Toon posts:

SCSI kaart geeft een initialisatiefout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een error als ik ook mijn scsi kaart erin stop. Want gebruik die voor mijn scanner. ALs ik hem opstart en hij initialiseert alles dan krijg ik de volgende error:

(internal error 9) ISM_HARDWARE_UNSUPPORTED

geen idee wat het inhoudt, en ik merk er ook niks van in windows, mijn scsi kaart blijft draaien, mn scanneer werkt. En mij S-ata raid blijft ook gewoon werken. Heb nu die scsi kaart erweer uitgehaald, want vind zo een error toch niet prettig.

Iemand enig idee wat het kan zijn

hier specs als die nodig zijn
ic7 max3 1.2 bios
p4 3gig
1gig geheugen
6x sata onboard

hier de exacte specs van scsi kaart en s-ata controllers onboard (zitten er 2 in)

ULTRA scsi kaart is een symantec model met chipset van symbios logic 53c860. sorry kan de exacte type nr niet achterhalen.

dual serial ata raid
2channels of sata via ich5r south bridge
4channels of sata via sillicon image pci chip

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 21:32 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

I/O controller kwesties horen logischerwijs in Opslagmedia & I/O Controllers :)

PMG > OM + titelverduidelijking

Noem verder ook eens de specs van je SCSI kaart, want het gaat daar natuurlijk om ..

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 16-10-2003 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
en mn topic titel vind ik niet duidelijk genoeg, het komt ook door mijn sata niet alleen scsi, aub aanpassen als u wilt

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

sorry voor de iets vroegere kick

Verwijderd

Topicstarter
nog eens een kick

Verwijderd

is dit nou een melding uit windos ergens of is dit een melding van de bios van je scsi kaart ?
want dan lijkt je scanner niet goed aangesloten.
grote kans dat je scanner alleen differential scsi aankan en je kaart se staat

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Lijkt mij dat je SCSI kaart geen bios kan laden omdat er geen schijf aan hangt. Doen mijn adaptec kaarten ook, verder werken ze wel dus maak ik mij geen zorgen. Zie het niet als een fout maar als een melding of extra info als alles toch werkt. Nou ja je kan natuurlijk er ook een SCSI schijf in proppen om de melding kwijt te raken. :P

Meh ...

Verwijderd

Kijk eens of je de laatste beschikbare drivers kunt downloaden en installeren voor zowel je scsi kaart en scanner. Gebruik ook eens wat nieuwere software voor de scanner. Ik weet niet wat voor een OS je draait maar het lijkt me XP. Je zou ook kunnen proberen je scsi en scanner in een ME of '98 omgeving te laten draaien want volgens mij is het een oudere type scsi kaart en scanner.

Verwijderd

schakel je bios anders gewoon uit als je er geen schijven aan hangt

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:07
Deze foutmelding krijg ik ook, maar dan met een Gigabyte GA-8IK1100 met Intel SATA RAID controller. Het is een melding van de BIOS van de SATA RAID controller.
Sinds de BIOS-update van het moederbord (versie FD), kreeg ik deze melding. Er is één Maxtor SATA HD aangesloten op SATA poort 0 en verder geen andere HD's.

In de BIOS staat bij Integrated Periphirals
---> SATA RAID : Disabled
---> SATA Controller: Auto.
Als je deze op Manual zet, kun je daaronder 2 opties veranderen, nl: SATA Port 0 naar Pri-Master/Slave, en SATA Port 1 naar Sec-Master/Slave geloof ik.
Als je deze op op Pri-Master/Slave op Sec-Master/Slave zet, verschijnt deze melding, op SATA Port 0/1 verschijnt de melding niet.

Maar in beide gevallen start Windows XP niet meer op.
Ik heb de backup BIOS teruggezet (versie FA) en het probleem is weg.
Erg vreemd...

edit:
Had het probleem nu ook met een Gigabyte GA-8KNXP. BIOS update gedaan en probleem opgelost

[ Voor 12% gewijzigd door Canard op 29-01-2004 08:47 ]

Pagina: 1