Zijn er ook kabels die van digital jack naar coax gaan, zodat je een audigy2 digitaal kan aansluiten op een versterker? En waar kan je die kabels dan aanschaffen?
Bedoel je nou van Digitaal Optisch -> Analoog Tulp, of van Digitaal Optisch -> Digitaal Tulp -> Digitaal Tulp -> Analoog Tulp?!?
Verwijderd
ik denk jack is walkmanplug ? naar een cinch bus ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 19:30 ]
Hij bedoelt (denk ik) van 3,5mm jack naar een digitaal coax aansluiting.
Eigenlijk geen idee of hier verloopjes voor zijn.
Ik heb wel een verloop van 3,5mm naar dual tulp maar weet niet wat er dan met het signaal gebeurt... op de versterker zit tenslotte maar 1 coax/tulp aansluiting.
Eigenlijk geen idee of hier verloopjes voor zijn.
Ik heb wel een verloop van 3,5mm naar dual tulp maar weet niet wat er dan met het signaal gebeurt... op de versterker zit tenslotte maar 1 coax/tulp aansluiting.
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Het gaat van een soort (digitaal) walkmanplug naar een coax (digitaal) van een versterker.
Als het van 3,5mm naar tulp (coax digital) moet dan kun je gewoon zo'n standaard kabel met 3,5mm naar 2x tulp (wit en rood) gebruiken.
Aangeven (in de mixer) dat de 3,5mm uitgang op je geluidskaart een digitaal signaal afgeeft en dan de WITTE tulp op de coax digital-in van je versterker aansluiten en 3,5mm natuurlijk op de 3,5mm
Succes...
Aangeven (in de mixer) dat de 3,5mm uitgang op je geluidskaart een digitaal signaal afgeeft en dan de WITTE tulp op de coax digital-in van je versterker aansluiten en 3,5mm natuurlijk op de 3,5mm
Succes...
Limbids
Zijn er geen apparte kabels van digital jack naar coax dan?
Verwijderd
Dat is een kabel speciaal voor een creative desktop setje, niet om je SB Live / Audigy aan te sluiten op een normale versterker.
Maar 't werkt gewoon prima hoor met zo'n 3.5mm - tulip kabel. Mooi geluid.
Ik heb vorige week een Logitech Z-680 setje aangesloten op mijn Audigy 2.
Je kan bij de betere Audio/Electronica-zaak een verloopplugje kopen.
Wat je moet hebben is een mono 3,5 mm jack naar tulp-verloopje.
Niet stereo maar mono vervolgens heb je een enkele tulpkabel nodig (die worden vaak gebruikt om (digitale) aan te sluiten op de tv.
Je kan bij de betere Audio/Electronica-zaak een verloopplugje kopen.
Wat je moet hebben is een mono 3,5 mm jack naar tulp-verloopje.
Niet stereo maar mono vervolgens heb je een enkele tulpkabel nodig (die worden vaak gebruikt om (digitale) aan te sluiten op de tv.
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Dus jij hebt 9 speakers aangesloten?
(want waarom heb je anders die front en rear nog eens apart aangesloten? Bij mijn home-cinema-setje zit er toch maar 1 kabel tussen (zijnde die coax-digital)).
Wellicht dat het met die Audigy anders werkt... geen idee... ben ik dus wel benieuwd naar (heb zelf maar een SB Live!
Verwijderd
9? hoe kom je nou weer aan dat getal.MetalRush schreef op 16 October 2003 @ 22:13:
[...]
Dus jij hebt 9 speakers aangesloten?
(want waarom heb je anders die front en rear nog eens apart aangesloten? Bij mijn home-cinema-setje zit er toch maar 1 kabel tussen (zijnde die coax-digital)).
Wellicht dat het met die Audigy anders werkt... geen idee... ben ik dus wel benieuwd naar (heb zelf maar een SB Live!)
Ik heb gewoon 5.1 speakers. (6 dus).
De digital out is voor mijn DVD's. Mijn receiver switched dan netjes naar DTS/DD5.1, etc.
Alleen bij weergave van DVD's gebruik ik mijn digital out.
De andere twee lijntjes (front L&R + rear L&R) zijn analoge connectors naar mijn receiver. Die gebruik ik voor games.
Waarom zo?
Met die digital out verwacht mijn versterker een digitaal signaal, iets dat de meeste games nog niet kunnen afgeven. Dus kan de receiver ook niet onderscheiden wat voor Front bestemd is en wat voor Rear bestemd is.
Daarom stel ik vaak games in op 4 speakers zodat ik Front L&R geluid heb en Rear L&R. Dan heb je toch nog het surround effect. De center & subwoofer worden bij games niet gebruikt.
Hiervoor gebruik ik dus die analoge connectie.
Kijk, ben ik ook weer wat wijzer geworden en heeft TigerLord direct een goeie uitleg 
Thnx Raven
Thnx Raven
Je hoeft geen verloopje of wat dan ook te hebben. Vivanco maakt ze kant en klaar van mono plug naar 1X RCA. De kabel heet PC-audio SP/DIF (75 ohm) en wordt verkocht bij de mediamarkt op de pc-afdeling. Ik heb laatst een 10m model gekocht voor 14 eur!!!
Pagina: 1