Ten eerste:
ZIP is een fantastisch medium, maar dan alleen als je bv voor school, of werk gegevens moet uitwisselen of opslaan van geringe grootte.
Nu heb ik niet echt een voorkeur voor een soort zip-drive qua aansluiting en type, maar wat ik wel weet is dat als je het gebruikt voor transport tussen 2 systemen die alle2 een zip-drive hebben, pak dan in godsnaam een intern-model, want de parallel en usb lijken me verdomde traag. Een vriend van mij gebruikte zijn zip-lpt thingy onder WinNT en die trok heel NT op zijn gat. Rustig iets op je parallel zip pleuren en gamen is er niet bij, wat ik wel kan met mijn interne scsi
Ten tweede:
CD-R(W)'s zijn uitermate geschikt om lange termijn backup's te maken van je zip-schijven, maar wat ik toch eventjes kwijt wil is dat UDF formaat. Een makker van mij heeft de verschrikkelijke neiging om op een CD-RW te gaan klooien met PacketCD. Als ik dit dan bij mij probeer te lezen, gaat ie automatisch de driver installeren (wordt bij het formateren van de cd erbij gezet) en dan is het kopieeren van het ding baggertraag

Kun je nog beter de parallel zip gebruiken.
PackerCD = de grootste rotzooi die het geeft
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay