer)
offtopic:
Cool, als je Mariek (blonde krullen (zie foto's), doet securitywerk) ziet moet je haar maar even mooi op de foto zetten, dat vind ze altijd wel leuk :P (en de groeten van mij ;))

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Mariek, djeez moet ik dat nog onthouden ook? Nou ik doe mijn best OK? :P

Jaymz: Wat op zich wel eens leuk kan zijn is 'urban life' fotograferen, met name in zwart-wit is dat wel gaaf. Ik zou dan zelf wat meer de grouw-en-grijs kant opgaan, juist dan wat vervallen huizen, achterafsteegjes voorzien van zwervers op de foto zetten enzo. Maar je kan ook color gaan en de markt op duiken, vooral groenten doen het dan goed ;) Best leuk dat winkelende publiek hoor!

Bericht hierboven

Verwijderd

Wij hebben laatst nog een fototripje gemaakt naar het Zwarte Woud. We zaten in de kroeg, en kwamen tot de conclusie dat we op zaterdag niks te doen hadden. Dus zijn we 's ochtends om 5 uur weggereden. Samen met twee afgestudeerden van de kunstacademie en een andere stamgast zijn we foto's gaan maken, veel geleerd op een dag, en gezellig ook. 's avonds weer naar huis, en dronken worden in de kroeg :)
Pagina: 1