Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al bijna alle topics doorgelezen over dir onderwerp. en overal wordt er uitvoerig over gesproken, maar ik na nergens (ook niet bij google) vinden wat nu een goede emulator is om mijn nokia 6610 spellen te testen op de PC?!
Misschien wel handig voor mij en vele anderen denk ik, om hier wat opties neer te zetten!!

Verwijderd

Heejj dat lijkt mij ook handig. op alle java games en toepassingen van mijn nokia op mijn pc te testen!
soms KRIJG je ideeen... hehe ;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

kan ej dat niet gewoon met een 'developer enviroment' doen?? op de smartphone 2002 kan je dat ook gewoon doen (neit java dan)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

kan goed...
maar die spellen worden toch in java geschreven OP een computer? Welk programmeer taaltje dan? (JAVA... duh...)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja.. zal vast wel emulatortje van te pikken zijn?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Schrijf je in als developer op www.symbian.com

Na een paar klikken kwam ik al een PDF tegen met daarin een plaatje van een emulator voor de Nokia 60 serie.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 17-10-2003 01:11 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp, maar volgens mij wordt dit weer net een topic als al die andere. Een hoop gedoe over java schrijven etc. En een paar links. Maar kan hier geen lijstje komen met links naar de directe plaats waar je een nokia emulator kan downloaden. En wat zijn de best (en dus de verschillen) tussen de soorten emulators. Of ben ik erg gemakzuchtig?!

Verwijderd

Je kunt via allerelei wegen aan een mobile dev kit komen (Sun, Nokia, Microsoft, Borland e.d.). Daar zitten ook meerdere interfaces bij. Anders kun je via Nokia ook wel aan spul komen op 't dev forum. Natuurlijk kun je ook via Symbian een dev kit krijgen. Gewoon ff zoeken en de juiste Java Runtime installeren, dev kit en interface (Nokia, siemens o.i.d) en klaar is kees.

De meeste games zijn echter gewoon in Java geschreven met een Java SDK. Het is echter de vraag of je de gecompileerde games ook op de SDK via een emulator kan draaien. Het kan best zijn dat de compiler een aantal headers toevoegd die alleen door een telefoon te gebruiken zijn.

De personal JBuilder van Borland is bijzonder prettig om mee te werken, maar da's persoonlijk...

Verwijderd

Aangezien JAVA platform onafhankelijk is zou het voldoende moeten zijn om een J2ME omgeving te installeren op je PC.

Verwijderd

je antwoord Kroot:

http://www.forum.nokia.com/nds_for_j2me.html (39.71 Mb:S)

en J2ME downloaden vanaf http://servlet.java.sun.com/help/download (J2SE 1.4.1 SDK) misschien dat onderstaande link beter is...
http://java.sun.com/webap...1_4_1_05-windows-i586.exe

hopende je hier mee geholpen te helpen... _/-\o_

ben et zelf ook allemaal ant downen O-)

//edit

en het werkt! Eerst die Java Runtime SDK geinstalleerd, toen Die Nokia J2ME zooi.
En nu kan ik gamen op mijn pc en volgens mij ook zelf toepassingen schrijven, maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 13:36 ]

Verwijderd

Ga het meteen proberen, thz william22 en hvdberg

Verwijderd

Topicstarter
Thanx

Verwijderd

Your welcom! Het werkt hier perfect...

Verwijderd

Hoe kun je eigelijk java games downloaden op je PC??

Verwijderd

En hoe zit het met een emulator van nokia voor symbian toepassingen ??

GR.
Arent

Verwijderd

Ik gebruik om m'n java games te testen de GAME-MAGIC S60 .v1.0-XiMPDA die is speciaal voor de nokia's 3650 / 7650 , maar is gewoon te gebruiken op idere pc zonder iets anders te hoeven installeren, ik gebruik em zelf om te kijken of een spel werkt en of het een leuk spel is, en heb zelf een SE K700i.
Als het werkt met dat progie en ze leuk zijn dan, kan ik ze zonder problemen op m'n SE zetten.
De emulator is op de volgende plek te vinden http://gamemagic-s60.softonic.de/ie/33621 , en met wat googelen vast wel op meer plaatsen.

Graag geen links naar websites met illegale content!

Lees ook (nog) eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 21:35 ]

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:18:
Ik gebruik om m'n java games te testen de GAME-MAGIC S60 .v1.0-XiMPDA die is speciaal voor de nokia's 3650 / 7650 , maar is gewoon te gebruiken op idere pc zonder iets anders te hoeven installeren, ik gebruik em zelf om te kijken of een spel werkt en of het een leuk spel is, en heb zelf een SE K700i.
Als het werkt met dat progie en ze leuk zijn dan, kan ik ze zonder problemen op m'n SE zetten.
De emulator is op de volgende plek te vinden http://gamemagic-s60.softonic.de/ie/33621 , en met wat googelen vast wel op meer plaatsen.
lees de regels is:P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 21:35 ]

Cons:::BB4E

Pagina: 1