De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel
[ Voor 7% gewijzigd door Twarp op 17-10-2003 03:01 ]
Meh ...
AD heeft helemaal geen nut en heeft relatief weinig toegevoegde waarde in jouw situatie. Maak je maar meer druk over een firewall en een virusscanner dan over AD.
Persoonlijk: Ik zou linux gaan draaien, dhcpcd configgen, samba installeren en iptables gebruiken voor firewallingen/nat.
buit is binnen sukkel
Aan de andere kant, ik heb NT4 wat behoorlijk wat servicepacks (t/m SP6a) nodig heeft om een beetje veilig te zijn tegen scan/scripts/trojans, dus NT4 zou je behoorlijk moeten updaten alvorens het veiliger is.
Je kunt w2k proberen, maar mogelijk zal je zelf zien dat het traag is en voor 26 euro wat RAM bijkopen (bijv www.sask.nl heeft 2x32MB voor 26 euro).
[ Voor 7% gewijzigd door ArjanSp op 17-10-2003 07:02 ]
WINDOWs (linux/BSD)
- DHCP(DHCPd)
- ICS (NAT)
- file-printersharing (samba)
Windows
Voor windows kan je win9x (95 t/m ME) nemen gezien je hoeveelheid MB-ram
(in het ruil topic kan je misschien wat RAM scoren Het grote oude hardware RUILtopic deel 8)
als je win2k of XP zou willen draaien zou ik je adviseren om 256 Mbram te gebruiken of meer! processor power is voldoende maar ik zou er ook wat meer van scoren
BSD of Linux
Ik zou als ik jou was eerder richting BSD gaan of linux BSD is wat moeilijker in het begin dan linux, dus als je nog nooit gespeelt met linux/bsd zou ik linux pakken Redhat, SUSE of mandrake zijn perfecte starters packetten.
mocht je beginnen met linux of bsd
tips
- zoek op "onderwerp"+howto in google (of andere zoekmachine) en geheid vind je meer informatie over elk "hoe-doe-ik-dit" onderwerp howto's zijn korte beschrijvingen van een bepaald iets en ze leggen een beetje uit wat het is en wat je ermee kan en hoe je een voorbeeld situatie kan neer zetten:
ook handig als je met windows aan de slag wilt gaan
link
http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/
AD (active directory) heb je helemaal niet nodig
wel meer RAM
Tja vanalles
Ics, of remote access als ics niet meer voldoet. Ics gebruikt niet veel resources.ik wil er internet mee gaan delen (router)
Dhcp, wordt vanzelf aangezet als je ics activeert. Anders kun je de dhcp handmatig aanzetten.er voor zorgen dat elke pc een IP krijgt toegewezen (DHCP)
Geen verstand van, maar is vast niet zo ingewikkeld.en dat ik af en toe eens een quakeIII servertje kan draaien (lokaal netwerk)
File & Printer sharing.er moeten bestanden/printers over het netwerk gedeelt kunnen worden
Nee, dit is geen 'zijk' service, maar je moet er wel verstand van hebben en het moet nuttig zijn in je omgeving bij jou dus duidelijk niet.p.s. is active directory nodig ? dat is namelijk een 'zijk' service als je het mij vraagt...
64Mb is weinig voor win2k server, probeer te upgraden naar minimaal 128. Maar ik denk dat je het met 64 mb ook wel aan het werk krijgt, zonder al te veel onnodige services.pc is een P200 64mb 3.4 gig met 2 netwerkkaarten
Grr te laat
[ Voor 18% gewijzigd door leon1e op 17-10-2003 09:34 ]
Verwijderd
/Dicht
Dit topic is gesloten.
![]()