Hoe het beste een radiator te plaatsen in een Chieftec midi

Pagina: 1
Acties:

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Aloha ^^

Ik heb al een tijdje een Chieftec midi dragon case met daarin waterkoeling maar ik ben niet tevreden emt deplaatsing van de radiator (blackice pro) en die heb ik geplaatst aan de voorkant (daar ha dik een harddisk rack voor weg moeten halen die ik toch wel wil gebruiken).

Hoe kan ik 'm anders het beste plaatsen?

Verwijderd

move CME > DOC

Hmm, deze kast + radiator dus.
De beste plaats is de plek waar hij het minst in de weg zit, en de hoogste airflow heeft.
Heb je er wel eens over nagedacht om hem in het boven/achterpaneel te plaatsen?

[search=plaatsing radiator]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 03:10 ]

Verwijderd

tja, dat is natuurlijk gewoon kwestie van logisch denken. Ga gewoon een beetje passen. Dan ga je denk ik zien dat er nog een paar opties zijn.
- tegen de deur wordt wel eens gedaan.
- tegen de bovenkant

Verwijderd

-achterkant, dat ding is maar 10 a 12 cm

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 10:10:
-achterkant, dat ding is maar 10 a 12 cm
in het achterpaneel heb je maar 8cmx16cm ruimte :) ik weet niet wat de maten van dat ding precies zijn. ik weet wel dat er laatst iemand was die 2 black ice micro's aan zn achterpaneel gehangen heeft

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Sn0wblind
Bovenkant word dus helaas iets te krap. Ik d8 er dus aan om 'm in de rechter zijkap te bouwen maar ikweeie of dat pas en kan dat nu ook niet meten :), is er dus niet iemand die dat al geprobeerd heeft?

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier een Black Ice Micro en die kon je rechts voor onderin doen. Anders gooi je er je Pioneer DVD speler eruit en doe je hem rechts bovenin, of je doet hem in je deur. Maar voor de rest kan je hem nergens plaatsen denk ik. Met een Black Ice Micro kan je hem overal kwijt en koelt nog goed ook 29 graden nu en dat met de CPU en GPU gekoelt, en de fan op 7v.

Verwijderd

Sn0wblind schreef op 17 October 2003 @ 11:27:
Bovenkant word dus helaas iets te krap. Ik d8 er dus aan om 'm in de rechter zijkap te bouwen maar ikweeie of dat pas en kan dat nu ook niet meten :), is er dus niet iemand die dat al geprobeerd heeft?
Er zij wel mensen dat al gedaan hebben, kijk maar eens het forum van overclockers.com. Daar heb je een groot topic met allemaal foto's. Ik meen met herinneren dat ik daar wel wat pics heb gezien van mensen die hun rad tegen (het hole in) hun deur geplaatst hebben.
Ik zou hem namelijk niet aan de deur vastmaken, dat klust zo lastig :)

Ik realiseer met tijdens het schrijven dat ik het misschien wel over iets anders dan jij heb.. de recher zijkap??

• Sn0wblind
Nou ik d8 eraan om een gat in mobo plaat te maken en dan een gat in de rechter kap zodat ik de linker vrij houd :) maar ikweenie of die dan tussen het harddisk rack past en zeikap (vanwege de fan).

Verwijderd

Sn0wblind schreef op 17 October 2003 @ 02:05:
Aloha ^^

Ik heb al een tijdje een Chieftec midi dragon case met daarin waterkoeling maar ik ben niet tevreden emt deplaatsing van de radiator (blackice pro) en die heb ik geplaatst aan de voorkant (daar ha dik een harddisk rack voor weg moeten halen die ik toch wel wil gebruiken).

Hoe kan ik 'm anders het beste plaatsen?
kijk eens naar de opstelling van een koolance kast dit is een fabrieks kast (chieftec midi dragon) ,met waterkoeling :) (de foto's had je al gezien toch ...) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 08:07 ]

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 03:10:
move CME > DOC

Hmm, deze kast + radiator dus.
De beste plaats is de plek waar hij het minst in de weg zit, en de hoogste airflow heeft.
Heb je er wel eens over nagedacht om hem in het boven/achterpaneel te plaatsen?

[search=plaatsing radiator]
Hey, da's een leuke fanduct! 120MM?

Kun je ergens kant en klare fanducts krijgen voor 120 mm fans? Ik ben niet zo'n klusjesman, heb totaal geen gereedschap/ervaring met gereedschap...

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb m'n rad als volgt vast gemaakt. Misschien ook een idee?

Afbeeldingslocatie: http://pics.wook.nl/cm/DSC02296.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pics.wook.nl/cm/DSC02297.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pics.wook.nl/cm/DSC02206.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pics.wook.nl/cm/DSC02201.JPG

Dat reservoir wilde niet op die manier dus die heb ik weg gelaten maar het gaat ff om het idee van de rad natuurlijk :)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Waarom zet je hem niet voorin je kast onder de hd's? gewoon 1 hd rekje weghalen en je hebt plek zat ervoor d8 ik zo.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 12:08:
Waarom zet je hem niet voorin je kast onder de hd's? gewoon 1 hd rekje weghalen en je hebt plek zat ervoor d8 ik zo.
|:(
Lees dan tenminste nog de openingspost voordat je reageert...

Je kan hem ook in de bovenkant maken, altijd wel plaats voor denk ik. :)

Verwijderd

Wat ik ook wel eens gezien heb is dat mensen hun voeding extern plaatsen, dus buiten de kast, en de rad op de plaats van de voeding, ik weet eigenlijk niet of je daar wel ruimte voor hebt in een midi-tower, maar je kunt altijd ff kijken :)

• Mime X
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01-2024

Mime X

Met n GROTERE hamer lukt alles

Misschien is aan de voorkant wel een goed idee. Dan blaas je lucht van buitenaf door de radiator. De die ambienttemperatuur ("buitentemperatuur") is meestal veel lager dan de case temp. Of zit er nu echt ver naast met mn theorie??? 8)

Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 20:18
Hmm..ik heb hem zoals hieronder in m'n kast geplaatst. Niet helemaal optimaal, maar ik hoefde in ieder geval niets te zagen, boren of dremelen enz. Ik wilde m'n case geen blijvend letsel aandoen.

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/Xtreme/Inside3.JPG

[ Voor 95% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 26-10-2003 02:55 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

zo zit hij bij mij werkt perfect:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/radplaats.jpg

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik zou 't ook op dezelfde manier als The_Doctor doen, vóór de intake blowhole dus. Zo krijgt ie 'frisse' buitenlucht door zich heen en je systeemtemp zal er ook niet door verhogen (of misschien 0,05°C).

Verwijderd

Ikzelf zit ook heel erg te proppen tegenwoordig met m'n chieftec (zeker aangezien ik 2 opticals, Hardcano tempsensors, en Collermaster kreng, en daarnaast nog 4 HDD's, waarvan 2 raptors die ik niet ongekoeld wil, dus 8CM fan d'r voor, dus ze staan stukje naar achter, bied de kast ruimte voor). Ik ben eigenlijks nu wel door de ruimte heen, ik moest zelfs al een nieuwe voeding kopen, de standaard trok het niet meer. Daarnaast is de A7N8X een verdomdes diep moederbord, zeker als je nagaat dat ik eerst een KT4V had.

Lian-li PC70 in bestelling...

• Aikon
  • Niet online
Jupiler schreef op 26 October 2003 @ 10:15:
Ik zou 't ook op dezelfde manier als The_Doctor doen, vóór de intake blowhole dus. Zo krijgt ie 'frisse' buitenlucht door zich heen en je systeemtemp zal er ook niet door verhogen (of misschien 0,05°C).
Zou ik dus zeker niet doen. Ik weet niet of je zelf waterkoeling hebt, maar ik wel, en als ik m'n cpu een beetje overklok voel ik echt behoorlijk warme lucht van m'n rad afkomen...
Theoretisch gezien pomp je dan simpelweg 60~100watt extra warmte in je kast, en dat wil je liever niet ;)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
MewBie schreef op 17 October 2003 @ 11:12:
[...]

in het achterpaneel heb je maar 8cmx16cm ruimte :) ik weet niet wat de maten van dat ding precies zijn. ik weet wel dat er laatst iemand was die 2 black ice micro's aan zn achterpaneel gehangen heeft
Dat ben ik, zie topic [rml][ WC] Inbouw in een Chieftec bigtower[/rml] .
Maar zijn vraag is hoe je een rad van iets meer dan 12x12cm in de kast kunt krijgen.
Met de midi kast zou ik gekozen hebben voor 2 black ice micro's.

Do as I say, don't do as I do.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Aikon schreef op 26 October 2003 @ 14:04:
Ik weet niet of je zelf waterkoeling hebt
Tuurlijk :)
Aikon schreef op 26 October 2003 @ 14:04:
en als ik m'n cpu een beetje overklok voel ik echt behoorlijk warme lucht van m'n rad afkomen...
Dan zou ik toch nog eens naar m'n airflow kijken, als het goed is warmt de lucht amper op.

• Aikon
  • Niet online
Tuurlijk? Is dat al vanzelfsprekend tegenwoordig dan? :P
Dan zou ik toch nog eens naar m'n airflow kijken, als het goed is warmt de lucht amper op.
Airflow is wel redelijk goed, maar toch voel ik duidelijk dat de lucht warmer is, voornamelijk als ik stevig overklok. Bij een normale, losse fan voelt de lucht kouder zoals je wel begrijpt, bij mij is het meer dat de lucht net iets warmer voelt dan de omgeving.

Maar eigenlijk had ik liever een reactie op dit gehad, omdat ik al zo'n reactie verwachtte ;)
Theoretisch gezien pomp je dan simpelweg 60~100watt extra warmte in je kast, en dat wil je liever niet.
Dit is gewoon een feit, al die watts die je CPU verstookt, pomp je nu in de kast, en dat moet je m.i. toch zien te voorkomen, en is m.i. ook een groot voordeel van waterkoeling, want je hebt minder hitte die in je kast komt, en dus minder airflow nodig, en dus minder herrie. :)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Aikon schreef op 26 October 2003 @ 15:46:
Tuurlijk? Is dat al vanzelfsprekend tegenwoordig dan? :P
Kom ik na een lange tijd van afwezigheid nog eens terug naar DOC, is iedereen me vergeten :'(
Aikon schreef op 26 October 2003 @ 15:46:
Dit is gewoon een feit, al die watts die je CPU verstookt, pomp je nu in de kast, en dat moet je m.i. toch zien te voorkomen, en is m.i. ook een groot voordeel van waterkoeling,
Tuurlijk is het zo, maar 'lucht' kan veel warmte opnemen. Als je een goede airflow hebt zou een radiator de kast amper morgen opwarmen. Bij mij maakt 't amper iets uit, één graadje ofzo :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
gewoon boven op je kast

TheS4ndm4n#1919

• Aikon
  • Niet online
Jupiler schreef op 26 oktober 2003 @ 15:58:
[...]

Kom ik na een lange tijd van afwezigheid nog eens terug naar DOC, is iedereen me vergeten :'(
Idem, ik kom hier ook niet meer zo vaak, daarom juist :+

[...]
Tuurlijk is het zo, maar 'lucht' kan veel warmte opnemen. Als je een goede airflow hebt zou een radiator de kast amper morgen opwarmen. Bij mij maakt 't amper iets uit, één graadje ofzo :)
Ah ok, die graad maakt idd dan ook weinig uit :)

Verwijderd

Misschien is plat-onderin de kast een oplossing, de kast staat toch op poten.

Probleem word wel dat je of, stof van de grond op zuigt, of dat je je airflow richting verpest.

persoonlijk zou ik stof zuigen, met een paar van die filters erbij. Een rad heeft er namelijk nauwelijks last van en stof dwarrelt ook op knie hoogte wel rond ( aan mijn fans te zien )
Pagina: 1