Toon posts:

AMD Athlon 400MHz (FSB) en PC266 geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
om het maar eerst es uit te leggen voordat mensen denken dat dit 'yet another amd topic' is..

Ik heb hier een AMD athlon staan met een MSI K7T266 Pro 2 moederbord. Nu wil ik deze gaan upgraden met een MSI K7N2 Delta-ILSR en een AMD die op 400MHz (DDR FSB) draait, echter is mijn geheugen wat nu op mijn moederbord zit maar PC266.
Dat dit performance verlies oplevert i.p.v. PC400 geheugen dat snap ik wel, maar dat is ook niet mijn vraag.

Mijn vraag is echter of ik überhaupt wel mijn PC266 geheugen kan gebruiken of moet ik PC400 geheugen gebruiken omdat het anders niet werkt? en wat als ik het wel doe? wat zijn de gevolgen? dat mijn CPU op een lagere kloksnelheid loopt?

Ik vroeg mij dit af aangezien ik bij mijn P4 (2e pc) mijn geheugen op zowel 100, 133 als 166 kan laten lopen ongeacht waar mijn cpu op loopt. (die loopt tevens op 133MHz FSB)

[edit] ik heb al in de search gekeken maar kon niet echt wat vinden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 17:18 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:12
Ik ben niet bekend met dit moederbord, maar je had natuurlijk zelf ff in de bios kunnen kijken welke dividers er zijn ;)

Wat je ook kunt doen is namelijk de MP verhogen en de FSB op 133MHz te zetten

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ja, da werkt. Mbv dividers kan je instellen dat je geheugen trager loopt dan de fsb. 3/2 of zo maar je hebt nog meer keus.
Tis wel beter dat je geheugen en fsb gelijk zijn met een nforce2. Je zou eens moeten kijken wat het snelst is sync 133mhz of async 200/133.

Verwijderd

Tsja, je zult dan idd de multiplier ontzettend moeten verhogen, en dan nog haal je d'r niet alle voordeel uit... (ik twijfel of de multiplier wel zo ver gaat). Dividers is niet zo'n punt, dat doet hij (tenminste, m'n A7N8X-DX) vanzelf.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Een nforce 2 kan toch tot een zeer hoge multiplier. Heb het zelf ooit ook eens gedraait 17*133 in afwachting tot mijn pc3500 kwam.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan weet ik genoeg!

maar van die dividers had ik zo niet kunnen kijken aangezien ik het moederbord nog niet heb en het huidige moederbord het niet ondersteunde in de bios (die van mijn P4 wel maar niet van me AMD). vandaar dat ik het me afvroeg!

dan ga ik binnenkort eens inkopen doen :D
Pagina: 1