Toon posts:

Videobandjes digitaal opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om videobandjes digitaal te gaan opslaan. Het gaat om van die hi 8 bandjes. Nou bestaan deze bandjes al langer als 10 jaar en staan dus op het punt om te vergaan. Nou heeft onze niewe videocamera (lees 2 jaar oud) (een sony trv420 dacht ik) ook de mogelijkhijd deze af te spelen en firewire. Dus ik wil ze gaan omzetten. Maar omdat de houdbaarheid van cdrs en dvdrs ook betwijfelbaar is denk ik dat ik ze zo ongeveer het beste op hardeschijf kan zetten. En nou dacht ik er verder aan om een los firewire kaartje te nemen of iets van een WinFast DV2000 TV-/videokaart. Maar ik weet nog niet wat betere kwaliteit levert. Over mijn pctv composiet ben ik in ieder geval niet echt tevreden. Verder twijfel lk nog over het formaat dat ik ga gebruiken om ze weg te schrijven. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan of opmerkingen hierover?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 21:44 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon digitaal capturen via de firewire poort met Pinnacle Studio of Premiere 6.5, en dan als DV AVI wegschrijven. Dan heb je zeer hoge kwaliteit, en je kan er ook een DVD van maken als je wilt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Er zijn echt al talloze topics geweest over het capturen van video via s-video/composiet of digitaal / firewire etc.

Nu nog een topic starten zou een beetje mosterd na de maaltijd zijn.

Gebruik de search liever even.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

moet je eigenlijk even op zoek naar de computer totaal van een paar maanden terug, daar staat alles in.

wat betreft de kwaliteit: die bandjes zijn analoog, dus met het afspelen daarvan verlies je een beetje kwaliteit, niets aan te doen :)
als je dan vervolgens alles digitaal overzendt verlies je geen kwaliteit meer, gebruik je een analoge verbinding dan verlies je weer kwaliteit. gewoon firewire nemen dus.

btw: ook gegevens op een hd hebben niet het eeuwige leven. eigenlijk ben je alleen zeker van je data als jet het op een hd zet en die regelmatig defragt (zo worden de bits tenminste regelmatig uitgelezen/geschreven) en controleert op hardware failure.
en natuurlijk backuppen :)

Verwijderd

Topicstarter
DV avi, zo eens kijken hoeveel dat inneemt raid 1 mirror is dan wel het besten en dan elk jaar defragge... Ik kon btw in de search niet echt iets vinden over formaten. En die computer totaal zal ik eens zoeken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

digitaal kopieren is digitaal kopieren, divx is het kleinst, dus dat is het veiligst.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.