1pc, 2x winXP instal, dmv Ghost image. register probs

Pagina: 1
Acties:

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-04 23:27
Vandaag een 2e HD in de computer gedrukt. Aangezien deze groter en sneller is als de oude en daar bovendien nog een brakke WinXP instal op stond, heb ik WinXP schoon geinstalleerd op de nieuwe HD.

Na de installatie van XP, office, update's en andere veel gebruikte software heb ik een image gemaakt.
En toen kwam bij mij in eens de gedachte op, om op de 2de HD de image terug te zetten. Dus 1PC met 2x Windows XP geinstalleerd. 1x een verse instal op de nieuwe HD en 1x van de Gohst op de tweede HD.

Na ff de boot.ini te hebben aangepast kon ik dus kiezen om XP op te starten van de nieuwe of oude HD. 8) Tot zover zo goed

Het probleem zit hem in het register
De geinstalleerde software wordt in het register verwezen naar (meestal) C:\Program Files\programaX :'( . En dat is toch niet helemaal de bedoeling.

Weet iemand een manier op dit (snel en/of makkelijk) aan te passen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Is niet snel aan te passen.
Het is zelfs nog erger: er wordt ook direct naar een schijf/partitie verwezen in windows zoals je een voorbeeld van die verwijzing kan zien in je boot.ini.

Zet je dus een image terug van windows, dan is het vereist dat het op precies dezelfde partitie is.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Met Symantec drive mapper schijnt een hoop van dit soort problemen op te lossen te zijn. Alleen gaat dit op partities met NTFS helaas niet werken dacht ik mij te herinneren.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-04 23:27
momania schreef op 16 October 2003 @ 22:16:
Is niet snel aan te passen.
Het is zelfs nog erger: er wordt ook direct naar een schijf/partitie verwezen in windows zoals je een voorbeeld van die verwijzing kan zien in je boot.ini.

Zet je dus een image terug van windows, dan is het vereist dat het op precies dezelfde partitie is.
Ik was al bang dat dit de uitkomst zou gaan worden. :(
Morgen eens kijken of het kan/lukt met Symantec drive mapper zoals Max_kool adviseerde. En met een beetje hoop werkt het tegenwoordig wel met NTFS partities. Want herinneren is in het verleden en op het Got is stilstand al achteruitgang 8)