Ik had dus een 80 GB Maxtor schijfje in m'n systeem met Windows XP erop. Heb vandaag een 120 GB Maxtor schijfje gekocht. Die nieuwe primary master gemaakt en die oude primary slave. Opgestart, leek allemaal aardig, Windows XP geinstalleerd op die nieuwe schijf van 120 GB, nadat ik er twee partities van beide 60 GB op had gemaakt. Toen Windows ineens geinstalleerd was, bleek echter dat er iets vreemds was met m'n oude schijf van 80 GB. Die had ik ingedeeld in twee partities van 40 GB. Windows zag ineens nog maar één schijf van 32 GB en zei dat die niet geformatteerd was. Even de nieuwe eruit gehaald, de oude weer master gemaakt en tot mijn verbazing boot Windows XP ook niet meer van de oude. Vervolgens weer Windows XP cd erin gedaan en daarmee ff gekeken wat die zei over de partities en die zei dus hetzelfde als in Windows XP. Namelijk 1 schijf van 32 GB, niet geformatteerd.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Edit:
Ok, het probleem is dus dat ik met m'n stomme kop de jumper op Alternate Capacity heb gezet in plaats van slave. Daarna gereboot en toen heeft ie de drive dus gelimit op 32 GB. Nadat ik em terug heb gezet stond ie dus weer op 80 GB, maar nu dus met 1 partitie van 32 GB unformatted en 48 GB vrij plek.
Edit:
Pfew. GetDataBack gedraaid voor FAT32 en die heeft alles teruggevonden. Nu dus maar alles recoveren. Ben ik wel een tijdje mee bezig. Iig bedankt voor de hulp allemaal.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Edit:
Ok, het probleem is dus dat ik met m'n stomme kop de jumper op Alternate Capacity heb gezet in plaats van slave. Daarna gereboot en toen heeft ie de drive dus gelimit op 32 GB. Nadat ik em terug heb gezet stond ie dus weer op 80 GB, maar nu dus met 1 partitie van 32 GB unformatted en 48 GB vrij plek.
Edit:
Pfew. GetDataBack gedraaid voor FAT32 en die heeft alles teruggevonden. Nu dus maar alles recoveren. Ben ik wel een tijdje mee bezig. Iig bedankt voor de hulp allemaal.
[ Voor 23% gewijzigd door GoodspeeD op 17-10-2003 11:55 ]