Toon posts:

[Geforce FX 5200 128mb DDR] Super maar dan ook superlage fps

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb dus pas een Geforce FX 5200 128mb DDR gekocht.
Dit bevalt me dus voor geen fucking meter.

Ik bedoel me Geforce 2 MX 400 64mb haalde bijna hetzelfde!

Me results was met 3dmark 2003 maar 745.
Ik had verder gezocht en ik zal toch mensen die de 3000 kon halen met deze kaart.
Ik heb het ook geprobeerd door alle programma's die aan stonden uit te schakelen.
Maar helemaal geen succes.
Resolutie draait op 800x600

Ik heb gewoon de nieuwste drivers van nVidia.

Wat zal er mis zijn??

De eerste test was wel mooi en soepel verlopen maar de andere 4 (of 3) waren allemaal met FPS 1, 2 of 3.

Dit klopt toch niet echt helemaal?

Wie heeft er wat oplossingen voor me??

BVD

Met Vriendelijke Groeten,
ThaDemon

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

specs van de rest van je systeem ? Driver versies ? Plz, hier kunnen we niks mee.
Heb je de 128 bit of 256 bit uitvoering ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34

talin

ES-MA

welke WINDOWS versie ?
is deze ook na verse videokaart opnieuw geinstaleerd >

wat voor een CPU ?
wat voor geheugen ?

ik kan ook wel een FX5800 in een P2 drukken maar verwacht geen resultaten .

zoek eens naar : een topic waar het over 3D mark scores gaat en hoe je ze kunt verbeteren ?

deze dus : FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

[ Voor 36% gewijzigd door talin op 16-10-2003 22:25 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor vergeten :)

AMD Athlon XP 2200+ / 1800MHz
392mb RAM
nVidia drivers v45.23

Windows XP SP1 NL

Ik heb de Videokaart en alles VOOR ik XP erop had
Had em namelijk pas geformatteerd.

Virus kan het niet zijn want me Norton 2004 is up-to-date en is al volledig gescand op virussen

Hoop dat jullie me nu kunnen helpen ;)

Verwijderd

Heum mensen die hiermee 3000 halen is erg onwaarschijnlijk.
Ik heb een vriend en die heeft de 5600 Fx met 256 mb ram en die haalt 2300 op een 3ghz P4 in 3dmark 2003, dus met die 5200 een 3000 punten halen lijkt me wat veel.

In ieder geval tis een vrij zwakke kaart, en die 128mb DDR is handig als marketing trukje om kaarten te verkopen, dan lijk je voor een lage prijs een kaartje te hebben met 128mb ram en dan kopen mensen dat, want ja wat kan er nu van verschil zitten op kaarten met 128mb ram ;). Maar verwacht dus geen wonderen met die kaart .

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34

talin

ES-MA

ok de score is aan de lage kant maar die FPS in game 3 en / of 4 is niet verwonderlijk .

dat zijn volgens mij de games die juist veel van je CPU vragen en die XP1800 is nou niet echt een beest te noemen .
en ik mag aannemen dat je er DDR geheugen in hebt zitten ?

je zou als makkelijkste als eerste andere drivers kunner gaan proberen , nieuwer is niet altijd beter !

daarna je videokaart eens wat settings veranderen .

werk zelf met een XP2500 @3200 en een Ti 4800 op een Nfrce 2 bord met het beste geheugen wat er te krijgen is en haal zelf ook maar omtrend de 2900 punten , maar das alweer een tijdje geleden .

[ Voor 19% gewijzigd door talin op 16-10-2003 22:35 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
vergelijk eens met de compare van futuremark ;)

Hierin kun je je eigen systeem direct vergelijken met soortgelijke configuraties

Ik ben echter bang dat deze scores wel kloppen, het is niet voor niets een budgetkaart

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog eens wat tweaken enzo
Hoop dat ik em wel iets hoger krijg want bij games zoals NFS HP2 krijg ik wel gewoon een soepel spelletje op 1024x768

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:13

Termy

valt er nog wat te fragge?

zachtjes uitgedrukt ja :)
als je zelfs de 64bits versie hebt ben je helemaal in de aap gelogeerd want dat schiet idd helemaal niet op... als het kan ruil je hem voor een betere FX of een Rad 9500/9600 (pro als het past qua budget) want tja.. deze is leuk voor lichte dx8 games en uh.. dat is het zo'n beetje wel wat je er mee kan :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus niet een echt goeie videokaart.
Is ie eigenlijk wel beter dan de Geforce 2 MX 400 64mb :?
Ik bedoel maar.. ik zie niet echt veel verschil als met die geforce 2 alleen dat ik nu op een hogere resolutie kan draaien..

En op de CD van Club3d heb ik nog een tweak programma gevonden.
Werkt alleen lastig.
Je kan dara die mhz enzo veranderen tot 500mhz maar dan laat ik hem testen en gaat het goed, maar als ik dat 3dmark start dan looptie vast met allemaal paarse kleurtjes.. vaag programma weet iemand hier tot hoever ik em ongeveer kan krijgen anders ben ik nog een jaar bezig ;)...

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

DX versie? chipset (van mobo) drivers versie?

Verwijderd

Topicstarter
DirectX-versie: DirectX 9.0 of hoger
BIOS-versie: 4.35.20.27 heb net nVidia drivers 40.72 erop gezet.

deze info hierboven heb ik van eigenschappen van beeldscherm en dan in dat Geforce FX 5200 menuutje

SiS 735 van me moederbord.
Heb een paar maanden terug nieuwe versie erin gezet

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 23:24 ]

Verwijderd

tja, had eerst ff wat rongekeken, de fx5200 is geen wonderkaart, had je kunnen weten.

Verwijderd

Gewoon trug binnen doen en proberen vragen of je mag opleggen voor een r9600 .

Want met die kaart ben je echt niet veel, en veel beter als ja vorige kaart zal ze zeker niet zijn. Dus weg met die boel .

En anders proberen verpatsen, en zelf een nieuwe kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Tjah dat weet ik nu ook..
Ik had hier al wat gelezen dat het niet het beste kaartje is maar ik d8 zo hij moet wel veel beter zijn dan mijn huidige Geforce 2 MX400 64mb.. is ie dus wel maarjah.. ook weer niet zoveel beter :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 23:29:
Gewoon trug binnen doen en proberen vragen of je mag opleggen voor een r9600 .

Want met die kaart ben je echt niet veel, en veel beter als ja vorige kaart zal ze zeker niet zijn. Dus weg met die boel .

En anders proberen verpatsen, en zelf een nieuwe kopen :)
Tjah hij is dus echt beroerd :'(

• Termy

Termy

ThaDemon, waarom zulke oude drivers??? pak eens wat nieuwere zoals 44.67 (of 45.23 wat cheaten kan je wel gebruiken :P) en pak NvHardpage erbij. unlock dan alle driver opties die er zijn en druk bij "overclock" op "auto detect". hij gaat dan ff iets staan te doen en even later komt hij met een veilige stabiele overclock voor je kaart. let wel dat dit geen wonderen zal verrichten (ook al scheelt het hier 1100 3dmark2003's tussen 44.03 en 44.67 drivers.. lol) want je kaart is en blijft geen krachtpatser.

[ Voor 10% gewijzigd door Termy op 17-10-2003 09:36 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• w0w

w0w

Het is onzin dat de FX5200 niet veel beter is dan een MX4x0, dat is ie dus wel! vergeleken met een fx5(6/8/9)00 is hij inderdaad slechter, vergeleken met de radeons vanaf 9200 is hij inderdaad slechter, maar hij hoort echt wel meer al 2 frames per seconde te halen! Daarom ben ik er ook 99.9% van overtuigd dat je lage fps te wijten is aan het software probleem.
Had em namelijk pas geformatteerd.
Dit verklaart dus een hoop denk ik, je hebt pas geleden je win erop nieuw opgezet, maar een paar maanden geleden je mobo drivers, zet je mobo drivers er dan opnieuw op! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 22:10:
Hey,

Ik had verder gezocht en ik zal toch mensen die de 3000 kon halen met deze kaart.
Ik heb het ook geprobeerd door alle programma's die aan stonden uit te schakelen.

ThaDemon
Heb een zelfde kaart maar dan van MSI fx5200 en in 3dmark 2003 haal ik 900 punten op een p3 800 dus denk echt dat je een driver probleem hebt. Ik haal deze score met de 45.xx als de 52.xx drivers van nvidia :) Met de 52.xx drivers haal ik 5 punten meer in 2003 _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Termy ik heb de drivers die jij hier hebt neergezet geinstalleerd op mijn systeem.
Ik heb ook dat NvHardpage geinstalleerd.
Heb alles geactiveerd en bij de klokfunctie heb ik em laten automatisch detecteren.
Ik heb even snel gekeken bij test3 en haal nu 5-10fps..
Dit is dus al een stuk beter dan 1 tot 2 fps.
Ik heb nog niet de volledige test gedaan want ik heb een kleine corruptie in een file.
Klopt het dat nadat hij het detecteren heeft gedaan bij de klokfunctie dat hij eerst heel veel blijft haken en daarna spontaan opnieuw opstart? (gewoon een soorte reset functie)

yojordi
Hey, weet je zeker dat het zou helpen.
Ik heb al de nieuwste BIOS Drivers 09/08/2002 en heb geen betere gevonden op het internet?

Dus vraag ik.. bedoel je dat ik nieuwere moet gebruiken en dat het antwoord wordt dat het niet kan vanwege SiS geen nieuwe bios drivers heeft uitgebracht
Of bedoel je dat ik mijn huidige bios drivers er opnieuw moet opzetten en dat het ook nog zal gaan helpen?

BVD!

Ik zal het nog eens later gaan proberen met de 52.XX drivers (sinds wanneer is die uit?)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 20:52:

yojordi
Hey, weet je zeker dat het zou helpen.
Ik heb al de nieuwste BIOS Drivers 09/08/2002 en heb geen betere gevonden op het internet?
volgens mij haal je wat door elkaar :?
hij bedoeld (en jij waarschijnlijk ook ) de chipset drivers van je moederbord.
voor de sis drivers kan je het beste kijken bij de maker van je moederbord.
welke heb je :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• NkLs
  • Niet online
als je zelfs de 64bits versie hebt ben je helemaal in de aap gelogeerd
De 128MB-versie is altijd 128-bits...

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

Verwijderd

Topicstarter
Jah ok sorry :P

Ik heb een AMI Bios.
In me BIOS staat gewoon 09/08/2002.
Weet het verder ook niet
Heb de SiS 735 met een moederbord K7S5A

Maar ook nog goed nieuws..

Heb net nog een test gedaan met 3DMark03 800x600 en me score is 1422 vergeleken met die 700nogwat is dit dus al een heel stuk beter

Gelukkig..

Allemaal heel erg bedankt om me te helpen.. nou is ie toch een stukkie sneller!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Om te kunnen vergelijken moet je draaien op 1024*768 zoals iedereen :)
Heb je al eens 3dmark2001se gedraait?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 21:14:
Jah ok sorry :P

Ik heb een AMI Bios.
In me BIOS staat gewoon 09/08/2002.
Weet het verder ook niet
Heb de SiS 735 met een moederbord K7S5A
er is een nieuwere bios ;)
http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm

maar zoals ik al zei hij bedoelde dus niet de bios.
hij bedoelde de sis chipset drivers ;)
en wel netjes in 1024 benchen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 22:10:
Hey,

Ik heb gewoon de nieuwste drivers van nVidia.

Wat zal er mis zijn??

De eerste test was wel mooi en soepel verlopen maar de andere 4 (of 3) waren allemaal met FPS 1, 2 of 3.

Dit klopt toch niet echt helemaal?

Wie heeft er wat oplossingen voor me??

BVD

Met Vriendelijke Groeten,
ThaDemon
wie koopt dan ook die kaart?
Ome tom heeft zich toch vaker negatief over uitgesproken.

Heb je de bon nog?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 23:23:
DirectX-versie: DirectX 9.0 of hoger

deze info hierboven heb ik van eigenschappen van beeldscherm en dan in dat Geforce FX 5200 menuutje

SiS 735 van me moederbord.
Sis suckt( dacht ik altans), denk dat je daar een oorzaak hebt.

Verwijderd

Topicstarter
okok chucky hehe
zal het morgen proberen want ben hier druk aan het downloaden en me cpu gebruikt daar 20% van ongeveer (dat bedoel ik dus met _druk_ downloaden ;))

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 22:02:
[...]

Sis suckt( dacht ik altans), denk dat je daar een oorzaak hebt.
Ik vind dat deze chipset van SiS toch wel lekker werkt..
Ik bedoel er stond in mijn handleiding dat hij maar tot 1.7ghz aan zou kunnen maar met een update wat ik dus heb gedaan haal ik al tot de 3ghz en DDR kan er ook nog in..

• w0w

w0w

Ik bedoel inderdaad niet je bios, maar je chipset drivers, je hebt (nog) niet verteld welke moederbord je hebt, als je dat vertelt kan ik (en vele andere natuurlijk ook :P ) zeggen welke chipset drivers je moet downloaden. Ik weet zeker dat dat zeker wel zal schelen qua scores/fps ! :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

yojordi schreef op 17 oktober 2003 @ 22:56:
Ik bedoel inderdaad niet je bios, maar je chipset drivers, je hebt (nog) niet verteld welke moederbord je hebt, als je dat vertelt kan ik (en vele andere natuurlijk ook :P ) zeggen welke chipset drivers je moet downloaden. Ik weet zeker dat dat zeker wel zal schelen qua scores/fps ! :)
als je had gelezen had je gezien dat ie de ecs K7S5A heeft ;)
met de sis 735 chipset.

[ Voor 3% gewijzigd door chucky666 op 17-10-2003 22:59 ]

Verwijderd

hoe zit het dan met sis?
is het nou slecht of niet?

Verwijderd

hij heeft denk ik SD ram, dat is de reden waarom veel mensen dat K7S5a boordje kochten, en ja met SD ram moet je geen wonderen verwachtten, Tip, als je SDram hebt, gooi er DDR ram in en je gaat gelijk een STUK sneller

• Madrox
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

SIS is zeker niet slecht. Tja, wel voor de uber1337 overklokkers :+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had zelf ook een FX5200,
Ik haalde op mijn 2000+ (1,6 GHz) 1453 3DMarks (3DMark03)
Maar die kaart is er weer uit, sloom rotding... :P
Nee, jij hebt echt een Software probleem volgens mij want dit moet beter kunnen :)

Edit:
Wat trouwens wel een ASUS.

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 18-10-2003 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt,
Ik zou binnenkort nog 512 mb DDR erin gooien en dat ouwe geheugen troep verpatsen voor een paar eurie.

En deze mobo gaat lekker lang mee.

Maar moet ik nog wat doen om em te kunnen tweaken of moet ik echt dat DDR ram gaan kopen?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ja je moet wel je agp chipsetdrivers installeren, soms moet je daarvoor eerst de vidkaartdrivers uninstallen!

Niet op voorraad.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
je zegt dat je werkt op een resolutie van can 800*640, werken die kaarten normaalgezien niet beter op hogere reso's ?

• w0w

w0w

SiS is niet slecht, maar ook zeer zeker niet mijn favoriet, maar download dan eens de sis drivers (ik heb trouwens geen idee waarvan daan, volgens mij kan het niet via www.sis.com :? )

Verwijderd

Topicstarter
edward 2,
Dat zal ik gaan proberen

Xwen,
het is 800x600.
Ik werk op mijn desktop met 1280x1024 en het kan nog hoger mijn monitor haalt het tot 1600x1200 maar deze resolutie werkt het best met games.
En als je het bedoelt met games..
Dat komt hoe hoger de resolutie is hoe lager de FPS wordt oftewel hoe langzamer het spelletje gaaat werken.. vandaar dus..

yojordi,
welke sis-drivers?
Bedoel je die AGP drivers of wat?

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:32
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 19:09:
Dat komt hoe hoger de resolutie is hoe lager de FPS wordt oftewel hoe langzamer het spelletje gaaat werken.. vandaar dus..

yojordi,
welke sis-drivers?
Bedoel je die AGP drivers of wat?
Dat zeg je nu wel ThaDemon; maar ik ken idd kaarten die op hogere resoluties beter tot hun recht komen dan lagere :D. en voor een goede vergelijking kan je echt beter op 1024x768 testen. Wat kan er nou misgaan? Het resultaat is dan een stuk duidelijker :). Over die sisdrivers, hij bedoelt volgens mij je chipset drivers. Deze drivers zorgen in windows voor een versnelling van de communicatie tussen moederbord en videokaart. Wat ongelooflijk veel kan schelen. http://download.sis.com/sisdlc/driver_select.jsp < klik hier voor chipset updates. Selecteer chipset utility's en vul dan de rest in. Downloaden en installeren.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iemand er al aan gedacht dat de topicstarter weleens SDRAM kan gebruiken i.p.v. DDR. Op de K7S5A kun je nl. beide gebruiken. Met sdram kan ik me ook voorstellen dat de score en stukkie lager is.....

• Oguz286
  • Laatst online: 14:15
Ehm mensen, ik heb zelf ook een fx5200 van abit (met passieve koeling!) en wat blijkt nu: Bij mij stond de engineclock op 200 en mem op 333! 8)7
FF tweaken naar de juiste waarden et voilà! Stukkie sneller

En ja DDR op dat moederbord scheelt best wel wat ja...
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al jullie suggesties gelezen.

Ik ga dus binnenkort nog even 512MB DDR erin gooien.
Heb ook al de engine clock al getweakt.
Heb de AGP drivers geinstalleerd.

Dus het zou als het goed is nu wel gewoon goed werken

• w0w

w0w

Ja ik heb al jullie suggesties gelezen.

Ik ga dus binnenkort nog even 512MB DDR erin gooien.
Heb ook al de engine clock al getweakt.
Heb de AGP drivers geinstalleerd.

Dus het zou als het goed is nu wel gewoon goed werken
Geloof mij nou, dit ligt meer aan een software probleem dan aan te weinig DDR!
agp drivers != chipset drivers!
installeer nou die SiS drivers, dan zal het echt vele malen beter werken :)

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:10

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem;
ik heb een asus fx5200 met 128mb ddr
cpu 1800+ op een msi kt3ultra met 256 mb ddr cl2
Ik heb dus net de nieuwste via's voor de mobo geinstalleerd en de nvidia 45.23 geinstalleerd. ik heb ook een beetje gespeeld met NvHardpage maar ik krijg dat automatisch overclocken niet voor elkaar.
Even wat scores
3dmark 2001 ongeveer 4000 (ik had eerst een ti200 en toen zat ik al op 7000)
3dmark 2003 880
Aquamark http://arc.aquamark3.com/arc/arc_view.php?runID=1641028856
ik dacht ook even quake 3 testen de timedemo;
bij mezelf echt slecht maar 80fps, test ik een andere pc (1600+ met GF2pro) kom ik gewoon op 90 uit. Het kan toch niet zo zijn dat die gf 2 beter is??

-= Very annoying forum person =-

• Dennahz
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb je je onboard-videokaart wel op Disabled staan in het BIOS? (just in case)

Twitter

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

BrEeZeR schreef op 19 October 2003 @ 15:31:
Heb je je onboard-videokaart wel op Disabled staan in het BIOS? (just in case)
Wie bedoel je? Als je mij bedoelt die heb ik niet.

Verwijderd

ik heb gisteren de merkloze fx5200 ultra (in winkel 85 euro) uitgeprobeerd om van een vriend over te kopen. ik had een score bij 3dmark2003 van 790 en 3dmark2001 van 4025. (mijn eigen huidige kaart is Gf2 GTS en haalde bij 2001 een score van 1548 en bij 2003 een score van 256 dus ik ging er wel op vooruit)

ik heb nu een p4p800 (sinds 2 dagen :*) ) en p4 2,8@800 en 1 maal ddr 512 400mhz (dus nog geen dual ddr) en de intel inf (chipset van mijn moederbord) update programma gedaan. verder niets getweaked of overgeklokt.....

NB. ik heb besloten de kaart niet te kopen omdat er GEEN koeler op dat ding zat dus de kaart zat lekker me hele puter te bakken, ik kon de kaart NIET vastpakken zo warm werd ie na de benchmarks.....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 16:10 ]

• Zeus
nog 2 oplossingen; in bios ervoor zorgen dat ie eerst het agp slot initialiseerd (dit ivm conflicten met pci videokaarten). Even kijken of 3d acceleratie in het adapter eigenschappen menu wel aanstaat of volledig aanstaat, daarna in dxdiag (uitvoeren> dxdiag) testen uitvoeren en kijken of ook daar alles ingeschakeld is.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
het gaat hier natuurlijk ook wel om 3Dmark03 he?

er van uitgaande dat je alles GOED geinstalleerd hebt (chipset- en GFXdrivers) en er geen conflicten zijn, is 3Dmark03 vrij platform (aangaande CPU, chipset en MEM) ongevoelig.

tuurlijk moet je dan wel eerst ervoor zorgen dat je systeem softwarematig optimaal is maar dan maakt voor 3Dmark03 zaken als DDR vs SDR vrij weinig uit.
een overklok van je gfx-kaart (core en mem) zal bv een veel grotere verbetering geven dan DDR ipv SDR.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

ik ben een trotse eigenaar van een FX 5600 128 mb dit ding loopt echt super : 4500 punten @ 3mark03 , je bent best wel dom geweest want voor 25 euro meer had je deze kaart ook gehad ;) ik zou als ik jou was naar de winkel gaan en hem omwisselen voor een fx5600

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Alles is volgens mij goed geinstalleerd en allemaal nieuwe en goeie drivers en toch nog zo'n lage score

• J Peursem
  • Laatst online: 13-08 11:35
Hmm, daar snap ik nix van. Ik heb ook een FX-5200 van Asus en ik haal een score van rond de 1300 in 3D Mark 2003. Ligt toch aan software denk ik.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:24

Talon

Booooom !

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 23:23:
Okay .,... da's probleem 1
De 40.72 heeft nog geen support voor de FX 5200.
Misschien moet je nog de drivers die bij nvidia instaleren : de 45.23

Vergeet niet eerst de nvidia drivers gewoon te de-instaleren.
Misschien ook nog even de Detonator Destroyer er overheen gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb dus net weer eens een 3DMark benchmark gedaan.
Me score is 998 3D Marks.

Wat ik allemaal heb gedaan:
- Nieuwste nVidia Drivers
- AGP Drivers erop (voor de installatie van de VGA)
- NvHardpage gebruikt en daar overklok instellingen autom. gedetecteerd.
- vSync uit (zowel Direct3D als Open GL)
- K7S5A drivers geupdate

Ben dus van 700nog wat @ 800x600 naar 998marks @ 1024x768
Dus ben toch een heel stuk vooruit gekomen.
Ik weet alleen niet hoe sommige mensen dan op 1300 komen..
Ik had gewoon echt alle programma's afgesloten wat kon Zelfs Explorer heb ik uitgeschakeld

Misschien dat ik het een keer moet proberen met een nieuwe Installatie van Windows (98 of XP) voor beste prestaties..

Maar heel erg bedankt voor dit hulp!!!!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
en draai is 3dmark 01, wat voor score haal je daarbij?

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 18:35:
Ok heb dus net weer eens een 3DMark benchmark gedaan.
Me score is 998 3D Marks.

Wat ik allemaal heb gedaan:
- Nieuwste nVidia Drivers
- AGP Drivers erop (voor de installatie van de VGA)
- NvHardpage gebruikt en daar overklok instellingen autom. gedetecteerd.
- vSync uit (zowel Direct3D als Open GL)
- K7S5A drivers geupdate

Ben dus van 700nog wat @ 800x600 naar 998marks @ 1024x768
Dus ben toch een heel stuk vooruit gekomen.
Ik weet alleen niet hoe sommige mensen dan op 1300 komen..
Ik had gewoon echt alle programma's afgesloten wat kon Zelfs Explorer heb ik uitgeschakeld

Misschien dat ik het een keer moet proberen met een nieuwe Installatie van Windows (98 of XP) voor beste prestaties..

Maar heel erg bedankt voor dit hulp!!!!
maar waarom moet die vsync uit??

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

jpeursem schreef op 20 October 2003 @ 11:10:
Hmm, daar snap ik nix van. Ik heb ook een FX-5200 van Asus en ik haal een score van rond de 1300 in 3D Mark 2003. Ligt toch aan software denk ik.
Ja jij hebt bijna dezelfde setup als mij maar welke asus heb jij want die ik heb draait op 250/333, wat trouwens niet volgens het nvidia reference design is volgens mij of mogen ze dat zelf bepalen?

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 16:34:
ik ben een trotse eigenaar van een FX 5600 128 mb dit ding loopt echt super : 4500 punten @ 3mark03 , je bent best wel dom geweest want voor 25 euro meer had je deze kaart ook gehad ;) ik zou als ik jou was naar de winkel gaan en hem omwisselen voor een fx5600
Weet je het zeker, want 4500 lijkt me wel heel erg sterk.

• pisart
  • Niet online
master_viper schreef op 20 oktober 2003 @ 22:21:
[...]

maar waarom moet die vsync uit??
De fps gaan samen met de refreshrate van je monitor lopen. Voor 3dmark is dat wel nadelig.
Heb je daar een compare url van? Tis een mooie score, maar te mooi voor een fx5600. Is het een Ultra of non Ultra?

Edit: De hoogste score van een Ultra dat ik vind op futuremark.com is 4200.
Ik vraag me af, hoe komt het dat jij dan zo hoog geraakt?

[ Voor 66% gewijzigd door pisart op 21-10-2003 08:04 ]

Verwijderd

die FX5200 = GF4MX = GF2 MX;

nvidia heeft uit elke serie producten een MX versie met iets meer Mhz...

Verwijderd

Topicstarter
3dmark01 kan ik niet draaien omdat ik geen directx8 heb :?

Mijn monitor gaat op 800x600 150hz en op 1024x768 op 100hz
vsync staat uit zodat ie eventueel eroverheen kan (d8 ik)

Maar goed ligt echt dus niet aan me monitor

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 22:57

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 07:46:
die FX5200 = GF4MX = GF2 MX;

nvidia heeft uit elke serie producten een MX versie met iets meer Mhz...
Daar geloof ik niets van omdat alle FX-en pixel-shaders hebben en de GF4/GF2 niet
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 07:56:
3dmark01 kan ik niet draaien omdat ik geen directx8 heb :?

...
Dan moet je bij FutureMark ff de update voor 3kmark01 halen en die eroverheen installeren. Ik had daar ook last van ;)

[ Voor 34% gewijzigd door BoAC op 21-10-2003 08:10 ]

• Oguz286
  • Laatst online: 14:15
Beste oplossing is om die kaart gewoon te verpatsen ;) Geloof me, heb em ook en hij zuigt zeer hard. Mijn vriend heeft Half-Life² E3-demo, en met zijn ti4200 haalt hij superlage fps. Ik wil dat spel ook spelen, maar dat gaat mijn fx5200 nooit, maar dan ook nooit trekken. Tis gewoon een hele trage kaart :) Koop een nieuwe :)

Geldt trouwens voor iedereen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Oguz286 op 21-10-2003 08:13 ]

Verwijderd

Hmm bijna evenveel als een doorsnee systeem met een Radeon 9700 Pro niet overgeklokt dan. (mijn zoon heeft een score van 4900) Ik geloof er geen woord van. :)

• w0w

w0w

Nu herrinner ik mij opeens iets;
Laatst toen ik winxp weer opnieuw had geinstalleerd, was ik de chipset drivers vergeten, maar had ik wel de detonaters ge-installd.
Ik ging cs spelen, en in first person view haalde ik 100fps, maar zodra ik uit de first person view ging, haald ik 0.5fps (serieus!) en 4000milliseconde lag. Toen ik de chipset drivers had ge-installd was alles weer ok, dus zo zie je maar dat chipset drivers heeeel belangrijk (kunnen) zijn!

Verwijderd

xabre16v schreef op 20 October 2003 @ 22:46:
[...]

Weet je het zeker, want 4500 lijkt me wel heel erg sterk.
weet jij met welke processor ik hem heb getest ;)

(nee niet die in onder mijn nick ;)

Verwijderd

Dubbel post

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 15:18 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 15:17:
[...]

weet jij met welke processor ik hem heb getest ;)
vertel :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Zeus
Maar dan kan je ook niet gaan zeggen dat de videokaart zo goed is :D.

Verwijderd

Geloof het maar niet dat je 4500 3DMarks in 3DMark2k3 met een FX5600 haalt. De helft hiervan is wel reeel. In een bespreking/test van FX5600 kaarten. (zie HWI magazine 4/2003) haalde de snelste FX5600, de Point of View Geforce FX 5600 XP een score van 2289 3DMarks in 3DMark2003. Ook beweert SynXter dat ie hiervoor een andere CPU genomen heeft, laat ik je dan vertellen dat dit in 3DMark2003 weinig prestatiebepalend is. In 3DMark2003 is de videokaart de grote factor die de prestatie bepaald en niet de CPU. Dus zijn post heeft in mijn ogen een heel groot 'Bill Bluf' gehalte. :D

• Termy

Termy

lijkt mij ook ja. in 2003 is de vid kaart duidelijk de bottleneck. in 2001 is dat je cpu/mem etc.
dat blijkt ook heel snel als ik OC naar 3.5GHZ 250MHz FSB en 3k meer punten haal in 2001 terwijl een Vidkaart OC bijna geen invloed heeft. als ik dit in 2003 doe haal ik met met alleen een vidkaart oc al 1000 punten meer (5600->6600) terwijl de hogere cpu/bus er hoogstens een paar honderd punten bij krijgt...

kortom.. * Termy not belief you :>

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb net 3dMark2001 geprobeerd.
Werkte!

Mijn score is 4910 3d Marks01
Mijn score is 1422 3d Marks03

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 18:57:
Ok heb net 3dMark2001 geprobeerd.
Werkte!

Mijn score is 4910 3d Marks01
Mijn score is 1422 3d Marks03
Wat waren je instellingen dan, heb je wel in 1024 getest? En wat heb je nou gedaan aan de videokaart qua software en settings enzo, want je hebt nu behoorlijk hoger.

Verwijderd

mijn systeem is p4p800, 2,8@800 met merkloze fx5200 en in mark01 haalde ik 4025 en in mark03 790 zonder wat dan ook te overklokken, gwoon de nieuwste nvidiadriver en de nieuwste agpdriver (infintupdate) hupsakee.....

die fx5200 wilde een vriend aan me verkopen maar na het lezen van dit (op dezelfde dag) en het bekijken van de scores bracht ik hem terug

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 21:07 ]

Verwijderd

ik heb liever me gf4 ti4200

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 21:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 21:04:
mijn systeem is p4p800, 2,8@800 met merkloze fx5200 en in mark01 haalde ik 4025 en in mark03 790 zonder wat dan ook te overklokken, gwoon de nieuwste nvidiadriver en de nieuwste agpdriver (infintupdate) hupsakee.....

die fx5200 wilde een vriend aan me verkopen maar na het lezen van dit (op dezelfde dag) en het bekijken van de scores bracht ik hem terug
Ik snap dat dus totaal niet. Met mijn msi fx5200(geen ultra) haal ik gewoon met mijn p3 700, 256ram in 3dmark 2003 een score van 900 punten. 3dmark is dan op 1024 etc, de standaard waarmee we allemaal vergelijken hier op Got.

Als ik mijn pc overklok wordt mijn score hoger maar dan snap ik niet hoe de meeste zulke lage scores halen met een 2,8 ghz enzo???

Iemand een idee daarover :?

Verwijderd

Topicstarter
Oh shit sorry,

met 03 haalde ik 998
en met 01 haalde ik 4910

Allebei op 1024x768x32
Heb nix aangeraakt at 3dmark ik had gewoon meteen op benchmark geklikt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 21:12:
[...]

Ik snap dat dus totaal niet. Met mijn msi fx5200(geen ultra) haal ik gewoon met mijn p3 700, 256ram in 3dmark 2003 een score van 900 punten. 3dmark is dan op 1024 etc, de standaard waarmee we allemaal vergelijken hier op Got.

Als ik mijn pc overklok wordt mijn score hoger maar dan snap ik niet hoe de meeste zulke lage scores halen met een 2,8 ghz enzo???

Iemand een idee daarover :?
Misschien omdat zelfs jouw processor alles uit jouw videokaart kan halen wat erin zit.
Meestal scheelt het een paar puntjes.

Maar probeer het maar eens met een gf4 ti4200 ofzo
Dan haalt jouw processor niet alles wat erin zit.
Dan issie weer net te sloom
Pagina: 1