Toon posts:

[debian] Gnome 2 window manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netinstall gedaan van debian (woody)

Vervolgens het filetje sources.list zo aangepast dat ik met ap-get de nieuwste XFree86, en Gnome binnen kon halen.

Alles binnen gehaald, en alles werd redelijk makkelijk geinstalleerd.

Alleen als ik nu het commando startx geeft, start Gnome 2 wel, ik krijg dat scherm waarbij je ziet wat Gnome aan het laden is (in X) en dan loopt ie vast bij Window Manager...

Iemand enig idee of ik wat over het hoofd zie?

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 01:03

Brazza

Byte me!

gdm misschien draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijkt het wel te doen, alleen wacht hij abnormaal lang bij Window Manager. Krijg ook de melding dat hij geen screensavers kan vinden, maar dat is snel opgelost denk ik..

Nog een vraag, ik heb nu een kale versie van GNOME, zonder webbrowser..

Nu wil ik Galeon installeren maar die zit in de stable versie, kan ik mijn sources.list gewoon weer editen naar stable en galeon downloaden of niet?

Ik kan me namelijk voorstellen dat ik dan misschien ook weer een apt-get upgrade/date moet doen en dat dat niet echt verstandig is...

Verwijderd

Topicstarter
op gdm krijg ik een command not found... ook met locate kan ik niets vinden

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 01:03

Brazza

Byte me!

offtopic:
gebruik find / -name searchstring

Welke cmd's heb je uitgevoerd? apt-get install gnome? apt-get dist-upgrade?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het probleem met het lange wachten bij de window manager recentelijk ook al eens voorbij gekomen geloof ik, al weet ik niet of het toen opgelost is. UTFS ;) Ik heb het ook eens gehad, maar helaas geen flauw idee meer hoe ik het opgelost heb :/

Over browsers; De officiele browser van GNOME is epiphany, die zit ook in unstable.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
apt-get install gnome werkt niet :(

Ik heb al die delen 1 voor 1 binnen gehaald, ik heb deze delen gedownload:

apt-get install nautilus gnome-panel gnome-utils gnome-terminal gnome-control-center

uiteraard na het wijzigen van de sources.list heb ik

apt-get update
apt-get upgrade

gedaan. Vervolgens xserver gedownload

apt-get install xserver-xfree86

en ben nu aan het kijken hoe ik die xserver kan configureren want xstart doet niets (command not found)

Verwijderd

Topicstarter
aw en gnome-core

Verwijderd

Voor het configureren van je xserver kan je het volgende gebruiken:

dpkg-reconfigure -plow xserver-xfree86

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Wat is je sources.list ?

Heb je de unstable sources gebruikt ?

Heb je de gnome mirror van debian toegevoegd ?

En over een inlog scherm daar heb je gdm voor

dus: apt-get install gdm

Maar graag wat meer informatie dat zou wel wat makkelijker zijn.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Syan: Zou je eens willen gaan bekijken waar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif precies voor is ? Dat kicken van je worden we namelijk niet al te vrolijk van ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
CyBeR schreef op 17 October 2003 @ 02:08:
Het probleem met het lange wachten bij de window manager recentelijk ook al eens voorbij gekomen geloof ik, al weet ik niet of het toen opgelost is. [snip]
Jep, dat was ik :). De oorzaak bleek dat mijn locale netwerk interface niet meer bestond (het 'lo' device, met adres 127.0.0.1 dus)

Ziet syan die interface er wel tussen staan als hij 'ifconfig' doet?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry ik kan die edit knop nergens vinden...

Ik heb inmiddels alles weer overnieuw gedaan:

Woody stable netinstall.

Daarna in sources.list alles waar stable achterstond veranderd in testing

Vervolgens:

apt-get update
apt-get upgrade

(nu heb ik dus de unstable versie, zegt ie bij het opstarten)

daarna

apt-get install xserver-xfree86
apt-get install xbase
apt-get install (bijna alle gnome-packages)

Voor xfree kreeg ik geen configuratiescherm, dus

dselect-reconfigure xserver-xfree86

toen alles geconfigureerd.

Met startx crashde xserver, ergens in het log stond een melding dat newbies xwindows moesten installeren

apt-get install xwindows-(nogiets, zit op mn werk...)

Als ik nu startx geef, start ie Gnome 2.2 (wohoo) en nog snel ook. Alleen 1 probleem, als GNOME z'n panels etc wil starten, of bijvoorbeeld een applicatie, krijg ik de Xwindows interface dwars door GNOME heen, en moet ik zeg maar klikken waar de applicatie op de desktop moet komen.

Ook de menu balken moet ik eerst plaatsten met de muis, daarna kan ik ze pas gebruiken. Als ik een terminal open zie ik een wit vlak, zonder text... :/

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
is er ueberhaupt wel een windowmanager geinstalleerd? En zo niet apt-get install sawfish-gnome
edit:

beetje overbodig maar ik kan me iets herinneren dat woody bij mij niet standaard een windowmanager installeert.

[ Voor 41% gewijzigd door Bas! op 17-10-2003 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja hier kom het n00b gedeelte hehe.

Ik ging er vanuit omdat gnome wel start, en ik dus een grafische omgeving heb, er een windowmanager geinstalleerd is. (van dat langzame laden heb ik geen last meer btw)

Maar ik begrijp dat dat niet zo hoeft te zijn?

In dat geval zal ik vanavond even

apt-get install sawfish doen

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 15:17:
Als ik nu startx geef, start ie Gnome 2.2 (wohoo) en nog snel ook. Alleen 1 probleem, als GNOME z'n panels etc wil starten, of bijvoorbeeld een applicatie, krijg ik de Xwindows interface dwars door GNOME heen, en moet ik zeg maar klikken waar de applicatie op de desktop moet komen.

Ook de menu balken moet ik eerst plaatsten met de muis, daarna kan ik ze pas gebruiken. Als ik een terminal open zie ik een wit vlak, zonder text... :/
Klinkt als TWM. Die zal nu wel als Window manager gebruikt worden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Dus

apt-get install sawfish

en het zal opgelost zijn, wellicht? _/-\o_

(ah editknop gevonden, ff inloggen |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 15:41 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Probeer ook Metacity. Is een stuk sneller dan Sawfish.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het werkt eindelijk! Ik zal even op een rij zetten wat ik precies gedaan heb, zodat anderen daar iets aan hebben:

Debian Woody netinstall:

Na de install /etc/apt/sources.list aanpassen, overal waar stable staat in testing veranderen.

vervolgens:

apt-get update
apt-get upgrade

apt-get install xserver-xfree86 xbase-clients
dpkg-reconfigure xserver-xfree86

apt-get install xfonts-base sawfish metacity

apt-get install gnome-core gnome-utils gnome-panel gnome-session gnome-terminal gnome-applets (en vast nog wat gnome dingen, check packages.debian.org)

vervolgens werkte het bij mij nog niet, ik kon alleen geen foutmeldingen ontdekken in logs, xserver start wel maar knalt er na 2 seconden weer uit...

Na het installeren van alle requirerd packages met dselect echter geen problemen meer gehad.
Pagina: 1