Toon posts:

rc2 altijd met dutch subs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil op ebay dvds kopen met RC2. Er staat echter niet bij welke ondertitels er bij zitten, nu wil ik graag Nederlandse.. zitten er bij dvds met RC2 standaard dutch subs??

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 16:52

Dielie

*BURP!*

Absoluut niet. Regio2 is meer dan NL. Kijk bv maar es hier. Zijn vaak engelse releases daar, zonder NLO!

[ Voor 4% gewijzigd door Dielie op 16-10-2003 22:27 . Reden: Typo... ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

R2 is lang niet altijd met NL subs. Ik heb aardig wat R2 titels die niet eens Engelse subs hebben laat staan Nederlandse.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 21:38:
ik wil op ebay dvds kopen met RC2. Er staat echter niet bij welke ondertitels er bij zitten, nu wil ik graag Nederlandse.. zitten er bij dvds met RC2 standaard dutch subs??
Ik zet of geen ondertitels aan of de engelse. Soms praten ze gewoon te snel of onverstaanbaar. Maar nederlandse ondertitels komen er bij mijn niet in dat wordt meestal slecht of helemaal verkeerd vertaald. Vooral bij komedie merk je dat heel erg. Grappen worden dan gewoon verpest door nederlandse ondertitels.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zet of geen ondertitels aan of de engelse. Soms praten ze gewoon te snel of onverstaanbaar. Maar nederlandse ondertitels komen er bij mijn niet in dat wordt meestal slecht of helemaal verkeerd vertaald. Vooral bij komedie merk je dat heel erg. Grappen worden dan gewoon verpest door nederlandse ondertitels.
Ik zie dat ik niet de enige ben die zich ergert aan de beroerde kwaliteit van veel ondertitels. Vaak wordt er gewoon slordig vertaald. Als ik bij een Engelstalige productie de keus heb tussen NL en UK subtitels kies ik meestal voor UK subtitels omdat ik me anders erger aan de vertaalfouten.

Verwijderd

Dude je kijkt toch geen film met ondertitels dat vind ik imho zonde. Het leid verschrikkelijk af en het is zonde van het beeld dat in beslag word genomen.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 00:15:
Dude je kijkt toch geen film met ondertitels dat vind ik imho zonde. Het leid verschrikkelijk af en het is zonde van het beeld dat in beslag word genomen.
Da's waar maar Engels gesproken films zijn niet altijd even goed verstaanbaar (m'n Engels is goed maar het is nu eenmaal niet m'n moedertaal) en het leidt nog veel meer af als je terug moet spoelen alleen om te horen wat er nu eigenlijk gezegd werd.
Een paar weken geleden zag ik een Amerikaanse film op DVD (zonder ondertitels) waar Amerikaans-Engels met een vrij zwaar Zuidelijk accent in gesproken werd. Die film heb ik meerdere keren enkele seconden terug moeten spoelen om te ontcijferen wat er gezegd werd. Dat leidt ook vreselijk af.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 00:15:
Er zijn misschien ook mensen die niet zo goed Engels kunnen. :?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het lezen en tegelijkertijd horen helpt ontzettend daarbij :)

Zelfs ik, als iemand die echt vloeiend engels spreekt, heb wel eens de engelse ondertitels nodig. Ook hier omdat Nederlands toch echt m'n moedertaal is, en ik dingen die ik slecht hoor minder goed kan interpreteren. Ik gebruik ze alleen als steun voor als iets moeilijk hoorbaar is. En da's verrekte lastig als je dan opeens een franse film (Amelie) gaat kijken, trouwens :+

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1