specs:
(Voor zover van belang)
• Abit NF7-S v2.0 (incl. laatste bios nr18) + AMD Barton 2600+
• 2x 256 Mb Corsair TwinX in dual channel
• Hercules RADEON 9700 PRO
• Voeding: Q-tec 550W
• OS: Windows XP incl. SP1 en benodigde updates (dus ook directx9.0b)
• HD setup: 2x150Gb Maxtor in S-ATA raid-0
CPU/mem: alles default
Temps: ok
Voltages: ok
het probleem
Na een volledig schone installatie van windows op was ik aangekomen op het punt de catalyst drivers te installeren. Geprobeerde driver versies zijn 3.8, 3.7 en 3.6.
Alleen alle installaties geven als resultaat dat na een reboot er geen beeld verschijnt na het windows bootlogo.
Er is nog wel wat schijf activiteit, waarschijnlijk de tests die uitgevoerd worden, maar verder helemaal niks
Ik kan weer gewoon in windows komen door in de safe-mode de drivers te verwijderen.
Als nood oplossing heb ik ook een Ghost image om weer terug te gaan.
Misschien handig voor anderen: voor S-ATA raid ondersteuning in Ghost, start je ghost vanaf de flop met de optie '-NFI'
geprobeerd
Tsja, wat niet eigenlijk
- bios reset
- andere monitor uitgang op kaart: ook geen beeld
- alle mogelijke bios settings mbt tot agp
- etc.
Het enige dat mij opviel is dat 1 usb controller op hetzelfde irc zit als de vga kaart (5)
Alleen het uitschakelen van usb bied ook geen oplossing
Ik zit nu echt vast en hoop dat er iemand is die dit herkend en er een oplossing voor heeft, of iig handeling die ik nog kan proberen die ik misschien vergeten ben.
(Voor zover van belang)
• Abit NF7-S v2.0 (incl. laatste bios nr18) + AMD Barton 2600+
• 2x 256 Mb Corsair TwinX in dual channel
• Hercules RADEON 9700 PRO
• Voeding: Q-tec 550W
• OS: Windows XP incl. SP1 en benodigde updates (dus ook directx9.0b)
• HD setup: 2x150Gb Maxtor in S-ATA raid-0
CPU/mem: alles default
Temps: ok
Voltages: ok
het probleem
Na een volledig schone installatie van windows op was ik aangekomen op het punt de catalyst drivers te installeren. Geprobeerde driver versies zijn 3.8, 3.7 en 3.6.
Alleen alle installaties geven als resultaat dat na een reboot er geen beeld verschijnt na het windows bootlogo.
Er is nog wel wat schijf activiteit, waarschijnlijk de tests die uitgevoerd worden, maar verder helemaal niks
Ik kan weer gewoon in windows komen door in de safe-mode de drivers te verwijderen.
Als nood oplossing heb ik ook een Ghost image om weer terug te gaan.
Misschien handig voor anderen: voor S-ATA raid ondersteuning in Ghost, start je ghost vanaf de flop met de optie '-NFI'
geprobeerd
Tsja, wat niet eigenlijk
- bios reset
- andere monitor uitgang op kaart: ook geen beeld
- alle mogelijke bios settings mbt tot agp
- etc.
Het enige dat mij opviel is dat 1 usb controller op hetzelfde irc zit als de vga kaart (5)
Alleen het uitschakelen van usb bied ook geen oplossing
Ik zit nu echt vast en hoop dat er iemand is die dit herkend en er een oplossing voor heeft, of iig handeling die ik nog kan proberen die ik misschien vergeten ben.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*