ik heb een dvd gebrand met mijn nec 1300, deze werkt niet in mij standalone dvd speler een AKI DVD-838W. deze copy heb ik bij een kennis in zijn dvd speler getest en daar werkt hij wel. als hij een dvd voor mij brand met een nec 1100 werkt deze wel in mijn standalone speler. waar zou dit aan kunnen liggen? een defecte 1300? of aan een niet goed werkende standalone speler?
Dat kan heel goed aan de gebruikte media liggen 
Zie www.dvdrhelp.com onder DVD players voor compatibiliteitstabellen
Zie www.dvdrhelp.com onder DVD players voor compatibiliteitstabellen
een niet goed werkende/uit te lezen DVD-r / DVD+R een net verkeerd ingedeelde DVD? Een te kritische speler?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
ik heb nu 4 dvd gebrand met die nec 1300 en werken allemaal niet in mij standalone het zij allemaal platinum's. maar ik heb ook platinum's van een maat van me met een nec 1100 die wel gewoon werken. allemaal dvd+r
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 22:51 ]
Ik had hetzelfde probleem met mijn gebrande dvd's in een cyberhome. Ik heb gewoon de drive van die cyberhome vervangen door een oude Hitachi DVD (IDE) drive die ik had liggen.
Was in mijn geval mogelijk omdat die cyberhome zn beste tijd al had gehad en ik anders een nieuwe had gekocht.
Nu speelt ie iig al mijn vers gebrande DVD+R /RW's af !
Was in mijn geval mogelijk omdat die cyberhome zn beste tijd al had gehad en ik anders een nieuwe had gekocht.
Nu speelt ie iig al mijn vers gebrande DVD+R /RW's af !
Failure is nothing compared to regret
mm ja, dat zou kunnen heb ook nog een oude hitachi dvd ide liggen, maar dvd speler is neit nieuw. wel niet zo duur maar toch
Ik zou even experimenteren met de verschillende media en ook de verschillende merken.
Met welk programma brand je je dvd's. Ik heb dit probleem ook gehad.
Ik brande dvd's eerst met winoncd 6.0 dvd edition op nec 1300a en werkte dvd's niet op mijn standalone dvd-speler maar wel op die van mijn moeder. Nu ik met nero brand is dit probleem verholpen en leest ie dvd's op alles standalone dvd-spelers die media ondersteunen.
Ik brande dvd's eerst met winoncd 6.0 dvd edition op nec 1300a en werkte dvd's niet op mijn standalone dvd-speler maar wel op die van mijn moeder. Nu ik met nero brand is dit probleem verholpen en leest ie dvd's op alles standalone dvd-spelers die media ondersteunen.
Verwijderd
Nec 1100 en 1300 hebben de eigenschap slecht overweg te kunnen met een aantal modellen dvd recordable's. Platinum en een model van Nashua geven fouten bij het teruglezen.
Ook is het zo dat standalone dvd-spelers vaak óf - óf + alleen ondersteunen. In dat geval is het dus uittesten welke jouw standalone dvdspeler eet. Ik neem aan dat je dit al geprobeerd heb aangezien je met twee verschillende modellen NEC dit hebt getest. Probeer het eens met jouw dvdrecordable in zijn 1100. Komt het probleem niet meer voor, dan ligt het op jouw manier van schrijven of de drive zelf.
Ook is het zo dat standalone dvd-spelers vaak óf - óf + alleen ondersteunen. In dat geval is het dus uittesten welke jouw standalone dvdspeler eet. Ik neem aan dat je dit al geprobeerd heb aangezien je met twee verschillende modellen NEC dit hebt getest. Probeer het eens met jouw dvdrecordable in zijn 1100. Komt het probleem niet meer voor, dan ligt het op jouw manier van schrijven of de drive zelf.
in de standalone werken zowel dvd- als +r. dat hebben we al getest. als ik met die nec 1300 brand kan mijn standalone ze neit lezen, maar de standalone van een maat van me kan ze wel lezen. met dezelfde platinums gebrand door een nec 1100 heeft mijn standalone geen problemen. om te fikken heb ik touwens nero 5.5.10.42 en nero 6 geprobeerd, met allebij zelfde probleem
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 23:52 ]
Nero zuigt voor DVD Video. Pak RecordNow Max (demo via www.stompinc.com te downen). En weg zijn je problemen! Gewoon VIDEO_TS en AUDIO_TS folders erin slepen en het moet werkenVerwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 23:49:
in de standalone werken zowel dvd- als +r. dat hebben we al getest. als ik met die nec 1300 brand kan mijn standalone ze neit lezen, maar de standalone van een maat van me kan ze wel lezen. met dezelfde platinums gebrand door een nec 1100 heeft mijn standalone geen problemen. om te fikken heb ik touwens nero 5.5.10.42 en nero 6 geprobeerd, met allebij zelfde probleem
webOS all the way!
Die platinum DVD's doen het bij mij op geen enkele standalone speler, dus ik zou eens andere DVD-R's kopen. Princo werkt bij mij het beste
Ik heb een NEC1100A en ik gebruik Platinum's DVD+R 4x en deze werken perfect op elke DVD-rom en standalone DVD-speler. Vertoont geen enkele fout. Ik gebruik overigens biosversie 1.A1, een vriend van mij gebruikt nog de oude bios en brand alles met Nero, werkt perfect op elke standalone.Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 23:04:
Nec 1100 en 1300 hebben de eigenschap slecht overweg te kunnen met een aantal modellen dvd recordable's. Platinum en een model van Nashua geven fouten bij het teruglezen.
Misschien een stomme vraag, maar brand je de film wel op een goede manier?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
zal dat is proberen. hopen dat het wel werk, anders is met anderen dvds proberenHermanvh schreef op 17 oktober 2003 @ 04:56:
[...]
Nero zuigt voor DVD Video. Pak RecordNow Max (demo via www.stompinc.com te downen). En weg zijn je problemen! Gewoon VIDEO_TS en AUDIO_TS folders erin slepen en het moet werken
Ik heb de oplossing (denk ik). Had namelijk hetzelfde probleem. DVD+R's die ik met mijn 1300A brand werken niet op de Panasonic RV32 van mijn ouders, maar wel op mijn Yamaha S520. Het ligt aan het booktype bit dat de 1300A op DVD+R schijfjes schrijft. De 1300A schrijft een DVD+R booktype bit op DVD+R schijfjes, de 1100A schrijft echter een DVD-ROM booktype bit op DVD+R schijfjes. Sommige standalone spelers pakken gewoon geen DVD+R's met een DVD+R booktype bit, maar wel DVD+R's met een DVD-ROM booktype bit.
Ik heb nu de firmware van de 1100A in mijn 1300A geflashed zodat mijn DVD+R schijfjes een DVD-ROM booktype bit hebben. Deze schijfjes werken tot nu toe in elke standalone speler die ik getest heb (Philips, Panasonic, Yamaha, Pioneer, Toshiba). Het enige nadeel is dat ik nu geen DVD-R schijfjes meer kan branden (dat ondersteunt de 1100A namelijk niet). Om DVD-R schijfjes te kunnen branden zal ik de 1300A firmware weer in mijn drive moeten flashen.
Ik heb nu de firmware van de 1100A in mijn 1300A geflashed zodat mijn DVD+R schijfjes een DVD-ROM booktype bit hebben. Deze schijfjes werken tot nu toe in elke standalone speler die ik getest heb (Philips, Panasonic, Yamaha, Pioneer, Toshiba). Het enige nadeel is dat ik nu geen DVD-R schijfjes meer kan branden (dat ondersteunt de 1100A namelijk niet). Om DVD-R schijfjes te kunnen branden zal ik de 1300A firmware weer in mijn drive moeten flashen.
http://etna.rpc1.orgVerwijderd schreef op 17 October 2003 @ 17:03:
thanx mccloud zal het is proberen, kan alleen geen 1100 firmware vinden op nec site
De HP300i firmware is het beste, omdat je hier zelf kan kiezen hoe je het booktype wilt hebben
webOS all the way!
ja jammer dt je zel nog niet op die page hebt staan
, want welke van die hp300i kank dan besten nemen???
Pagina: 1