[Linux] ./autogen.sh van opennap-giFT-plugin fout

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
[root@localhost giFT-OpenNap]# ./autogen.sh
Running aclocal...
Running autoheader...
Running autoconf...
Running libtoolize --automake...
Running automake...
Running ./configure ...
[knip]
checking for pkg-config... /usr/bin/pkg-config
checking for libgift >= 0.11.3 libgift < 0.12.0... Package libgift was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `libgift.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'libgift' found

configure: error: Library requirements (libgift >= 0.11.3 libgift < 0.12.0) not
met; consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if your libraries are in a nonstandard prefix so pkg-config can find them.
Ik heb even gechecked waar het probleem kan zitten, maar kom er zelf niet uit :(. Ik weet dat libgift.pc gewoon in de default dir staat (/usr/local/lib/pkgconfig). Ik heb m al op een aantal andere plekskes geplaatst, maar dit mocht niet baten. Het compilen van de fasttrack-plugin, en die van Gnutella, en die van openFT gingen wel probleemloos. Hoe komt dit, en hoe los ik het op?

edit:
Als het nog iets boeit, ik ben een redelijk beginnende RH9 user ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RSpliet op 16-10-2003 17:13 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Type:
code:
1
export PKG_CONFIG_PATH=$PKG_CONFIG_PATH:/usr/local/lib/pkgconfig

voordat je ./autogen.sh uitvoert (of gewoon ./configure aangezien die al bestaat na de autogen)

Ik kan je aanraden om dit in je ~/.bash_profile (of hoe dat ook alweer heette onder RH) zodat het iedere keer automatisch wordt uitgevoerd wanneer je inlogt.

Denk er ook aan dat je dit soort spul beter in /usr/local kan installeren mbv "./configure --prefix=/usr/local" (of "./autogen.sh --prefix=/usr/local" wanneer er geen configure script aanwezig is) omdat /usr (wat niet 'user' betekent maar unix system resources, afaik) meer bedoeld is voor systeem bestanden (en dus niet dit soort spul).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 17:35 . Reden: splaakgeblek ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Mjah, die path is door giFT zelf gekozen, dus dat zal opzich niet het probleem zijn.
Het compilen is dit maal wel goed gegaan, dus tnx :)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Is niet door giFT gekozen maar is gewoon een standaard installatie locatie1 welke gebruikt wordt door de auto* tools (set programma's waarmee configure en andere scriptjes mee worden gegenereerd) :)

[1]: zie vorige post

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 17:50 . Reden: typegeblek, ik gekke chinees is ]

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 17:33:
Denk er ook aan dat je dit soort spul beter in /usr/local kan installeren mbv "./configure --prefix=/usr/local" (of "./autogen.sh --prefix=/usr/local" wanneer er geen configure script aanwezig is) omdat /usr (wat niet 'user' betekent maar unix system resources, afaik) meer bedoeld is voor systeem bestanden (en dus niet dit soort spul).
Ik ben zelden een configure script tegengekomen dat _niet_ /usr/local als default prefix had.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

_Squatt_ schreef op 16 October 2003 @ 17:59:
[...]

Ik ben zelden een configure script tegengekomen dat _niet_ /usr/local als default prefix had.
Geloof me, er zijn er genoeg :)
Pagina: 1