[win95]Printer driver voor Canon s200x

Pagina: 1
Acties:

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Topicstarter
ik zit op mijn werk met een probleem, nl het volgende:

op een client (windows 95, novell) heb ik een lokale printer (Canon S200X) aangesloten omdat de dichtsbijzijnde netwerkprinter 2 etages hoger staat.

nu is het probleem dat er op de meegeleverde driver cd geen drivers voor win95 staan, maar pas vanaf win98.

toen had ik canon hierover een email gestuurd en kreeg ik terug:
Wij moeten U helaas meedelen dat voor uw S200x geen stuurprogramma beschikbaar is voor Windows 95 en er ook geen beschikbaar zal komen.

....

Er rijzen veel problemen om een USB printer aan te sluiten op Windows 95 bij de meeste klanten en computer gebruikers. Daarom dat wij pas stuurprogramma's maken voor USB toestellen vanaf Windows 98.
daar kan ik dus helaas niks mee, en om de computer over te zetten naar win98(se) is niet bespreekbaar bij de persoon die daar over gaat, omdat het systeem eindelijk stabiel draait, en ze dat graag zo wilden houden....

nou vroeg ik mij af of er ergens iemand is, die weet of er toch drivers zijn voor win95, of dat er mensen zijn die zelf aangepaste drivers gebruiken zodat de printer wel werkt.

ik heb iig al geprobeerd om de drivers in de map win9x van de install cd te gebruiken, maar die zijn blijkbaar voor win98.
ook is het win95 2e editie (geloof ik? iig met usb ondersteuning) en hij vind de printer wel, maar hij kan de drivers niet vinden, dus werkt ie niet.

zou wel zonde zijn anders, volgens mij zijn er tegenwoordig bij nieuwe printers niet echt meer win95 drivers bij (en zeker niet bij usb printers) dus denk ik dat een andere printer kopen/ruilen ook niet echt zal helpen (indien iemand een printer weet die wel zeker onder win95 werkt, en binnen het budget van de s200x valt, is dat misschien nog wel een optie dan)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd een 'standaard' andere Canon printer driver te gebruiken?

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Topicstarter
je bedoelt een standaard driver die al bij win95 zit? alle drivers die win95 al kent zijn allemaal paralelle drivers, en geen usb ondersteuning.

Verwijderd

DoingK schreef op 18 October 2003 @ 22:13:
je bedoelt een standaard driver die al bij win95 zit? alle drivers die win95 al kent zijn allemaal paralelle drivers, en geen usb ondersteuning.
een driver heeft niet zoveel met USB /parallel te maken, dat is enkel maar een poortje waar hij naar toe moet printen. Alleen is de USB ondersteuning bij window95 bagger, volgens mij werkte dat alleen maar (als het al werkte) onder de
SR2.1 release (Windows versie 4.00.950B, te checken bij eigenschappen Deze Computer) , let op SR2.0 heeft ook windows versie 4.00.950B, als de versie 4.00.950C of ..D is dan is er de basis USB-ondersteuning aanwezig, Dit is vooral GEEN garantie dat USB dan werkt.
Dus je stapt maar eens over op een nieuwere Windows-versie, of je haalt een printer met een parallel aansluiting, en die zijn er nog genoeg! ook voor cheapo prijzen.