Toon posts:

PC herstart niet meer na overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik kijk wel eens naar de 3d mark topics die hier en daar op springen. En daar zie ik dat iedereen zijn processor aardig kan overclocken. Ik heb zelf een amd xp 2400+ die standaard op 2000 mhz staat. Maar op de forums zie ik mensen die makkelijk hun proccesor naar 2300 mhz kunnen overclocken. En ik haal net 2050 mhz. Als ik hem al een beetje hoger zet dan dat dan loopt de pc vast, blauwe schermen van hier tot tokyo et etc. En als ik hem nog verder probeer over te clocken bijvoorbeeld boven de 2070 mhz dan strart ie nog eens niet meer op. Pas nadat ik de stekker eruit heb getrokken doet ie het weer en dan staat er dat ik een 1800 xp heb ivpm 2400 xp o_O (dit is overgens na in de bios gekeken te hebben of opnieuw opstarten gewoon weer een 2400 xp)

mijn specs zijn:

Amd xp 2400+
Maxtor 80 gb Hd
A7N8X moederbord
2x 256 pc 2700 samsung ram modules (dual channel geplaatst)
En een geforce 4 ti 4200

Zijn er mensen die ook deze hardware hebben die hem verder kunnen overclocken? zo ja hoe doe je dat met welke instellingen en welke (extra) hardware.

Verwijderd

misschien wil je geheugen niet verder? samsung staat niet echt bekend als overclockergeheugen. Probeer 's wat te spelen met voltages

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:37
Ik kom met mijn XP1700+ al stabiel op 2050mhz.. Check je temps eens, misschien worden die te hoog, wat voor koeling heb je? Doe eens ipv je fsb je multiplier omhoog (en natuurlijk dan eerst je fsb een stuk omlaag)

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 21:13
bekende probleem.
ALs hij niet meer opstart zet de bios de eerste cold boot weer op de standaard waarde van de cpu

dan heb je de kans om hem weer goed te zetten

maarre over de o/c
elke cpu is anders

Verwijderd

Topicstarter
cls schreef op 16 oktober 2003 @ 21:45:
Ik kom met mijn XP1700+ al stabiel op 2050mhz.. Check je temps eens, misschien worden die te hoog, wat voor koeling heb je? Doe eens ipv je fsb je multiplier omhoog (en natuurlijk dan eerst je fsb een stuk omlaag)
Ik heb een sibak cooler met 3 van die grote fans erop. Weet zo niet de precieze naam en type van de cooler. Ik weet in iedergeval dat ik meestal maar 1 cooler aanzet omdat ie anders te veel herrie maakt. Met 1 cooler houdt ie de prcoesor zo tussen de 54 en 60 graden en met alle 3 aan zo rond de 30/40 graden. (ik had overgens bij het overclocken alle 3 fans aan)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar dit behoort tot overclocking basics. Daarnaast zit je ook nog op het verkeerde subforum. Je zou er heel goed aan doen om de FAQ van het juiste subforum aandachtig door te nemen: Die-Hard Overclocking & Cooling :)

/basic

En check je mail.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 16-10-2003 22:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.