[CRT] In XP gaat alles draaien.

Pagina: 1
Acties:

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 22:53
Hallo,

Ik heb een paar jaar geleden van een kennis een oude monitor gekregen. Dat ding was al vraselijk oud maar had wel kleur :P. Laatst had ik me computer ff beneden gezet om iets te testen. Dus ik zet de computer met monitor naast de TV naar. Computer start op, kom in me boot-menu, kies XP, en ik zie een streepje heel snel draaien en naar boven/beneden gaan. Ik denk shit, hij staat te dicht bij de TV dus i kverzet hem nog nix. Ik zet de ocmputer uit, zet hem op de grond een meter verderop en start hem opnieuw op. Hezelfde verhaal. Ik verleng alles tot een de tafel, nog een paar meter vederop. Weer hetzelde :(. Ik denk ik probeer is een andere monitor. En dat lukt ook wel.

Dus die oude monitor ondersteunt geen XP 8)7 :? . Maar hoe kant het dan dat in MS-Dos enzo ik mooi beeld heb, en in XP niet. beeld is toch beeld ?

Verwijderd

dan zal ie zo oud zijn dat ie geen 16 bits kleuren aan kan denk ik.

Verwijderd

Juist :7 de systeem eisen van WinXP al doorgelezen ???
www.microsoft.nl
Ik vrees dat je resolutie namelijk op 800x600 staat ;) dos is 320x200.

• Rubie-The-Sysop
Okey, dan weet ik genoeg. Maar welke OS kan ik er wel op gebruiken?

Verwijderd

windows 3.11 :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 23:55 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 23:47:
Juist :7 de systeem eisen van WinXP al doorgelezen ???
www.microsoft.nl
Ik vrees dat je resolutie namelijk op 800x600 staat ;) dos is 320x200.
Dat geldt alleen voor grafische schermen. DOS in tekstmodus geeft 80x24 karakters en dat is wel wat meer dan maar 320x200 beeldpunten. 640x480 is dacht ik het minimum voor tekstmodus.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
misschien win2k ook nog wel, die draait setup en alles standaard op 640x480@60Hz... misschien dat die dat wel aankan...

• Rubie-The-Sysop
Die heb ik nergens meer. Op geen HDD op geen diskette nix :( :D . Maar kan dat ding ook niet op Win 95/98 ? NT ?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Die heb ik nergens meer. Op geen HDD op geen diskette nix :( :D . Maar kan dat ding ook niet op Win 95/98 ? NT ?
NT 4 moet sowieso kunnen. Die kun je gewoon in 640x480 draaien met de standaard VGA driver. Win95 volgens mij ook.
Maar waarom zou je je keus voor een bepaald OS alleen laten bepalen door een aftandse monitor? Koop voor een paar tientjes een beter scherm en je kunt draaien wat je wilt.

• Rubie-The-Sysop
/downtime/ schreef op 17 October 2003 @ 00:06:
Maar waarom zou je je keus voor een bepaald OS alleen laten bepalen door een aftandse monitor? Koop voor een paar tientjes een beter scherm en je kunt draaien wat je wilt.
Ik d8 mischien kna ik die monitor nog ergens voor gebruiken. Hij staat wel een beetje in de weg. Maar ik zou hem in de toekomst kunnen gebruiken voor de server Win NT ;)

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

Als dat alles is kan je net zo goed een pc-anywhere achtig iets gebruiken (wij gebruiken hier VNC daarvoor) en dan kan je die hele monitor en zo gewoon uh.. aan liefdadigheid schenken? :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Pagina: 1