Toon posts:

[ASP.Net] comprimeren gif images met gdi+ *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik ben bezig met een picture applicatie geschikt voor gsm's. Ik gebruikte tot dusver een component voor het croppen en comprimeren van plaatjes zodat ze voldoen aan de eisen van de verschillende operatores en gsm modellen in Nederland, zoals afmetingen van het scherm en grootte van het bestand (De meeste operators en telefoons kunnen slechts bestanden van 8 tot 20 kb aan)

Het component is helaas nogal buggy, en laat nog wel eens de server vollopen met als gevolg dat de boel crasht.

Nu ben ik wat aan het experimenteren met ASP.NET GDI+ en heb al een compressortje gemaakt voor JPEG bestanden. Een GDI+ methode voor de compressie van GIF bestanden heb ik echter nergens kunnen vinden.... heeft iemand een suggestie?

Mijn dank zal groot zijn!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 17:48:
Nu ben ik wat aan het experimenteren met ASP.NET GDI+ en heb al een compressortje gemaakt voor JPEG bestanden.
Hoe bedoel je gemaakt? Daar gebruik je toch de GDI+ methods voor.
Een GDI+ methode voor de compressie van GIF bestanden heb ik echter nergens kunnen vinden.... heeft iemand een suggestie?
Gif heeft lossless compressie en kan je niet meer of minder comprimeren. Misschien dat je het aantal kleuren nog wat terug kan brengen om het kleiner te krijgen.

| Toen / Nu

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Van gif naar jpg converteren en dan verder comprimeren.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Maar als je van GIF naar JPG omzet raak je de eventuele transparantie kwijt. Plus dat de kans bestaat dat de plaatjes juist weer groter worden door dat je er weer JPG van maakt met dus meer als 256 kleuren... :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

gif heeft geen compressie en kan dus ook niet gecomprimeerd worden, lijkt mij.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 20:41 ]

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 20:41:
gif heeft geen compressie en kan dus ook niet gecomprimeerd worden, lijkt mij.
Gif heeft dus wel compressie: LZW lossless compressie.
http://www.image-formats.com/gif.htm

| Toen / Nu

Pagina: 1