Toon posts:

[WIN2K A-SERV] ziet server als 127.0.0.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ben bezig met het configureren van een WIN2K server (advanced), alleen zodra ik de server wil instellen met DCHP en deze wil configureren loopt het in de soep.

Normaal als je een DHCP service start zoekt hij in de WORKGROUP naar een server, bij mij vindt hij hem wel (server1) alleen staat er als ip achter: 127.0.0.1

Zodra ik dus na de DNS de AD wil gaan configgen loopt ie te mekkeren over dat iets in me DNS niet goed is, dit begint al met bij de DHCP.

Mijn vraag: moet ik voordat ik DHCP installeer nog iets anders doen dan de server een vast ip geven? En waarom staat het ip wat ik heb ingesteld niet achter de servernaam? Als ik een nieuwe server wil toevoegen bij DHCP dan kan ik ook niet bladeren in de dir naar mijn server.

BVD

Verwijderd

dE 127.0.0.1 adres is de server zelf... (localhost)
wil je Ad configureren moet je eerst dns instellen, deze is nodig voor het goed gebruik van Ad.
Heb je geen andere dns server dan zorg je via dhcp of een statisch ip dat je server zichzelf (dus 127.0.0.1) als dns server gebruikt.... je moet dan wel eerst DNS service hebben draaien

:)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik, ook van dat ip (loopback), maar dat hoort dus wel? Maakt het dan niet uit dat ik niet kan bladeren in de dir van de werkgroep?

Verwijderd

welke dir van de werkgroep ? in active directory of network neighbourhood ?

Verwijderd

Topicstarter
netwerk neighbourhood

Verwijderd

Topicstarter
ad installeert zich niet eens...omdat er iets fout is in de dns, maar ik denk dus dat het ligt aan de dchp omdat hij daar al raar doet met dat ip

Verwijderd

je moet gewoonervoor zorgen voordat je een ad domain opzet dat er een dsn server aanwezig is...

Verwijderd

Topicstarter
ja owke...dat weet ik...ik probeer ut nog es dan...kijken of ik iets over ut hoofd heb gezien?

Verwijderd

als je de "configure AD" wizard gebruikt bij de "configure my server "wizard kan het bijna niet mis gaan, deze configureert dan nl. ook het dns gedeelte

Verwijderd

Topicstarter
ik zie namelijk in me forword lookup zone geen A-record, wel NS en SOA

Verwijderd

het makkelijkste om te testen of je dns werkt is gewoon door er een dns client aan te koppelen....

Verwijderd

A records gelden alleen voor de clients "hosts"..de server staat er als Name server

Verwijderd

Topicstarter
maarjah, als ik DNS heb geinstalled en ik maak een domein aan, dat wordt dat domein niet gevonden bij de installatie van AD, terwijl ik automatic updates aan heb gezet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 20:55:
A records gelden alleen voor de clients "hosts"..de server staat er als Name server
Daar ben ik het niet mee eens. Als je ns1.domein.nl als nameserver opgeeft voor domein.nl, maar je definieert ns1 niet als host in datzelfde domein werkt het niet. Dan is het IP-adres van ns1.domein.nl namelijk niet te achterhalen.

AD leunt erg zwaar op DNS, dus zorg inderdaad dat DNS goed geconfigureerd is. Zorg er ook voor dat je je reverse lookup-zones goed hebt staan, AD maakt ook hier veel gebruik van (de PTR-records).

Verder zie ik teveel posts van jullie achter elkaar, gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif om iets toe te voegen..

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 20:55:
Die server zal echt wel een A record moeten hebben hoor. Verder vraag ik me af wat dit in PNS doet.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt ook wel, en ik heb precies gedaan wat jullie hebben gezegt (dus toevoegen van host in dat domein) maar dan nog loopt AD te zeuren.

Verwijderd

uhmm misschien alleen voor een internet dns, maar voor intern netwerk dns niet...draait perfect op het werk zo...

Verwijderd

Topicstarter
ik moet ad geinstalled krijgen, heb dikke toets maandag op school namelijk :P, maarjah tis wel vaag geklooi hoor want op school heb ik um wel aan de gang gekregen :S, zelfde opties allemaal

Verwijderd

heb je al met de Wizard geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
hehe...yeh...al wizard en tis helemaal niet moeilijk...maar ik denk dat ik een instelling over het hoofd zie:S, maarjah ik pruts wel wat...

Verwijderd

tja microsoft he... ok veel success...

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Voordat je AD gaat installeren moet je wel een netwerk-verbinding hebben + een vast ip adrez..

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

start run dcpromo

Dan start je AD install op, kom je vanzelf bij je DNS settings.

Wat is verder het ip van je machine? Laat ons eens een ipconfig /all output zien

Verwijderd

Wat is dan het i.p wat jezelf hebt ingesteld in die server? Als je dns ook automatisch laat installeren door dcpromo geeft ie als dns adres ook 127.0.0.1 als ip adres van de dns server. Dit moet je dus veranderen naar het "echte" adres van de server bv 192.168.0.1 en dus niet naar het loopback adres 127.0.0.1. Ik heb geen zin om uit te leggen waarom maar dit staat zo in het 2000 server boek wat ik thuis heb
Pagina: 1