Toon posts:

Geheugen voor canon powershot G5, welke nemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word echt helemaal leip van de verschillende merken geheugen kaarten die te krijgen zijn, heb op Digital preview(http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/) gekeken en daar staat een heleboel info maar word je ook niet echt wijs uit ( bv nummer 1 is op schrijven met jpg sneller en nummer 2 weer met raw en met lezen naar de computer is nummer 1 weer sneller ENZ ENZ... ) nu de vraag dus welk merk kaart die bij de pricewatch staat kan ik het beste voor mijn G5 gaan aanschaffen, dit moet wel een 512mb kaart wezen.

Groeten,

Erik

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Transcend raad ik sterk aan

Zijn een van de snelste op de markt, goed geprijst en in NL te koop.
www.interngeheugen.com verkoopt ze bijv.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
als ik die transcend kaarten bekijk komen ze er niet echt als snelste uit bij dpreview ( hoeft niet de allersnelste te zijn alsie maar redelijk meekomt ) alleen toendertijd waren er nog niet 45x en industrial kaarten

Verwijderd

Ik raad ook Trascend aan, je merkt het verschil duidelijk met een Transcend of een Sandisk/Dane Elec in je cam. Ik meen dat Transcend nog één van de goedkopere zijn, oook. Dan is de keuze snel gemaakt, lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
een fotozaak probeerde mij een lexar aan te raden, al komen die helemaal schijt uit de test.

ps. welke transcend zou ik dan moeten nemen voor mijn g5, de 45X of de industrial?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 21:31 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 21:23:
als ik die transcend kaarten bekijk komen ze er niet echt als snelste uit bij dpreview ( hoeft niet de allersnelste te zijn alsie maar redelijk meekomt ) alleen toendertijd waren er nog niet 45x en industrial kaarten
kijk niet teveel naar de test op dpreview...die is alweer bejaard :)

de transcend 30x en 45x (zeer klein verschil, niet eens merkbaar bij no-dslr camera's) zijn supersnel, sneller heeft momenteel gewoon nog geen zin (camera is bottleneck)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Mooooody schreef op 16 October 2003 @ 22:04:
[...]

kijk niet teveel naar de test op dpreview...die is alweer bejaard :)

de transcend 30x en 45x (zeer klein verschil, niet eens merkbaar bij no-dslr camera's) zijn supersnel, sneller heeft momenteel gewoon nog geen zin (camera is bottleneck)
Ok bedankt!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Voor de camera maakt 30x of 45x misschien niet veel uit, maar denk ook even aan de snelheid bij het downloaden met usb 2.0. K heb zelf Transcend 45x en een 2.0 kaartlezer en ik moet zeggen dat het allemaal erg rap gaat :)

System specs

Verwijderd

Trancsend en Ridata zijn beiden topkaarten. Ik gebruik ze in m'n D60 en ze zijn snel genoeg, dus een G5 is no problem. Garantie is erg goed, en ondanks dat ze uit Australie moeten komen heb je ze binnen 3 dagen op de mat liggen, no joke. Kijk even in de pricewatch naar de prijzen voor Ridata/Transcend. De shop heet Powerinnumbers en krijgt van mij een vette 10 in de shop survey.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de camera maakt 30x of 45x misschien niet veel uit, maar denk ook even aan de snelheid bij het downloaden met usb 2.0. K heb zelf Transcend 45x en een 2.0 kaartlezer en ik moet zeggen dat het allemaal erg rap gaat
het gaat mij er om dat de camera er goed mee overweg kan... dat het op de computer een minuutje langer duurt zal me worst wezen.

het geheugen koop ik denk ik toch maar bij interngeheugen

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 23:48 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 23:11:
Trancsend en Ridata zijn beiden topkaarten. Ik gebruik ze in m'n D60 en ze zijn snel genoeg, dus een G5 is no problem. Garantie is erg goed, en ondanks dat ze uit Australie moeten komen heb je ze binnen 3 dagen op de mat liggen, no joke. Kijk even in de pricewatch naar de prijzen voor Ridata/Transcend. De shop heet Powerinnumbers en krijgt van mij een vette 10 in de shop survey.
jah of je haalt ze gewoon in NL voor dezelfde prijs ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mooooody schreef op 17 October 2003 @ 14:07:
[...]

inderdaad :)

Verwijderd

Dan heb je ze alleen niet zo snel! :)

Verwijderd

Topicstarter
vast wel hoor... en dat het in 3 dagen is moet het wel mega snel zijn gegaan... met het vliegtuig van australie hier heen duurt bijna al 2 dagen, dan nog door de douane en bezorgd worden...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:48

Floor-is

5.2

Like sorry hoor, maar de nieuwe SanDisks zijn echt retesnel, Lexar UltraII is ook echt poepiesnel.
Dane-Elec maakt inderdaad niet de snelste kaarten, maar die zijn wel weer erg goedkoop...

Ik weet zo snel niet wat ik zou kopen eigenlijk, maar dat is meer omdat ik voor 2 plakjes van 1GB zou gaan en die ook mee wil kunnen nemen naar mijn volgende body.

Bericht hierboven

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 17:21:
Dan heb je ze alleen niet zo snel! :)
de volgende dag dus...
heb al 2x daar wat gekocht (in NL dus)

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Mooooody schreef op 17 October 2003 @ 14:07:
[...]

256MB 45x transcend in NL = Euro 90,00 + bezorgen Euro 5,50 = Euro 95,50
256MB 45x transcend in AU = Euro 66,00 + bezorgen Euro 20,95 = Euro 86,95

Verwijderd

Topicstarter
Floris schreef op 18 oktober 2003 @ 02:09:
Like sorry hoor, maar de nieuwe SanDisks zijn echt retesnel, Lexar UltraII is ook echt poepiesnel.
Dane-Elec maakt inderdaad niet de snelste kaarten, maar die zijn wel weer erg goedkoop...

Ik weet zo snel niet wat ik zou kopen eigenlijk, maar dat is meer omdat ik voor 2 plakjes van 1GB zou gaan en die ook mee wil kunnen nemen naar mijn volgende body.
de gene die de fotozaak mij probeerde te verkopen was lexar 512mb 16speed, die transcend zijn er in 30 speed, en 45,

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:27:
[...]

de gene die de fotozaak mij probeerde te verkopen was lexar 512mb 16speed, die transcend zijn er in 30 speed, en 45,
Als ik kijk naar mijn eigen camera en wat de snelste presteerders zijn, dan wint SanDisk, gevolgt door Lexar. Direct daarna komt Transcend.

Bron:
http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-6111

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog niks besteld maar... mmm het word alweer moeilijker... de prijs moet wel een beetje fatsoenlijk blijven ( die sandisk ultra kost bij pricewatch al weer 195 euro )

• Mooody

Mooody

elmoody

Karel2001 schreef op 18 oktober 2003 @ 15:12:
[...]

256MB 45x transcend in NL = Euro 90,00 + bezorgen Euro 5,50 = Euro 95,50
256MB 45x transcend in AU = Euro 66,00 + bezorgen Euro 20,95 = Euro 86,95
voor die 10 euro meer koop ik 'm toch echt liever in NL (ivm garantie)

je kan ook gewoon een 30x kaart kopen trouwens...verschil merk je totaal niet (zeker niet bij prosumer camera's)

Verwijderd

Topicstarter
Mooooody schreef op 19 October 2003 @ 15:25:
[...]

voor die 10 euro meer koop ik 'm toch echt liever in NL (ivm garantie)

je kan ook gewoon een 30x kaart kopen trouwens...verschil merk je totaal niet (zeker niet bij prosumer camera's)
ok ok, maar van welk merk moet ik em nu nemen? transcend? of sandisk

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dat boeit niet echt, beide zijn best wel goed :)

Bericht hierboven

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 16:26:
[...]

ok ok, maar van welk merk moet ik em nu nemen? transcend? of sandisk
transcend dus...
goedkoper en sneller...

sandisk staat juist bekend om zijn trage kaarten, alleen de ultra versie is snel, maar daar betaal je dan weer 20 euro meer voor (i.v.m. de ongeveer even snelle transcend 30x)

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 19-10-2003 17:00 ]

Pagina: 1