Toon posts:

[XP] explorer openen met win+E (sneltoets)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Als je op de iwndowstoets + E drukt, word normaal je Explorer geopend (ik bedoel niet internet expl).
Maar soms (op sommige pc's) komt dan de quickfinder. Quickfinder is klote, ik wil gewoon de explorer. 8)7

Hoe kun je dat voor elkaar krijgen??

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 15:23

Ryceck

Constants and Variables

Editen en zoeken in Registry?
edit:
ben gelijk zelf voor je aan het zoeken... maar weet bijgod niet welke search-term ik moet gebruiken :?

Probeer google eens ;)

Ik heb nog s ff voor je zitten zoeken maar het volgende valt me op: standaard in windows is de keybinding voor WindowKey+E de explorer. Dus er is een applicatie die dat heeft gewijzigd.

Misschien iets van AdAware draaien? Iets van Spyware... en wat is Quickfinder?

[ Voor 115% gewijzigd door Ryceck op 17-10-2003 10:55 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

wide_bill,

Ten eerste welkom op GoT :) Op GoT vinden we het belangrijk dat voordat je een topic opent, je zelf eerst het een en ander uitprobeert, en probeert te zoeken. Neem dan ook even in je topicstart op wat je al gevonden hebt, en wat er eventueel niet werkte met deze oplossingen. Hiermee voorkom je dat mensen oplossingen gaan aandrage die jij al geprobeerd hebt. Probeer ook zoveel mogelijk informatie te geven - dat helpt :)

Ik zie dat als je op google zoekt met 'quickfinder windows key' je dit tegen komt: click. Is dat misschien je probleem ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb er een paar keer naar gezocht op google, gekeken in de opties van windows explorer, in de help, en in quickfinder. In de registry wist ik niet waarnaar ik moest zoeken, dus toen ik zak waar men zich hier zoal mee bezig houdt, dacht ik: "Goeie kans dat hier iemand dat weet."
Blijkbaar is google-en ook een kunst.... :)

Bedankt!, dit WAS inderdaad precies mijn probleem. :D

Wordt er hier niet gewerkt met een puntensysteem voor het oplossen van vragen ofzo?
Of vind men het leuker als er geen competitie is?
op http://forums.esri.com/forums.asp?c=93 kun je iemand punten geven als hij/zij je vraag heeft opgelost. Vervolgens worden er ranglijsten gemaakt en prijsjes uitgereikt. Leuk voor je CV....
De site is trouwens voor ArcGIS, een Geografisch InformatieSysteem.

Verwijderd

Topicstarter
uhm, shit.

Het werkt perfect onder win2000, maar onder XP pro staat er vanaf indexmanagement niets. Geen knoppen in het dialoogje, ook al ben je (lokaal) administrator.
Natuurlijk heb ik ook maar eens op 'quickfinder windows key' in google gezocht, en ik weet niet hoe jullie dat doen hierzo, maar ik vind niet eens het bericht van hierboven terug!
Ben ik nou gek of.... :?

verder gekeken in help, opties van quickfinder doorgekeken... nix :(
Ik denk dat ik het programmaatje maar eens ga deinstalleren. Maar natuurlijk heeft corel er niet aan gedacht het als apart programma in windows :P op te nemen. Moet je de installatie van de suite opnieuw draaien.... even langs het systeembeheer voor de CD.

Ik laat wel even weten hoe het verder lukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 21:40 ]

• alushin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 01:06
Wordt er hier niet gewerkt met een puntensysteem voor het oplossen van vragen ofzo?
Of vind men het leuker als er geen competitie is?
op http://forums.esri.com/forums.asp?c=93 kun je iemand punten geven als hij/zij je vraag heeft opgelost. Vervolgens worden er ranglijsten gemaakt en prijsjes uitgereikt. Leuk voor je CV....
De site is trouwens voor ArcGIS, een Geografisch InformatieSysteem.
Nee hier (nog??) niet op de Frontpage wel

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 10:33:
uhm, shit.

Het werkt perfect onder win2000, maar onder XP pro staat er vanaf indexmanagement niets. Geen knoppen in het dialoogje, ook al ben je (lokaal) ................windhoos
Is dat een nieuw besturings systeem?

Het staat duidelijk vermeld in de Policy van WOS dat het Windows of Microsoft is.

gelieve je daar aan te houden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[ off topic ]
Punten zoals bij sommige andere fora: enige competitie is wat mij betreft niet nodig, gewoon reageren omdat je het leuk of leerzaam vind lijkt mij genoeg. Als je (na een tijdje hier hebben rondgelopen) het specifiek voor GoT een heel goed idee vind, zou je in Lieve Adjes een voorstel kunnen doen maar van mij persoonlijk hoeft het niet. Want niemand wil mij punten geven :'( :+

En Google (en de GoTsearch) gebruiken is wel iets dat je moet leren en een beetje een kunst ja (ben ik toch nog een beetje een kunstenaar, van bijv. mijn tekenkunst moest ik het niet hebben 8)7 ). Die link was trouwens van Google groups ipv. Google, een fantastische index van "alle" usenetberichten.

Ten slotte: noem het beestje Windows ajb gewoon bij z'n naam, hele tech. verhalen houden over wat er fout aan Windows is: geen probleem, maar ongefundeerd namen verhaspelen liever niet :)
edit:
Hoi mutsje :P

[ / off topic ]

Onder XP: je zou kunnen kijken wat er onder W2k wordt aangepast in je register: zet het terug, start regmon op en kijk wat er in je register wordt geschreven als je het weer aanpast. Met een beetje geluk kan je die dan met de hand in XP zetten.

Als het lukt: laat het ons ook even weten welke regkeys het zijn, leren wij ook weer wat O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het duurde ff, maar ik heb in ieder geval IETS uitgevonden.
De registry key voor de Corel suite 8 is:
HKCU\Software\Corel\QuickFinder\8\ShellExtensions\ContextMenu
Die moet op 0 staan, dan komt gewoon de Explorer als je Win+E indrukt. :)

Maaaarrr, toen ik het wilde uitproberen op een XP machine, kwam ik erachter dat bij ons op alle XP machines de Suite 10 geinstalleerd is, wat ook zou kunnen verklaren dat het keuzeschermpje, waar je het in het programma uit kunt zetten, leeg is.
De optie is er dus niet in het programma, en ook niet in de registry. :O

Mooi klote. Misschien kom ik er dus nooit achter, want ik ga niet 10 op mijn systeempje installeren, die vind ik klote.

Ik zal nog effe kijken naar de verschillen tussen gebruikers die het probleem wel hebben en die het niet hebben.
Misschien vind ik het dan.

Wordt vervolgt

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben bang dat ik er niet uit ga komen.

Het probleem treedt dus alleen op bij de profielen waar de WP Suite niet geinstalleerd is (als hij dus geinstalleerd is onder een ander profiel).

De gebruiker waar het geinstalleerd is, heeft een aantal regkeys, die bij de anderen niet aanwezig zijn. Niets herkenbaars dat wijst op 'Context menus'. Misschien wordt het in deze versie (10) wel op een hele andere plek inde registry geregeld, niet onder HKCurrentUser, maar ergens anders.
Ik heb niet zoveel ervaring, dus ik ga niet allerlei keys aanmaken etc op profielen van collega's.... Dat is vragen om problemen.

Tips?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als het probleem een user volgt, dan is het bijna altijd een 'profiel' setting - als het in de registry zit is het dan bijna zeker "HKCU"
Pagina: 1