Toon posts:

[Linux/C++] Makefile porten vanuit Dev-C++ *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
/build/Makefile:197: *** missing separator. Stop. :'(

Dit staat daar:
@AMDEP_TRUE@@am__include@am__quote@./$(DEPDIR)/generic_scanner.Po@am__quote@

Waar is die separator ? Moeten die @variabelen niet ingevuld worden ?

Mijn Makefile.am:
bin_PROGRAMS= q
q_SOURCES=html_parser.cpp generic_scanner.cpp sqlfh_strings.cpp sqlfh_variables.cpp
VPATH= $(srcdir)/../html_parser \
$(srcdir)/../generic_scanner \
$(srcdir)/../main

Iemand een idee ? :(

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:55
waar ben je mee bezig dan?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Makefile.am goed te krijgen zodat ik kan beginnen met debuggen, maar volgens mij moet er nog wat bij zodat die @@ ingevuld worden ? Ik kan verder geen tabs vinden in configure.ac of Makefile.am die dit veroorzaken.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Onverlaat: kap eens met voor iedere vraag een nieuw topic aan te maken, en dan vooral zo sequentieel genummerd. Als je je eigen topics wil terugvinden klik dan links van je post op je eigen naam (en bookmark die pagina). Wat betreft de topictitel zelf wil ik je verzoeken deze sticky even door te lezen, ik zal 'm nu nog een keer fixen

Professionele website nodig?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Eerlijk gezegd had ik na je vorige topic geen zin om hier nog te reageren: even een korte reactie over de afloop is toch altijd wel prettig of het nu dankzij onze hulp gelukt is of niet. Maar goed, laat ik het dan toch maar doen ...

Je verhaal is veel te kort om er wat zinvols uit op te maken. Dit zijn interne zaken van Automake en die kunnen per Automake versie verschillen. Welke automake gebruik je? Een recente hoop ik? Distributies zijn nog weleens slecht in het bijhouden van Automake en Autoconf en zeker Automake ontwikkelt zich nog vrij snel. Sowieso zou ik het eerst eens testen met een recente Automake als je huidige versie achterhaalt is.

Die @'tjes zouden inderdaad vervangen moeten zijn. Heb je wel een AM_INIT_AUTOMAKE in je configure.ac staan? Ook is het handig om de stukken om de fout heen te zien en niet alleen 1 regel. Nog handiger is het als je even ergens je Makefile.am, Makefile.in en Makefile plaatst zodat er bekeken kan worden of de files er verder wel enigzins logisch uit zien.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
het compileren van source files onder verschillende directories werkt !

configure.ac:
AC_PREREQ(2.57)
AC_INIT([html_parser],[0.0.1],[info@sqlfh.com])
AM_INIT_AUTOMAKE([1.7.2 -Wall -Wno-portability])
AC_CONFIG_SRCDIR([/html_parser/htmlparser.cpp])
AC_PROG_CC
AC_PROG_CXX
AC_PROG_INSTALL
AC_CONFIG_FILES([
html_parser/Makefile
])
AC_OUTPUT

html_parser/Makefile.am:
bin_PROGRAMS = q
q_SOURCES = htmlparser.cpp \
../generic_scanner/genericscanner.cpp \
../main/sqlfh_strings.cpp \
../main/sqlfh_variables.cpp

Bedankt voor alle hulp :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 14:57:
AC_CONFIG_SRCDIR([/html_parser/htmlparser.cpp])
Die "/" aan het begin moet weg.

Wat doe je voor de rest, welke autotools run je? Pak er eens een goede autotools manual bij, of volg de autotools-les in het vak waar mbravenboer aan meewerkt aan de Universiteit Utrecht. ;).

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Beelzebubu: of volg de autotools-les in het vak [Software Engineering] aan de Universiteit Utrecht. ;).
Voor de geachte lezer die zich nu helemaal suf aan het zoeken is, zal ik maar even wat links plaatsen ;) . Het bekijken van de slides van SWE is al bijzonder nuttig.

De volgende lessen direct zijn relevant:Ook gerelateerd zijn:Uiteraard zijn de andere slides ook leuk ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1