Hallo allen,
Ik zit al weken te worstelen met dit probleem:
Ik heb een dual boot(98, xp), en wil naar een single boot (xp).
De twee besturingssystemen staan op verschillende fysieke schijven:
C:\ is de secondary master met win98 erop.
D:\ is de primary master met xp erop.
In dual boot werkt xp prima.
Haal ik de sec. master (win98) eruit(alle kabels los), krijg ik Non System Disk error.
Haal ik prim master (xp) eruit, start 98 gewoon op (na keuze in bootschempje).
Ik heb al FIXMBR etc gebruikt met een bootable xp cd-tje (recovery console), maar ik weet niet precies wat ik doe (ook niet na het lezen van de links op deze site naar die van microsoft).
Bij het commando BOOTCFG (klinkt goed...) kom ik niet verder omdat ik niet weet welke opties ik aan moet geven (2e vraag - 'startup options'). Zonder antwoord --> error.
Verder heb ik eens gekeken wat er zoal in de root van mijn C: staat wat met booten te maken zou kunnen hebben.
Allerlei reut gecopieerd, boot.ini op D: aangepast etc, mocht niet baten.
Volgene poging: bootmanager (osl2000). Nou, dat heb ik afgeleerd. Nu kwam ik helemaal niet meer voorbij het bootschermpje. (na deinstal weer ok)
Ik zou op zich wel opnieuw willen formateren etc, maar ik heb een flinke bak data (mijn muziek- en filmcollectie), die ik niet nu meteen wil gaan zitten branden op veel cdtjes. Bovendien is het een kwestie van trots: het systeem doet wat ik wil, niet andersom.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen??
Edit:
oh ja, ik heb een nieuw moederboard (asus A7N8X), maar goed, xp draait prima in dual boot.
Ik zit al weken te worstelen met dit probleem:
Ik heb een dual boot(98, xp), en wil naar een single boot (xp).
De twee besturingssystemen staan op verschillende fysieke schijven:
C:\ is de secondary master met win98 erop.
D:\ is de primary master met xp erop.
In dual boot werkt xp prima.
Haal ik de sec. master (win98) eruit(alle kabels los), krijg ik Non System Disk error.
Haal ik prim master (xp) eruit, start 98 gewoon op (na keuze in bootschempje).
Ik heb al FIXMBR etc gebruikt met een bootable xp cd-tje (recovery console), maar ik weet niet precies wat ik doe (ook niet na het lezen van de links op deze site naar die van microsoft).
Bij het commando BOOTCFG (klinkt goed...) kom ik niet verder omdat ik niet weet welke opties ik aan moet geven (2e vraag - 'startup options'). Zonder antwoord --> error.
Verder heb ik eens gekeken wat er zoal in de root van mijn C: staat wat met booten te maken zou kunnen hebben.
Allerlei reut gecopieerd, boot.ini op D: aangepast etc, mocht niet baten.
Volgene poging: bootmanager (osl2000). Nou, dat heb ik afgeleerd. Nu kwam ik helemaal niet meer voorbij het bootschermpje. (na deinstal weer ok)
Ik zou op zich wel opnieuw willen formateren etc, maar ik heb een flinke bak data (mijn muziek- en filmcollectie), die ik niet nu meteen wil gaan zitten branden op veel cdtjes. Bovendien is het een kwestie van trots: het systeem doet wat ik wil, niet andersom.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen??
Edit:
oh ja, ik heb een nieuw moederboard (asus A7N8X), maar goed, xp draait prima in dual boot.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 22:05 . Reden: aanvulling ]