Toon posts:

[Probleem]FTP poort in de router gelocked

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, ik heb een alcatel multi pc modem (510 v4), ik wil nu een ftp servertje runnen maar de poort voor de ftpuitgang in mn router zit gelocked, weet iemand hoe je deze in dit type router kan unlocken of heeft er iemand een algemene beschrijving met termen zodat ik ongeveer in mn routersoftware kan zoeken wat ik moet doen.

alvast bedankt.

P.S. Ik heb op dit forum al gezocht en heb al gegoogled, dit leverde echter niets op.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 17:07 ]

Verwijderd

lees de FAQ eens door of zoek het eens op in google.

Verwijderd

Is het een router die jezelf hebt aangeschaft of eentje die je hebt gekregen van je provider?

Hij zegt toch al dat hij gegoogled heeft? Wat zou die moeten lezen/vinden in de Faq? Staat daar het antwoord soms, of is de vraag te simpel voor jullie? Owh nee, te moeilijk, dat is het.

(Excuus voor mijn offtopic gepraat)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 19:14 ]

Verwijderd

begrijp ik t goed dat je je poorten wil doormappen naar je pc , omdat het modem alle poorten dichtzet ? (NAT)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 19:29:
begrijp ik t goed dat je je poorten wil doormappen naar je pc , omdat het modem alle poorten dichtzet ? (NAT)
Klopt, wat jij nu vraagt heb ik net gelezen op internet, maar hoe ik die poorten in godsnaam open krijg?? :S

als je dat weet zou ik het graag willen horen _O_

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Als het goed is kan je die ftp poor zelf openzetten. Als je gewoon via je browser in je router kruipt moet het lukken. Als het hardware matig geblocked is zou ik het niet weten. Maar softewarematig moet je het gewoon kunnen unlocken. Klik de tab, virtual server of nat of iets in die richting aan en kijk wat je kan instellen.

Zelf heb ik een alcatel modem/router en daar kan je het zo instellen. >:)

Verwijderd

Daar heb je de handleiding voor :) En als je die niet hebt, heb ik hier een review voor je waarin het portmappen met screenies en al staat uitgelegd. Kijk onder het kopje 'NAPT' voor het portmappen: http://www.adslguide.org....reviews/2002/q1/st510.asp.

En die link had ik dus binnen 3 seconden met Google te pakken. Zou je voortaan alsjeblieft wat meer moeite willen doen? Lees dit ook eens door:
Algemene gedragsregels (Netiquette)//#pre-got
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.