Barebone. Even de laatste knopen doorhakken

Pagina: 1
Acties:

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Owke het zit zo.

Ik heb een mevaller deze maand en ben toe aan een nieuwe PC. En aangezien deze in de dj/relax/ik wil me vriendin ook wel is niet zien kamer moet komen heb ik mijn oog laten vallen op een barebone systeem.
Nu ben ik even flink aan het zoeken geweest en ben op de volgende systemen uitgekomen.

Systeem 1 MSI Mega PC
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/slm_img/S_mega.gif

Ziet er erg gelikt uit dacht ik zo.
En volgens mij is dat een best leuk systeem met een 2,2Ghz celeron er in (P4 valt ff buiten het budget van 600€ maar dat kan later nog)
Wat ik wel leuk vind aan deze PC is de radio e.d die ingebouwd zijn maar hoe zit het met de performance van deze machiene want ik wil er natuurlijk ook wel een lekker spelletje op kunnen spelen en aangezien ik hem ook ga gebruiken om mijn mixen mee op te nemen moet ie ook wel een beetje klinken.
Leuke is ook dat ie een cardreader heeft ingebouwd.

Systeem2 Shuttle SN41G2
Afbeeldingslocatie: http://www5.alternate.nl/prodpic/200x200/s/sbjv03.jpg

Het shuttle systeem met een Athlon XP2600.
Ziet er ook netjes uit maar heeft weer niet dat coole displaytje wat de MSI wel weer heeft. Maarja deze heeft wel weer een ingebouwde firewire (handig voor de video camera).

Systeem 3 Shuttle SB51G
Afbeeldingslocatie: http://www5.alternate.nl/prodpic/200x200/s/sbqv03.jpg

Ook een shuttle systeem maar dan met een celeron.

In alle systemen word 512MB aan DDR pc3200 gedrukt + DVD brander (die dingen kosten toch geen hol meer) en een 120gig HD.

Mijn vraag is nu welke van de 3 is qua chipset/videokaart e.d het snelst. Ik kan namelijk weinig tot geen goede reviews van de MSI Mega PC vinden en in de search ben je wat dat betreft ook al snel klaar want er zijn 2 of 3 topics over waar eigenlijk weinig info in staat.
En ik hoorde dat shuttle barebone's best wel kieskeurig zijn met geheugen. Stabiel moet ie namelijk ook zijn (en ja dat kan een AMD bij mij ook dus dat is het probleem niet). En vooral niet teveel herrie maken want ik word echt gek van mijn PC nu met al die casefans. Naja niet van de pc zelf maar van mijn vriendin die er over loopt te zeiken :X ;) Je hoort dat ding namelijk in de huiskamer zoemen.
D'r komt verder een 17" TFT aan zodat ik lekker een film kan gaan kijken als het dagelijkse soap uurtje weer is begonnen want daar ben ik ondertussen ook schijtziek van ;)

Vroeger intresseerde me die hele chipset e.d nog wel maar tegenwoordig ben ik veel te druk met andere dingen en volg ik het allemaal niet meer zo en ik weet dus mijn god niet wat ik hebben moet. Mijn gedachte zegt de MSI maar das lleen omdat ie er mooi uit ziet) maarja zo'n shuttle is ook leuk.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Er zijn wel wat reviews te vinden hoor. Bv. van de MSI: http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
Kijk ook goed naar de meegeleverde koeling of die wel goed koelt en stil is.
Wat ik zelf zou doen is een kleine pc case nemen en de pc zelf opbouwen. Kun je later nog makkelijk upgraden. Zelf vind ik die kastjes mooier dan die barebones, alhoewel zo'n msi er ook niet verkeerd uit ziet. Dan krijg je zoiets: Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/944-982G.JPG
Die zijn misschien wel ietsje groter maar het voordeel is dat je hem dan horizontaal of verticaal kan plaatsen. En bovendien kun je je eigen koeling regelen :)
suc6

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 15:01
Zoek eens op de websites van de fabrikanten, en leg de specificaties naast elkaar. Er is info genoeg te vinden, maar je moet wel zoeken.

Hier: nieuws: AOpen XCcube-barebone nader bekeken vind je ook nog wat recente info.

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

Verwijderd

MSI MEGA PC ziet er erg leuk uit, maar de onboard geluidskaart is niet zo goed als je er van mag verwachten.

Je zou ook eens kunnen kijken naar Asus Barebones (vooral de Pundit en Prodigy)

http://www.asus.com/products/desktop/dktindex.htm

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb ook een SN41G2, maar dan met XP2000+ gedownclocked tot 1500+

De standaard processorfan is best lawaaiig, ik heb 'm vervangen door een Pabst, maar die heeft erg veel minder airflow. Dat ie kieskeurig is met RAM klopt wel, toen ik 'm net had kon ie meteen terug naar de winkel wegens 'vage' problemen. Na het plaatsen van nieuw RAM was dit over.

Firewire is wel cool inderdaad, maar USB2 zit er ook op.

Siditamentis astuentis pactum.

• R2D2
  • Niet online
Hmmmmmmmmmmmm best wel moeilijk allemaal dus nog. Maarrrrrrrrrrrrrrrr ik heb hier zelf nog een audiom maya liggen dus die onboard geluidskaart van de MSI (als ie echt slecht zou zijn) heb ik niet nodig want daar kan ik de maya in drukken maarja dan zit ik weer zonder firewire (al valt daar nog wel overheen te komen)

Ik was eigenlijk meer benieuwd naar een vergelijkende test waar de MSI ook in voor kwam van een beetje een betrouwbare site. Want ik ben benieuwd hoe de verschillende barebone's het tegen elkaar zouden doen op gelijke kloksnelheid. (ik ben benieuwd dus naar de videokaart dus e.d)

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
reviews: MSI Mega PC review

Review van die msi mega pc

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb laats voor iemand een sn41g2 in elkaar gezet en wat een relaxed ding. Makkelijk in elkaar te zetten, alles werkte prima, mooi en snel, en ik vind de FAN echt niet zo luid, ik vind hem erg stil.

specs

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
http://www.xbitlabs.com/a...ile/display/msi-mega.html Ook een uitgebreidde review van de msi megapc en heeft wel firewire :) Staan ook de benchmark test bij ;)

Dit is weer een andere barebone zag er ook wel leuk uit: http://www.xbitlabs.com/a...le/display/iwill-zpc.html

[ Voor 24% gewijzigd door dev icey op 17-10-2003 11:50 ]

Verwijderd

De componenten van de MSI zijn nou niet direct van de hoogste kwaliteit. Dat is bij Shuttle doorgaans beter geregeld. Erg stil zullen ze standaard allemaal niet zijn lijkt me; het uiterlijk is een kwestie van smaak. Verder lees ik altijd goede verhalen over de sn41g2, hoewel dat natuurlijk niet meer het nieuwste model is. Maar de nForce2-chipset is wel ok, zowel qua beeld als qua geluid, dacht ik.

• R2D2
  • Niet online
Hmmmmm ik heb eerder nooit iets te klagen gehad eigenlijk over MSI. Ik heb eigenlijk nooit andere mobo'tjes gehad dan die van MSI geloof ik.

Naja zal ik wel mazzel hebben. :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Varienaja schreef op 17 October 2003 @ 10:35:
Ik heb ook een SN41G2, maar dan met XP2000+ gedownclocked tot 1500+

De standaard processorfan is best lawaaiig, ik heb 'm vervangen door een Pabst, maar die heeft erg veel minder airflow. Dat ie kieskeurig is met RAM klopt wel, toen ik 'm net had kon ie meteen terug naar de winkel wegens 'vage' problemen. Na het plaatsen van nieuw RAM was dit over.

Firewire is wel cool inderdaad, maar USB2 zit er ook op.
ik heb ook de SN41G2 met een xp2000 erin, en met de laatste bios maakt ie helemaal niet zo'n herrie vind ik. teminste niet als je een full tower met mega koeling gewend bent.

En als je gewoon geheugen hebt wat in hun compatibillity list staat is er echt geen probleem.
Ik heb er 2x 512Mb infineon inzitten en dat werkt prima, nooit problemen mee gehad.
Ondanks dat het dual channel is en ook nog geshared met je video kaart.

Ik zou zelf gaan voor die SN45G shuttle met die NVIDIA nForce2 Ultra 400, die zonder ingebouwde videokaart, want die Gf4 MX is nou niet echt super en je betaald er alleen maar extra voor.

• R2D2
  • Niet online
Ach de Gf4 MX zal allicht beter zijn als de GF2 GTS die er nu bij mij in zit ;)

Ik heb nu een XP1500 met 256MB (sd zelfs nog ;) ) en een Gforce 2GTS op een oud MSI mobo zitten. Oftewel er op vooruit ga ik zeker :+

Mischien toch wel de SN41G2 en niet de MSI. Ik weet het niet meer :P

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ja ik vind al die geintegreerde bende van die MSI helemaal niks he.
Het als zo'n tv met ingebouwde video, als je wat kaduuk gaat hou je een half werkend apparaat over.

Bovendien doet mijn SN41G2 met Audigy het echt wel ff beter qua geluid dan die MSI.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25
Binnenkort komt van de Mega PC ook een nForce2 model uit, daarnaast ook nog een 865G en een KM400 model.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik geloof dat de Mega-PC een AGP slotje heeft, kan je altijd nog een GF4/GFX5200 ofzow erin zetten :)

• R2D2
  • Niet online
The Source schreef op 17 October 2003 @ 17:12:
Binnenkort komt van de Mega PC ook een nForce2 model uit, daarnaast ook nog een 865G en een KM400 model.
Ja en dat is dus binnenkort maar hoelang is binnenkort?

Ik heb dus geen zin om daar op te gaan wachten. Volgende week ben ik 3 dagen vrij en in 1 van die 3 dagen gaat er gewoon een barebone systeem in elkaar geknutseld worden. :)
Tsja als ik wat in gedachten heb moet het gebeuren ook ;)

• R2D2
  • Niet online
Nokko schreef op 18 October 2003 @ 10:36:
Ik geloof dat de Mega-PC een AGP slotje heeft, kan je altijd nog een GF4/GFX5200 ofzow erin zetten :)
Heb al een GFX5200 liggen -> Gisteren op de kop getikt voor een scheet en 2 knikkers dus die videokaart is het probleem ook al niet meer bij al die systemen.

Dit ziet er trouwens ook wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg :9 uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.abit.com.tw/upload/products/digidice_big.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 18-10-2003 14:28 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 21:35

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je toch al een videokaart hebt of koopt, dan zou ik voor de SN45G gaan. Die lijkt qua hardware erg op de SN41G2, maar heeft geen ingebouwde videokaart, is wat goedkoper en ondersteunt ook de nieuwste XP's (400MHz FSB) :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Reind schreef op 17 oktober 2003 @ 16:36:
Hmmmmm ik heb eerder nooit iets te klagen gehad eigenlijk over MSI. Ik heb eigenlijk nooit andere mobo'tjes gehad dan die van MSI geloof ik.

Naja zal ik wel mazzel hebben. :)
Hier hetzelfde, ook altijd MSI borden gehad.
Niets mis met MSI.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

Ik zou voor de Abit gaan, is weleswaar iets groter, maar ook een stuk uitgebreider.
Abit heeft een Intel i865G(dual channel) chipset, de MSI de verouderde SiS651(max 553MHz FSB)
Net als bij de MSI zit er een afstandsbediening bij, het enige voordeel van de MSI is de standalone CD-speler.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is meer OH-related. Immers, het betreffen hier complete systemen :)

PMG > OH

• R2D2
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 23:23:
Ik zou voor de Abit gaan, is weleswaar iets groter, maar ook een stuk uitgebreider.
Abit heeft een Intel i865G(dual channel) chipset, de MSI de verouderde SiS651(max 553MHz FSB)
Net als bij de MSI zit er een afstandsbediening bij, het enige voordeel van de MSI is de standalone CD-speler.
Ja maar de Abit is weer minstens 75€ duurder en de afstandsbexdiening is een optie waar je vervolgens weinig mee kunt aangezien er geen radio of wat dan ook in zit.

Wat ik me trouwens af vraag -> Kan er in die Abit Digicide wel een celeron?
Dit staat namelijk op de site bij abit -> CPU Supports Intel Pentium 4 Socket 478 processors (533/800FSB) with Hyper-Threading Technology

[ Voor 18% gewijzigd door R2D2 op 19-10-2003 00:29 ]

Verwijderd

Wat dacht je hier van? Ook een heel mooi design
asus digimatrix.

http://www.xbitlabs.com/n...splay/20030909020224.html

Verwijderd

Reind schreef op 19 October 2003 @ 00:19:
[...]

Ja maar de Abit is weer minstens 75€ duurder en de afstandsbexdiening is een optie waar je vervolgens weinig mee kunt aangezien er geen radio of wat dan ook in zit.

Wat ik me trouwens af vraag -> Kan er in die Abit Digicide wel een celeron?
Dit staat namelijk op de site bij abit -> CPU Supports Intel Pentium 4 Socket 478 processors (533/800FSB) with Hyper-Threading Technology
Kan er zondermeer in, de i865G ondersteunt gewoon een 400MHz FSB:

800/533/400 MHz System Bus (rechtstreeks van Intel site)

• R2D2
  • Niet online
Ah das dus wel mooi kan er later altijd nog zo'n hyper threading geval in :)

Dames en heren de keuze is gemaakt het word de Digidice van Abit :)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ik heb van de week de MEGA gekocht, omdat met een stroompiek mn server was gecrashed en ik van mn oude werkstation een server wilde bouwen. Dus tijd voor een nw werkstation...

Ik ben op zich een grote fan van AMD maar de nForce2 versie was nog niet uit, jammer van mn processor die ik nog heb liggen maar vooruit.

Ik ben tot nu toe tevreden met de prestaties en het geluidsniveau. Hij ziet er geil uit (IMHO) en is lekker draagbaar (ik bezoek nog wel eens een LAN).

Verder moet je alleen uitkijken wanneer je een AGP kaart inbouwd, dit kan nogal lang duren, is nopgal krap daarbinnen. De warmte valt ook erg mee, ik zal van de week eens een stresstest doen en de temps posten.
sjuk schreef op 17 October 2003 @ 17:11:
Bovendien doet mijn SN41G2 met Audigy het echt wel ff beter qua geluid dan die MSI.
Ja das logisch een aparte geluidskaart vergelijken met onboard sound |:(

Je hebt wel gelijk als je zegt dat de nForce (mits met MPC-T southbridge) beter geluid produceerd, ik ben daar ook een enorme fan van. Maar ja een losse audigy kaart tegen onboard vergelijken kan niet...

[ Voor 27% gewijzigd door Roeligan op 29-10-2003 08:48 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Als topic afsluiting (voor geinteresseerden) ... check m'n sig :*)

• R2D2
  • Niet online
De mijne is uiteindelijk toch een shuttle SB61G2 geworden.

En na wat problemen loopt ie nu eindelijk zoals het hoort. Rockstable en lekker snel.

Ik heb trouwens veel gelezen over geheugen probs bij shuttle's en dat bepaalde repen niet willen werken e.d -> Ik heb er nu dus 2 no name pc3200 repen in zitten van 2 verschillende merken en het werkt perfect. :D (ik heb dus gewoon weer is vette mazzel)

Uiteindelijk dus dik tevreden over mijn shuttletje :)

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 07:13
Ik ben dus ook opzoek naar een soortgelijke barebone.

Ik wil hem dus gaan gebruiken als media center en m`n oog viel dus op de msi mega pc.

Nu is mijn vraag, kan je z`n pc`tje direkt aan je tv koppelen of moet je daarvoor een videokaart aanschaffen en zoja welke is hiervoor geschikt, ik heb nu een asus V7700 Geforce 2 GTS, maar als ik m`n gewone computer aan m`n tv (breedbeeld) koppel is het allemaal niet te lezen en dat wil ik met de barebone wel bereiken ... :/

Verder heb ik gelezen dat de geluidskwaliteit niet echt geweldig is, maar aangezien ik hem dus ook wil gebruiken als jukebox, vraag ik me af of je er een aparte geluidskaart kan inzetten, zodat het geluid goed ik, ik heb bv nog een creative live! kaartje. Ook zou ik graag willen weten of je je muziek dan alleen kan afspelen wanneer je de computer "echt" aan hebt staan, of kan je ook muziek vanaf je hdd spelen zonder windows op te starten.

Kortom is het wel een goede keuze om z'n msi megapc als media center te gebruiken, of de abit digidice.

Of hebbenjullie misschien een alternatief, hij moet dus echt aan m'n tv gekoppeld worden :9

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Pagina: 1