Toon posts:

Booster nodig voor Wireless netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Via Google en de search werd ik niet echt wijzer, vandaar deze topic.

Wij hebben een wireless netwerk opgebouwd met Lynksys BEFW11S4 Wireless-B Broadband Routers.

Een der stations bevindt zich op een wat grotere afstand (wel binnen de gespecificeerde range), maar gaf communicatie problemen.

Het is bekend dat allerlei bouwkundige omstandigheden de ontvangst negatief kunnen beïnvloeden, dus een extra antenne "verticale Omni antenne 8 dBi" aangeschaft en geïnstalleerd.

Dit gaf echter geen enkele verbetering.

Dus is mijn vraag: Is hier ook een soort van booster bij benodigd of zou dit gewoon moeten werken?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 21:46
Het zou gewoon moeten werken met de omni antenne.
Vergeet die versterkers gewoon, die dingen zijn vrijwel onmogelijk legaal toe te passen in europa.

[ Voor 8% gewijzigd door FatalError op 16-10-2003 23:13 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
maar het aansluiten van de antenne gaf geen enkele verbetering, wij begrijpen er niets van . . .

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
waar heb je de omni antenne geinstalleert.
op het accespoint of bij de client.

Verwijderd

Topicstarter
De antenne is direct boven de betreffende PC aan de muur gemonteerd, op ca 3mtr hoogte.

Het betreft een bedrijfs complex met verschillende hallen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 23:55 ]

• Tundreq
Aha client mag ik aan nemen dus.
Wat je nog kan proberen is een sterkere antene op het accespoint of probeer een richt-antenne op de client.
Zelf zou ik aanraden om een andere antenne op het accespoint te plaatsen daar profiteert iedereen van.

Verwijderd

Topicstarter
Geen booster dus. Maar wat voor antenne raad je dan aan?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
Om te testen of meer vermogen de oplossing is, zou je kunnen proberen of je een laptop en het betreffende AP op USA-instellingen kunt zetten.
Onder XP als regioinstellingen en land USA instellen.

Sommige producten willen dat als mogelijkheid bieden.
Dan krijg je andere frequentie-banden en in de states is meer zendvermogen toegestaan.

Soms kun je de kwaliteit van ontvangst verbeteren door de antenne een paar cm van de muur af te monteren. Direct tegen de muur aan geeft allerlei storingen. (reflecties enzo)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
TD=er gaan we morgen testen.

• Tundreq
Weetje hoeveel dbi als er nu opzit.
Zo ja ga er minstens een dbi of 2 bovenzitten.
Of kijk eens op: http://www.wifishop.nl/ daar kun je kijken naar een leuke antenne die zeker het bereik vergroot.
Eventueel kun je ze mailen en vragen hoeveel dbi als hun aanraden tenslotte hebben hunnie denk ik nog iets meer verstand ervan dan als ik heb.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24
Heb je dat ding al gehacked? zodat ie 100mwatt doet?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hang je omni-antenne aan je AP. Zo hoog mogelijk, maar niet overdrijven. Je stations onder de antenne moeten ook nog iets krijgen. Koop voor dat verst verwijderde station een klein 8-elements yagi-tje, en richt dat netjes. Dan moet je probleemloos dekking hebben. zx-yagi.nl bijvoorbeeld verkoopt kleine yagi's.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 21:46
Een omni antenne moet je juist op gelijke hoogte als de gebruikers plaatsen, onder en boven een omni is er namelijk heel weinig signaal.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb ook zo'n soort probleem. Ik zit hier met een Wireless Benq AWL 700 Router en heb daar 2 BenQ USB wireless adapters bij. Die werken beide goed. Voor ontvangst verbetering heb ik één USB adapter aan een kabel gedaan en hoger aan de muur gehangen.

Nu heb ik ook nog een PC daarnaast staan met een Wireless PCI kaart van Q tec. Ik heb daarmee erg veel ontvangst problemen... Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om extra antennes aan te schaffen of iets anders (ja ben Zeeuw)

IS er geen andere oplossing om de ontvangst te verbeteren? Wat beinvloedt de ontvanst, tenslotte heeft de USB PC ernaast wél goede ontvangst. Ik probeer mijn mobieltje zoveel mogelijk uit de buurt van die PC te houden. Verder heb ik geprobeerd een koperdraadje om de antenne van de PCI kaart te draaien. Volgens mij hielp dit wel iets, maar niet veel... :?

Nog ideeën?
Pagina: 1