[XP]IE kan haast nix vinden, op win2k wel

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb een dual boot computer, met win2000 en winXP.

Recent door wat domein omzettingen kreeg ik de tip (na drie dagen blijf bij mij de domein naar de oude host gaan) om een /flushdns te doen.
Goed, ik dit gedaan onder windows XP, maar merk nu dat heel veel sites heel traag of niet inladen (kan pagina niet weergeven/vinden).
Ik start terug naar window2000 en werkt alles gewoon normal.
Kan die inconfig /flushdns dit probleem veroorzaken (gezien het dus nu OS gebonden is geworden)?

Config:
Cistron MAXX
Draytek 2200E router
2900xp / 1024DDR - dual boot

Ik heb al diverse malen mn router reset en nieuw ip (intern) adres aangevraagd, maar de problemen blijven onder windows xp bestaan (waar ik die flushdns heb gedaan). Zelfs google is 9 v/d 10 keer niet te vinden, terwijl ook andere pcs in het netwerk alles normaal kunnen vinden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, ipconfig /flushdns flushed alleen je lokale cache. Het resolven van een dns naam naar een ip address kan soms behoorlijk wat tijd kosten (als je pech hebt zo'n 50 tot 100msec), als dit voor elke verbinding gedaan zou moeten worden, zouden sommige pagina's wel met een paar seconden vertraging binnen druppelen. Windows cached daarom de DNS queries in het geheugen. Met 'ipconfig /flushdns' clear je deze cache, met 'ipconfig /displaydns' kan je de query cache zien overigens.

Wat je eventueel moet proberen is dit:
• Controleer even in beide besturingssystemen ofdat de DNS servers *exact* hetzelfde zijn
• Als je een pagina kan niet weergegeven worden krijgt, ga dan even naar een cmd prompt toe, en type in 'nslookup naamvanwebsite' eg 'nslookup www.tweakers.net'. Als je daar wel een antwoord op krijgt dan is je DNS wel in orde. Krijg je daar geen antwoord op is er iets mis met je DNS.