hoewel hij al een aantal dagen te downloaden was via de mozilla ftp is vandaag (of technisch gezien dus gister, het is 0.00 geweest
) de nieuwste versie van de firebird browser uitgekomen. ik ben al een tijdje fan van deze browser, en gebruikt hem al een tijd als standaard, maar ik zou graag wat verder willen gaan en proberen de systeembeheerders op de univ zo ver te krijgen dat mozilla op alle pc's geinstalleerd staat, het liefste natuurlijk als standaard, maar enkel de standaard aanwezigheid zou mij al veel plezier doen.
(toevallig een aantal maal mensen fb zien gebruiken op pc waar ik zelf net had geinstalleerd en ie icoontjes had vervangen voor fb icoontjes, en reakties waren vrij positief)
technisch is dit niet zo'n probleem, er wordt gebruik gemaakt van een standaard machine, die iedere ochtend via norton ghost zijn image over het netwerk rondstrooid; een keertje installeren en instellen zou dus genoeg moeten zijn.
ik zit me echter wel af te vragen wat de beste argumenten zouden zijn om de sys admins te overtuigen, en wellicht kunnen jullie me daarbij helpen.
ik zat er aan te denken om met de volgende argumenten te komen:
- ie6 al een tijd niet meer aangepast
- ie6 mist curciale (png) en ook gewoon handige (bv css2, css3, mathML (?)) functionaliteit
- fb biedt deze functionaliteit wel
- fb wordt regelmatig aangepast en ondersteund op die manier altijd de laatste standaarden
- fb is opensource, dus mogelijk om evt (zelf) wijzigingen aan te brengen
- fb is makkelijk aan te passen door middel van extensions en skins; mogelijk tot complete aangepaste browser
- fb is sneller dan ie6
- fb werkt stukken fijner, oa door tabbed browsing
niet helemaal coherent nog, moet ik nog allemaal formuleren tot een mooi geheel, maar vroeg me af of jullie hier nog toevoegingen ed aan hadden. daarnaast zijn tips over hoe ik dit het beste kan aanpassen ook zeer welkom.
(toevallig een aantal maal mensen fb zien gebruiken op pc waar ik zelf net had geinstalleerd en ie icoontjes had vervangen voor fb icoontjes, en reakties waren vrij positief)
technisch is dit niet zo'n probleem, er wordt gebruik gemaakt van een standaard machine, die iedere ochtend via norton ghost zijn image over het netwerk rondstrooid; een keertje installeren en instellen zou dus genoeg moeten zijn.
ik zit me echter wel af te vragen wat de beste argumenten zouden zijn om de sys admins te overtuigen, en wellicht kunnen jullie me daarbij helpen.
ik zat er aan te denken om met de volgende argumenten te komen:
- ie6 al een tijd niet meer aangepast
- ie6 mist curciale (png) en ook gewoon handige (bv css2, css3, mathML (?)) functionaliteit
- fb biedt deze functionaliteit wel
- fb wordt regelmatig aangepast en ondersteund op die manier altijd de laatste standaarden
- fb is opensource, dus mogelijk om evt (zelf) wijzigingen aan te brengen
- fb is makkelijk aan te passen door middel van extensions en skins; mogelijk tot complete aangepaste browser
- fb is sneller dan ie6
- fb werkt stukken fijner, oa door tabbed browsing
niet helemaal coherent nog, moet ik nog allemaal formuleren tot een mooi geheel, maar vroeg me af of jullie hier nog toevoegingen ed aan hadden. daarnaast zijn tips over hoe ik dit het beste kan aanpassen ook zeer welkom.
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder