Toon posts:

[Printer] HP 840C & Lexmark Z35 kleuren afdruk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, heb ik via de search geen passend antwoord kunnen vinden (is me nog nooit overkomen ;)) voor het onderstaande probleem.

Ik ben in het bezit van een HP 840C en een Lexmark Z35 printer, beide aangesloten op hetzelfde systeem (Win98se). Voorheen nooit problemen gehad met één van beide printers, tot het vorige week van het één op het andere moment fout ging.

Het is nu namelijk zo dat beide printers bij het printen van een kleuren afdruk (b.v. een foto) goed beginnen (dus in de kleuren zoals het zou moeten) maar naarmate de afdruk vordert steeds lichter en lichter wordt en uiteindelijk heel licht (beetje roze/paarsachtig zelfs) en met iets van horizontale strepen licht zichtbaar eindigt. Het maakt niet uit welke programmatuur ik gebruik voor het printen, overal hetzelfde.

Ik heb alleen geen enkel idee waar ik moet zoeken of waar de fout moet zitten. Testafdrukken vanaf de printers zelf (dus zonder tussenkomst van de pc) gaan wel goed.

Ondernomen acties (beide printers), zonder resultaat:

- Andere cartridges
- Cartridge opties (uitlijnen, reinigen etc.)
- Opnieuw installeren van de printers
- Anders (LPT/USB) en afzonderlijk aansluiten

Ik zou zeggen dat het probleem in Windows zit, maar voordat ik begin aan een windows herinstallatie hoop ik dat iemand mij een oplossing kan aandragen of op weg kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt dus een herinstallatie? ;(

Verwijderd

Volgens mij is je printer kapot

Verwijderd

stfu n00b

omfg, utfs

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 00:49 ]

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Hij heeft wel gelijk, het kan niet aan je windows installatie liggen. Een kennis van me had hetzelfde probleem en bij hem lag het ook aan de printer.
Ik zou je adviseren een ander printertje te halen (zijn tegenwoordig toch niet duur meer)

Voortaan wel even de search gebruiken he :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
Je kan em ook gewoon helpen door een link naar een topic te geven ipv UTFS te roepen.

Verwijderd

Jimsterrr schreef op 18 October 2003 @ 00:53:
[...]

Je kan em ook gewoon helpen door een link naar een topic te geven ipv UTFS te roepen.
Ik kan me de reactie wel voorstellen, dit soort problemen zijn erg makkelijk te vinden in de search. :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's wel een heel krom probleem. Hoe staan je instellingen van je videokaart t.o.v. je printers (denk aan gamma-correctie e.d.) Kan aan de wysiwyg-instellingen van je printer liggen, zou ik me kunnen voorstellen.
Maar ik ben ook bang dat het je idd een herinstall gaat kosten. Is een mooie manier om meteen over te stappen naar w2k btw :P

Edit: kan me nauwelijks voorstellen dat het aan de printer ligt. Dat het bij 1 printer voorkomt ok, maar bij 2 printers onafhankelijk het zelfde effect is heel sterk. Probeer dat eens uit te sluiten door de printer aan een andere PC te hangen

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 18-10-2003 01:00 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het zeer spijtig dat er zo gereageerd wordt (m.u.v. Jimsterr & The_Eagle) in een serieus bedoeld topic.

Ik zou Dani, Plakband rol en ballenkrapper willen adviseren mijn vraag even door te lezen alvorens te antwoorden. Dan blijkt dat het ten eerste om meerdere printers gaat. Dit wil dus zeggen dat mijn printers kapot zouden zijn i.p.v. één printer. Ten tweede vermeld ik in mijn eerste post dat ik via de search geen oplossing heb kunnen vinden. Ik ga namelijk echt niet twee dagen zitten wachten op een antwoord, als deze gewoon via de search is terug te vinden.

*edit*
Zodra ik de kans heb, hang ik de printer(s) even aan een andere bak...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 01:04 ]

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Beste Thys, zoals in de FAQ staat beschreven behoor je eerst zelf gedegen onderzoek te doen naar een mogelijke oplossing voordat je een topic plaatst.
Je had bijvoorbeeld de printers op een andere computer kunnen aansluiten, danwel de betreffende fabrikanten kunnen bellen.
Ik zal voor deze keer hier geen melding van maken bij de betreffende mod, maar doe voortaan eens zelf wat moeite voordat je een topic opent.

PS je hebt m'n username fout gespeld in bovenstaande post, geeft wel een indicatie van je zorgvuldigheid en inzet.

[ Voor 15% gewijzigd door plakbandrol op 18-10-2003 01:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik toch een redelijk gedegen onderzoek had uitgevoerd, tenminste voor zover mijn mogelijkheden reiken. Bij de helpdesk hoef je met dit soort vragen niet aan te komen, mede door het feit dat het hier twee verschillende printers betreft van al even verschillende fabrikanten met eenzelfde probleem. Bij Microsoft zouden ze me naar alle waarschijnlijkheid doorverwijzen naar de printerfabrikanten. Neemt niet weg dat het een mogelijkheid is, maar mijn inziens geen beste. Verder heeft niet iedereen 13 computers tot zijn of haar beschikking waar hij of zij even de printer(s) op hangt... Doe wat je niet laten kan m.b.t. de mods, goed voor je ego?

P.S. ik spel alleen usernames goed van serieuze users....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 01:16 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dani-Filth, plakbandrol en Thys.. ophouden met dat geruzie, serieuze reacties verder. Jullie zijn duidelijk gewaarschuwd :)
Pagina: 1