[vnc] pcanywhere-achtig programma via telefoon

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 13:18
Hoi,

Wij hebben problemen met pcanywhere 10.5 dat connect naar een Windows XP host. Probleem: de verbinding loopt stuk indien we een dos programma op de XP machine opstarten.
Dit probleem doet zich niet voor indien we verbinden met een Win98 machine, dan loopt het perfect.

Ik heb al lopen zoeken naar het probleem en symantec geeft zelf weinig reactie.

Dus ondertussen ben ik opzoek naar een nieuw programma voor onze XP clienten waarmee we remote willen werken.

welke andere programma's komen hiervoor in aanmerking?

opmerkingen:
- het belangrijkste is dat er via de telefoon een rechtstreekse verbinding gemaakt kan worden, zonder eerst naar een ISP in te bellen.
- remote desktop valt af, de meeste klanten hebben XP Home
- VNC e.d. werken allemaal op IP basis en kan ik dus niet rechtstreeks inbellen.

Zelf kan ik alleen pcanywhere vinden dat een rechtstreekse connectie kan maken.

Zijn er andere mogelijkheden?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Misschien een RRAS server opzetten op die XP server, zodat er ingebeld kan worden en clients automatisch de juiste IP gegevens krijgen? Op die manier kun je elk TCP/IP gebaseerd programma gebruiken.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 11:40
Er is ook een nieuwe versie van PCAnywhere uit.
Misschien eens een idee om de gratis trial te downloaden vanaf hun site.
Wie weet hebben ze het probleem daarin opgelost.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• trekker22
ja die versie 11 heb ik net gedownload, morgen even proberen.

Maar van iemand anders heb ik gehoord, dat Symantec de schuld aan Windows geeft aangezien, de rest v/d verbinding wel goed gaat (bv gebruik Word of andere applicaties)

wel lekker makkelijk van Symantec...

Iemand een goed document over opzetten van RRAS server? Google geeft me niet direct nuttige links bij invullen "rras server windows xp home edition"

het is wel een vereiste dat ook XP Home als server/host moet kunnen werken

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
versie 11 vind ik niet echt lekker werken, werk namelijk dagelijks met pcanywhere op het werk, en lopen daar ook tegen de problemen aan zoals jij al beschreef. Verbinding loopt stuk enz. Het wil nog welles oplossen door een algemene videodriver te installeren die de dosbox volledig ondersteunt, Zoals de detonators voor nvidia en de catalysts voor ati. Dan zijn 9 van de 10 keer de problemen weg.

• trekker22
wat is een algemene driver?

van de nvidia site heb ik de volgende driver gedownload:
45.23_win2kxp_english_whql.exe

maar dit heeft geen enkel effect.

Kaart die ik heb: Club3D Riva TNT2.

Zijn er nog andere instellingen die ik kan aanpassen? pcAnywhere is redelijk belangrijk voor ons...

edit:

wat me opvalt indien ik een dosapplicatie opstart:

de dosbox wordt niet geupdate, maar op de remote kan ik nog steeds met de muis bewegen en klikken, maar dit heeft geen enkel effect.

Maar als ik dan de dosapplicatie stopzet, fysiek op de host computer. Dan worden alle handelingen van de muis die remote heeft gedaan, alsnog uitgevoerd.
Iemand dit al eens eerder meegemaakt?

Wat me ook opvalt: een gewone dosbox opgestart via "cmd.exe" geeft geen problemen en werkt wel correct.

Op de site van symantec heb ik nog ergens gelezen dat ik de standard VGA adapter zou moeten gebruiken, indien alle andere dingen niet werken. Kijken of dat helpt.

Ik heb Windows XP met standard VGA gedraaid maar dit heeft geen enkel effect. Laatste wat ik nu ga proberen is het installeren van pcAnywhere 11.
Fijn product dat pcanywhere:(

edit:

pcanywhere 11 als host geprobeerd, maakt geen lor uit :(

zijn er geen alternatieven die ook kunnen inbellen? Ik heb er geen vertrouwen meer in..

[ Voor 72% gewijzigd door trekker22 op 17-10-2003 09:46 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

trekker22 schreef op 17 oktober 2003 @ 09:00:
Wat me ook opvalt: een gewone dosbox opgestart via "cmd.exe" geeft geen problemen en werkt wel correct.
De dosbox wordt toch niet fullscreen gestart?

• trekker22
nee nee alles in een windowtje..

dat het niet hoort te werken full-screen had ik al gelezen..

maar zelfs in een window krijg ik het absoluut niet draaiend... en het irriteert me zo, dat het onder Win98 probleemloos werkt...

Verwijderd

als je een dos proggie wil starten moet je dat doen door eerst CMD te gebruiken en dan het programma te starten... problem then should be solved...

Verwijderd

Je kan ook nog even testen of er vreemde commando's vnl. met geheugen management staan in de config.nt en autoexec.nt files op de client.
Ik gebruik regelmatig een dos box via pcanywhere 9, 10, 10,5 en 11 (maar dan wel via tcp/ip) en heb er eigenlijk nooit problemen mee.

Verwijderd

Eigenlijk geef je zelf al een oplossing in de topic titel. Probeer VNC maar..klein en snel http://www.realvnc.com

• trekker22
@Gertsan: nee dat helpt niet, als ik het programma vanuit een cmd.exe aanroep, wordt alles weer super traag en reageert niet meer.

@Remark: op de client dit aanpassen? Ik zou zeggen dat ik naar de Host moet kijken of niet?
En op welke zaken moet ik dan letten?
Gebruik je alleen een cmd.exe of ook volledige oude dosapplicaties die in een dosbox draaien?
Ik heb ook alles met tcp/ip geprobeerd over een 100mbit lan, nog is alles vast in een dosapplicatie. Dus aan de verbinding ligt het niet.

@Be-Falcon: als je het volledig zou lezen, zou je begrijpen dat er een mogelijkheid moet zijn tot direct inbellen, zonder eerst een ISP te moeten bellen e.d. En dit is niet (makkelijk) mogelijk in VNC.

EDIT
@Remark:
dit staat in mijn config.nt

dos=high, umb
device=%SystemRoot%\system32\himem.sys
files=40

en dit in mijn autoexec.bat

REM Install CD ROM extensions
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Install network redirector (load before dosx.exe)
lh %SystemRoot%\system32\redir

REM Install DPMI support
lh %SystemRoot%\system32\dosx

SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

REM To disable the sound blaster 2.0 support on NTVDM, specify an invalid
REM SB base I/O port address. For example:
REM SET BLASTER=A0

path=%path%f:\dbase;\f:\dbase\fpk91

Moet hier iets anders instaan?
Als ik gebruik maak van cmd.exe dan wordt config.nt en autoexec.nt toch niet gebruikt of wel? Nouja onder cmd.exe werken dos applicaties dus ook niet
/EDIT

EDIT
config.nt en autoexec.nt worden dus wel gebruikt indien je vanuit cmd.exe iets opstart. Het zomaar verwijderen van config.nt en autoexec.nt werkt niet bevordelijk.. maar misschien dat een instelling niet goed is?
/EDIT

[ Voor 48% gewijzigd door trekker22 op 17-10-2003 15:33 ]

Verwijderd

Aanpassen op de host idd. Het enige verschil met mijn config.nt en autoexec.nt dat ik kan zien is dat je er een path statement in hebt staan. Dat lijkt me niet van invloed maar je kan altijd even testen zonder alhoewel je app dan waarsch. niet werkt. Voeg anders aan het path nog even handmatig als eerste de volgende items toe:
%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem

Ik heb ook in m'n windows XP instellingen staan dat een originele c:\autoexec.bat (mocht je die ook nog hebben) niet geparsed wordt en in de advanced system properties onder environment variabelen 2 set statemenst voor TEMP en TMP naar C:\Temp. Hier staat ook een path naar onder andere de windows en windows system32 mappen (zoals hierboven).

• trekker22
ik heb het idee dat dit geen verschil uitmaakt.

waar geef ik aan dat de c:\autoexec.bat niet gebruikt moet worden?

Gebruik je ook dosapplicaties met pcanywhere of alleen een cmd.exe dosbox?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

Is terminal services niet een oplossing? Koop wat licenties en je kan aan de slag...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• trekker22
hoe ingewikkeld in terminal services voor de klant? in pcanywhere hoeven ze alleen op te geven dat ze Host zijn, ze kiezen voor "call remote", vullen ons telefoonnummer in en wij worden gebeld en kunnen inloggen.

Is dit ook makkelijk te realiseren in TS? En waar vind ik goede informatie over TS in combinatie met Windows XP Home Edition (de server moet dus ook op XP home edition kunnen werken.)

EDIT
verder heb ik het idee dat TS toch bedoeld is om veel clients op te laten inloggen?

dat is niet onze situatie, al onze klant moeten juist als server kunnen dienen, want wij moeten op hun computer kunnen werken. Dwz verschillende aanpassingen doen aan een Dos applicatie die bij hun draait.

Dus zouden we voor iedere klant een Terminal Server licentie moeten hebben, en voor ons kantoor zelf een Terminal client licentie?

het fijne van pcAnywhere is dat ik ook gewoon, zonder allerlei IP adres en inlog gedoe, direct bij de klant kan inbellen. Bij TS wordt dit een stuk lastiger allemaal denk ik.
/EDIT

[ Voor 45% gewijzigd door trekker22 op 17-10-2003 18:29 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

TS kan ook zonder licenties draaien in administrative mode. Ik weet effe gauw niet of TS standaard ook in XP home zit.

Voor het inbellen kan je MJAX zijn oplossing gebruiken:
Misschien een RRAS server opzetten op die XP server, zodat er ingebeld kan worden en clients automatisch de juiste IP gegevens krijgen? Op die manier kun je elk TCP/IP gebaseerd programma gebruiken.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

De dos applicaties die ik wel eens via pcanywhere draai zijn o.a. een norton commander kloon, diverse tools, batch files en wel eens een financieel pakket wat nog onder dos draait.
Die instelling om autoexec.bat niet te parsen zit bij mij in tweakui voor xp (onder logon) maar als je geen autoexec.bat file meer hebt maakt dat verder ook niet uit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Swerfer schreef op 17 oktober 2003 @ 17:28:
Is terminal services niet een oplossing? Koop wat licenties en je kan aan de slag...
Wil jij al hun klanten windows 2003 Server laten betalen?

Topicstarter zoekt een oplossing waarmee je in kan bellen op een PC die bij een klant staat, wat daarop draait kan varieeren van win98 tot XP.

Dan heeft (uitgezonderd Pro met RDP aan) Terminal Services geen enkele zin en is het ook nog eens een schreeuwend dure oplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 17-10-2003 20:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• trekker22
@remark:

en wat is precies je configuratie als ik vragen mag? welke Windows, welke video kaart e.d.

Ik denk dat ik maar eens een kale Windows XP testbak ga installeren..

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:01

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Paar kleine opmerkingen, mocht het met pc anywhere niet lukken, zoals hierboven al gezegd is kun je met RRAS laten inbellen ook neem ik aan dat de meeste gebruikers al wel een ISP hebben en dan kun je ze evt. een VPN verbinding laten maken over hun al bestaande inbelverbinding.

Zodoende kun je al een heleboel programma's meer gebruiken(lees TCP/IP gebaseerde progjes). Ook kun je Remote Desktop Cliënt los downloaden bij microsoft.

De download pagina.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

Uhm als je toch alleen gebruik maakt van de DOS box, waarom zet je dan de telnet service onder NT niet aan en bel je in met RAS? Is nog eens lekker snel ook...

Verwijderd

@trekker22:
Verschillende configuraties:
Client WinXP Pro US, pcAnywhere 10,5, ATI Radeon 8500
Hosts: vnl. allemaal compaq notebooks met WinXP Pro NL en diverse grafische chipsets van Intel en Ati
Wat me nog niet duidelijk is aan je setup is of je alleen problemen hebt met een bepaald dos programma of met allerlei dos programma's (werkt bijv. het ms-dos edit programma wel). Ik heb ook wel eens een programma getest dat dan bijv. tijdens het starten kort een grafisch dos scherm liet zien (logo oid) en daarna verder startte en daarbij werd bij mij ook de verbinding verbroken (door de weergave van dat grafische "full screen" scherm. Ik kon daarna overigens wel weer verbindig maken dus de pca host was niet zelf vastgelopen en dan met de taskmanager (send ctrl-alt-del) het dos programma met problemen sluiten.
Als je het dos programma start via een batch file kan je de eigenschappen van die batch file ook wijzigen w.o. de compatibility mode naar bijv. win98 zetten, alleen 256 kleuren toestaan en visuele thema's e.d. uitschakelen.
Pagina: 1