[hp omnibook 500] tv out blijft grijs

Pagina: 1
Acties:

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
in mijn laptop (HP Omnibook 500 met Windows 2000) zit een Ati Rage Mobility M AGP, met een TV Out-aansluiting. Als ik nu, via een converterblokje, de laptop op de tv aansluit, blijft het vakje waar je de tv moet aanzetten in de instellingen van beeldscherm grijs, en kan ik het niet aanklikken. Ik heb de faq al doorgenomen, maar daar staat niks in. Als ik een nieuwe driver wil installeren, kan de site van Ati me niet verder helpen omdat het dus een mobility kaart is, en ik moet op de site van HP kijken, waar ik dus een driver uit 2000 vandaan heb, waar het vakje nog steeds grijs blijft. Ik heb ook al de toetsencombo Fn+F5 geprobeerd, maar dan knippert alleen heel even de laptop en gebeurt er alsnog niks.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10

talin

ES-MA

kan het zijn dat de tv-out is uitgeschakeld in je BIOS ?

ik heb er ook al eens mee gezeten , de tv out optie bleef grijs , bleek dat de kabel niet in de tv in poort van de tv zat maar ernaast in een schroefgaatje , tja dan blijf je zoeken .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• The Evil Brain
nou, dat laatste is het niet (;)), want ik heb m ook in de video geprobeerd en toen deed ie t ook niet. Ik heb ook nog in de bios gekeken, maar daar zat niet echt een optie voor het in- of uitschakelen; wel voor de indeling die ik op PAL gezet heb.

• The Evil Brain
weet echt niemand hoe ik dit op kan lossen? ik dacht zelf dus ook aan andere drivers, maar die kan ik dus nergens vinden ;(

Verwijderd

Al gekeken wat voor een formaat je naar buiten stuurt? PAL of NTSC. Vriend van mij had het ook laatst, na dat te hebben aangepast had ie kleurenbeeld.

• The Evil Brain
nou, in de BIOS heb ik m dus op PAL gezet, en ik weet dat je bij je videokaartinstellingen ook nog wat kunt veranderen, maar alleen als je TVknopje groen is, en hij blijft dus grijs...

in de nieuwe catalyst zit wel een knopje dat de TVout kan forceren, maar op de ATI Rage draait die zeker niet? en zo nee, is daar een ander progje voor?

• The Evil Brain
sorry dat ik m weer naar boven schop, maar ik wil dit gewoon werkend krijgen.

Wat heb ik geprobeerd?

Andere drivers Nee, want ik weet niet waar die te vinden zijn. Ik heb nu de standaard van de HP-site, en ATI heeft niks voor me.
BIOS Dingen die ermee zouden kunnen maken, bekeken en iets op PAL gezet.
Ander kabeltje lijkt me niet nodig, kabel werkt wel gewoon met andere kaart.

Wat dus te doen? Is er een manier waarop ik de tvout hardwarematig kan forceren? Of een andere tip?
Pagina: 1