program files sharen met xphome

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:47
Ik krijg het niet voor elkaar om op mijn xp home pc de mappen:
- c:\program files\
- c:\documents and setting\
- c:\windows\
te delen.
Ik heb nu heel mijn c schijf gedeeld maar als ik dan op mn win98 pc kijk, kan ik in alle mappen op c komen, ik kan schrijven en knippen en plakken en verwijderen. behalve de die 3 mappen openen.
Er zijn al een paar topics geweest, en ik heb ze gelezen, er staat helaas geen oplossing voor mij.
als ik probeer 1 van die 3 mappen te delen staan alle vakjes die je kan aanvinken uit en staat eronder:

"alle opties op dit tabblad zijn uitgeschakeld omdat deze map door het besturingsysteem wordt gebruikt"

Als ik mn pc reboot en op f8 druk en opstart in veilig modus met netwerk mogelijkheden, kan ik wel die 3 mappen delen. maar als ik dan weer gewoon opstart dan staan ze wel gedeeld, maar kun je er niks aanveranderen en kan ik ze nog steeds niet openen met win98.

een andere oplossing was: verkenner --> extra --> mappopties --> weergave --> eenvoudige bestandsdeling uitvinken. alleen staat heel dat eenvoudige bestandsdeling er niet tussen. ook niet iets dat erop lijkt, en ook niet (in het engels : simple filesharing)

wie weet er een oplossing?

Verwijderd

Het probleem is dat je geen rechten kunt toewijzen omdat je Windows XP Home Edition hebt. Maar kun je misschien uitleggen waaróm je ze zo graag wilt delen? Het is namelijk nogal onverstandig dáár schrijfrechten te geven, als je begrijpt wat ik bedoel..

• Opperhoof
nou wij hebben gewoon een simpel thuis netwerkje. als ik op die ouwe zit (win98) dan heb ik wel eens iets nodig dat toevallig in program files staat. en als je daar niet inkan is het heel vervelend. die documents and settings zou ook wel makkelijk zijn voor als je een werkstuk bent begonnen op die xp en je het af wil maken op 98 of nog even snel wilt uitprinten of iets dergelijks. die windows map heof ik niet zo nodig gedeelt te hebben

• Opperhoof
is er niemand die dit probleem al gehad heeft??

Verwijderd

Nee, niet echt. Doorgaans share je je dingen die je in Progam Files hebt staan ook niet want dat daar staat niets in wat je op het netwerk nodig hebt. Alleen maar eventueel lokaal interessante dingen. Shares van Kazaa of DC zet je ook in een andere map of een andere partitie.
Maar wat voor bestanden heb je uit Program Files nodig vraag ik me eigenlijk een beetje af?

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met cacls (command line tooltje) kan je een en ander aan NTFS rechten zetten in XP Home Edition, als het goed is kan je dan wel die shares benaderen als de share rechten ook goed staan. Wees wel voorzichtig dat je niet jezelf buitensluit!!!!!

[ Voor 26% gewijzigd door luckyme_ op 17-10-2003 16:27 ]

Verwijderd

\\pc-naam\C$\Program Files ??? C$ is tog een standaard share die te benaderen is? Dus dan kom je ook in de PF!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 13:55 ]

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 13:55:
\\pc-naam\C$\Program Files ??? C$ is tog een standaard share die te benaderen is? Dus dan kom je ook in de PF!
Ja, fijn, maar als je dan op filesystem niveau (ntfs) geen rechten hebt houdt het alsnog op.

Verwijderd

Ja, dan wel!

offtopic:
Niet echt veel mensen op GoT. Mijn bericht blijft bij de Active Topics staan. Al een half uur!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 15:20 ]

Pagina: 1